Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHeidi Martens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
Engagement Creativiteit Medmec04 zomer 2010
3
Herfst–creatieve technieken Winter–jezelf als ontwerper (identiteit) Lente–ontwerpen met jezelf en anderen (co-creatie) Zomer–ontwerpen met jezelf en anderen in de wereld Jaar 1
4
Engagement: betrokkenheid op de wereld Je bent “in de wereld”. Door je beslissingen geef je betekenis aan je leven. –Je bent een lafaard en je vrijheid niet waard als je anderen volgt en niet zelf beslist. ( vrij naar J.P. Sartre) Creativiteit: Spelend in de wereld Homo ludens (de spelende mens) Het leven is een spel
5
Homo ludens Proeve eener bepaling van het spelelement der cultuur. Johan Huizinga (1938): Spel is noodzakelijk voor de vorming en ontwikkeling van een cultuur. Constant (ca 1955): Nieuw Babylon. Een nieuwe habitat voor de homo ludens
6
Nieuw Babylon Nieuw Babylon is een plaats waar de mens is bevrijd van lichamelijke arbeid. De mens kan zich dan uitsluitend wijden aan het ontwikkelen van creatieve ideeën.
7
Habitat van de homo ludens
8
Spelenderwijs: Onderzoek: –Wat is jouw betrokkenheid op de wereld, waar ligt je passie –Wat is de betrokkenheid van anderen (bedrijven)
9
http://www.shell.nl/home/content/nld/environment_society/
11
Spelenderwijs Onderzoek: Wat is jouw betrokkenheid op de wereld, waar ligt je passie –Wat is de betrokkenheid van anderen (bedrijven) Maak: –Een spel met behulp van moderne communicatiemidelen.
12
Niet zomaar een spel Een spel waarmee je een boodschap of een stellingname overbrengt. Een combinatie van je passie en je creativiteit Engagement en homo ludens
14
101PNV01\M2U00492.MPG 101PNV01\M2U0047 0.MPG101PNV01\M2U0047 0.MPG 101PNV01\M2U0048 9.MPG101PNV01\M2U0048 9.MPG bron\bron animatie\animatie.psdbron\bron animatie\animatie.psd
15
En nu jullie!
16
afsluiting Spelen van de gemaakte spellen op locatie jullie doelgroep is: tweedejaars cmi-studenten. Eten en bal na.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.