De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Nieuwe Werken Sneller beslissen door beter inzicht

Verwante presentaties


Presentatie over: "Nieuwe Werken Sneller beslissen door beter inzicht"— Transcript van de presentatie:

1 Nieuwe Werken Sneller beslissen door beter inzicht
Data moeten zorgvuldig worden opgeslagen en eenvoudig worden gevonden. Maar u kunt die data ook gebruiken om klanten beter te bedienen, processen te stroomlijnen, of de strategische koers van uw organisatie te volgen. Hoe doet u dat?

2 Sneller beslissen door beter inzicht
Bart Bogaerts Solution Specialist Business Productivity Microsoft B.V.

3 Even voorstellen.. Bart Bogaerts Solution Specalist Business Productivity Global Accounts in Nederland: ING, Shell en Philips Adviseur op onderwerpen zoals: Het Nieuwe Werken Portals en content management Search eDiscovery ...

4 Gazprom – Sneller beslissen door beter inzicht -
Gazprom – Sneller beslissen door beter inzicht - ...door betere organisatie van informatie

5 Agenda Wat is het Nieuwe Werken? Hoe kunnen we medewerkers voorzien van de juiste informatie? Hoe organiseren we de informatie binnen een organisatie? Wat zien we gebeuren in de markt? Hoe kunnen we helpen met dit traject? Vragen?

6 Trends Rol van Software Vereenvoudig hoe mensen samenwerken
Het Nieuwe Werken Trends Rol van Software Één zakelijke wereld Vereenvoudig hoe mensen samenwerken Altijd aan en verbonden Vind informatie & verbeter inzicht Transparante organisaties Bescherm en beheer informatie Meer voor minder Reduceer IT kosten en verbeter de beveiliging

7 Veel informatie is van slechte kwaliteit en moeilijk te vinden
Office applicaties Desktop Ongestructureerd Kan informatie niet vinden Informatie is verouderd Te veel van de verkeerde informatie Heb geen toegang tot SAP Nog veel op papier en handmatig werk Wijzigen is complex en duurt lang Ongestructureerd Ongestructureerde werkzaamheden – wereld van de kenniswerker PROCES INFORMATIE BackOffice Apps ERP CRM Relational Database Gestructureed

8 Ongestructureerd werk
Informatie zit in verschillende systemen, of in hoofden van mensen en sluit niet op elkaar aan Collaboration Ad Hoc Workflows And Tasks Ongestructureerd werk Document Creation Search Traditionele IT Investeringen ERP CRM Relational Database Processes Enterprise Apps Hard Drives and File Shares Structured Data

9 Herkenbare omgeving Ontsluiting
We zoeken naar een manier om de juiste informatie, voor de juiste persoon, op de juiste tijd te kunnen leveren Herkenbare omgeving Intranet Office Business Applications Magisch dashboard ERP CRM Enterprise Apps Relational Database Ontsluiting Processes Structured Data Hard Drives and File Shares

10 Intranet maturity model: een kapstok voor informatie organisatie

11 Fase 1: Communication and Information-sharing Intranet
Kenmerken: Communicatieafdeling pusht informatie naar de medewerkers Vaak zelfgebouwde systemen Afdelingsgericht en zelden bedrijfsbreed Functionaliteiten: Telefoonboek en organogrammen Team doelstelling Afdelingsnieuws Process templates & guidelines

12 Fase 2: Self-Service Intranet
Kenmerken: Ontstaan van HR-, Finance-, en IT self-service portalen Top-down implementaties Gecentraliseerd, bestuurd door de HR afdeling Functionaliteiten Medewerker informatie (eHR) “Other” Services Expense reporting Compliancy en beveligingsrichtlijenn eLearning & training

13 Fase 3: Collaboration-Driven Intranet
Kenmerken: “Intranet 2.0” Gericht op de Kenniswerker Start met executive-level sponsorship Enterprise-wide taxonomy Functionaliteiten: Enterprise search Teamsites, blogs, wiki’s Communities & Center of Practices Instant messaging & conferencing

14 Stage 4: Enterprise Information Portal
Kenmerken: Geaggregeerd overzicht van (real-time) informatie uit meerdere systemen Afhankelijk van kwaliteit van informatie / beschikbare bronnen Gedreven door de IT-afdeling met Executive-level sponsorship vanwege de hoge investeringskosten Functionaliteiten: SAP integratie Office Business Applications Koppeling van zowel gestrucureerde als ook ongestructureerde informatie

15 Fase 5: Digital Dashboard
Kenmerken: Personaliseerd overzicht van JOUW informatie Informatie komt naar je toe Persoonlijke KPI’s, en persoonlijke dashboards Functionaliteiten: Persoonlijk en team BI Social computing Score carding en dashboards

16 Fase 6: The Consolidated Workplace
Kenmerken: Alle informatie, kennis en systemen zijn beschikbaar via één interface (mobiel, client, browser) Alle werkprocessen zijn gedigitaliseerd Context aware en groeit met je mee Functionaliteiten: Bedrijfsbreed webplatform voor uitwisseling van data en kennis Access anywhere (mobile, www, e.a.)

17 Stand in de markt en voorbeelden
Grootste deel van de organisatie zit hier!

18 Voorbeeld van Informatie Integratie: eHRM van Logica
Ontsluiting van SAP HR data met SharePoint en formulieren Electronische personeelsgids Toegang tot het persoonlijke digitale personeelsdossier SAP-HR wordt ontsloten en gevoed door SharePoint en Office forumulieren Workflow support voor specifieke HR processen zoals wet Poortwachter etc. Toegang any place en any time

19 eHRM - Information Architecture
Access Employees, management and admin My Information Automated HR processes (business process man) BPM Review Holidays PDP Sickness CV Poortwachter Data bus P-files SAP Mail Lara Service (aspect systems) Access specialised personnel (SSC and Amin)

20 Beschikbare scenario’s 80+ HR processen ,zoals
Levensloopregeling Dossier voor SSC HR (personeelsdossier) Dossier voor Medewerker (personeelsdossier) Ziektemeldingsproces plus poortwachter Verlofaanvraag Etc.

21 Voorbeeld over social computing: Academy Mobile
Kennismanagement op een web 2.0 manier Training voor en door gebruikers Social media platform Built on SharePoint Server 2007 Key Features Download, tagging, Search, RSS, Alerts, Profile Management Rating, Commenting

22 Academy Mobile: Home Page
SEARCH NAVIGATION Channels Filters EDITORIAL News Top podcasts Technical updates Community highlights PODCAST SELECTION Filters Search results

23 Academy Mobile: Podcast Page
PODCAST DETAILS Description Rating Social actions Tags Statistics PODCASTER DETAILS Bio Picture Contact Presence Average rating COLLATERALS Transcriptions Slides COMMENTS

24 Academy Mobile: Workflow
Create Edit | Publish Consume

25 Academy Rewards en Recognition

26 Tips & Tricks Het begint in de business (HR of CorpComm) Stel duidelijke doelen wat je wil bereiken Experimenteer – en MEET! Stapje voor stapje en zoek naar low hanging fruit

27 SharePoint 2007 functioneel overview
4/5/2017 1:27 PM SharePoint 2007 functioneel overview BI for the Masses Server-based Excel spreadsheets and data visualization, Report Center, BI Web Parts, KPIs/Dashboards, data source connectivity Collaboration in Context Docs/tasks/calendars, Web 2.0 technologies (blogs, wikis, RSS), Outlook and real-time presence integration, offline docs/lists, project management “lite” Platform Services Business Process Automation and Data Collection OOB workflows, WF Integration, Rich and Web forms based front-ends, metadata and taxonomy management, pluggable SSO One Platform for managing the Intranet, Extranet, and Internet Enterprise portal template, Site Model, Customizable interactive workspaces for individuals and teams, governance, privacy and security controls Easy to Use Infrastructure for Content Management Document management, Records management and Web content management with workflow and policies to support compliance Access to Knowledge and Expertise Enterprise scalability, contextual relevance, rich unstructured, people and business data search © 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.

28 Connect Your People To Your Business…
Windows Embedded Design Review April © 2004 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary. Connect Your People To Your Business…

29 Named “Year’s 10 Best Intranets” in Nielsen Norman Group’s Intranet Design Annual 2009

30 Opbouw van intranet obv SharePoint 2007
Governance MSW Functionaliteit Permanent Enterprise Search Nieuws KPIs - Business Intelligence Corporate Business Taxonomy With Divisional Stakeholders Permanent Self service modules Dashboards Division Scoped Search Group Reporting & Scorecards Site Directories & Site Maps Functional Portals Groups & Teams Adhoc Self Service w/ Life Cycle Management Indien nodig Document & Records Mgmt Aggregation Project Reports Projects & Workspaces Korstondig Collaboration Exists with AD User My Sites Semi Permanent Private & Shared Contextual Collab

31 Vragen?


Download ppt "Nieuwe Werken Sneller beslissen door beter inzicht"

Verwante presentaties


Ads door Google