Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBertha Lambrechts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
FLYPLANE Door Zander Van Campen en Tom Wislez
2
Wat doet het programma? Vliegtuigje Bewegen naar boven of onder met de pijltoetsen Benzinemeter Benzine tank leeg of crash tegen gebouw Neerstorten
3
Indeling van het programma I.Scherm instellen II.Variabelen benoemen III.Hoofdscherm tekenen IV.Spel-lus: 1.Vliegtuig tekenen 2.Getkey-lus a.Pixel-test b.Benzine-test c.Gebouwen tekenen 3.Neerstort-lus
4
I. Instellen van scherm We moeten ervoor zorgen dat het scherm de gewenste afmetingen heeft en dat er geen grafieken op staan 94 aantal pixels op de x-as 62 aantal pixels op de y-as 0üXmin:94üXmax 0üYmin:62üYmax ClrDraw FnOff AxesOff
5
II. Variabelen benoemen G is tankpunt Z is de hoogte X is voor de gebouwen F is de benzine waarde V is voor de ‘warning’ bericht O is voor de al dan niet afsluiting van de tankplek 0üG 9üZ 188üX 1000üF 1üV 0üO
6
III. Hoofdscherm tekenen Line(0,5,0,0 Line(94,5,94,0 Horizontal 6 Text(57,1," FUEL: ",F," If F<300 or (Fù300 and V=0):Then If V=1:Then Text(57,34,"!WARNING!!DANGER!" 0üV Else Line(34,4,93,4,0 Line(34,3,93,3,0 Line(34,2,93,2,0 Line(34,1,93,1,0 Line(34,0,93,0,0 1üV End
7
IV. Spel-lus 1.Vliegtuig tekenenLbl A Line(5,Z,13,Z Line(5,Z+1,12,Z+1 Line(5,Z+2,6,Z+2 Pt-On(5,Z+3 Line(9,Z+2,10,Z+2 Pt-On(9,Z+3 Line(8,Z-1,9,Z-1 Pt-On(8,Z-2
8
IV. Spel-lus Repeat Aø0 getKeyüA X-1üX If (pxl-Test(63-Z,5) or pxl-Test(59-Z,6) or pxl-Test(59-Z,10) or pxl-Test(64-Z,9) or pxl-Test(61-Z,13))=1:Then Goto B End If F÷0:Then Goto B End 2.Getkey-lus a.Pixel-test b.Benzine-test
9
IV. Spel-lus 2.Getkey-lus c.‘Fuel’-tekst schrijven F-4üF Line(X-39,14,X-39,18,0 Line(X-36,18,X-36,16 Pt-On(X-38,17 Line(X-38,15,X-38,14 Line(X-35,18,X-35,14,0 Line(X-33,18,X-33,14,0 Line(X-34,18,X-34,15 Line(X-32,18,X-32,14 Line(X-31,18,X-31,14,0 Pt-On(X-30,17 Pt-On(X-30,15 Line(X-28,18,X-28,14 Line(X-27,18,X-27,14,0 Line(X-26,18,X-26,15 Pt-On(X-24,14 Line(X-94,29,X-94,7 Line(X-67,36,X-67,62
10
IV. Spel-lus 2.Getkey-lus c.Gebouwen tekenen Line(X-82,29,X-82,7,0 Line(X-58,36,X-58,62,0 Line(X-22,41,X-22,13,0 Line(X-89,41,X-89,62,0 Line(X-6,41,X-6,62 Line(X+5,41,X+5,62,0 Line(X,29,X,7 Line(X+12,29,X+12,7,0 Line(X+27,36,X+27,62 Line(X+36,36,X+36,62,0 Line(X+53,41,X+53,7 Line(X+72,41,X+72,7,0 Line(X+88,41,X+88,62
11
IV. Spel-lus Afsluiten van de tankplek Dit muurtje zorgt ervoor dat je enkel kan tanken als je benzine kleiner is dan 472. Want dan gaat het muurtje weg. If O=0:Then Line(X-41,41,X-41,7 Line(X-39,12,X-39,7,0 Else Line(X-41,41,X-41,13 End If F<472 Then 1üO Else 0üO End
12
IV. Spel-lus Tankpunt G is variabele voor aantal keer er bijgetankt kan worden. Dus per pixel dat het vliegtuig in dat punt staat komt er 50 benzine bij. If G=0:Then Pt-On(X-31,9 Pt-Off(X-30,9 End If (X-31=13 and Z=9) or Gø0:Then G+1üG F+50üF If G=9:Then 0üG End
13
IV. Spel-lus Bewegen naar boven of beneden Getkey 25= pijltje naar boven 34= pijltje naar onder If A=25 or A=34:Then Line(5,Z,13,Z,0 Line(5,Z+1,12,Z+1,0 Line(5,Z+2,6,Z+2,0 Pt-Off(5,Z+3 Line(9,Z+2,10,Z+2,0 Pt-Off(9,Z+3 Line(8,Z-1,9,Z-1,0 Pt-Off(8,Z-2 End
14
IV. Spel-lus Bewegen naar boven of beneden (vervolg) Aanpassen variabele Z. If A=25 and Z+2÷58:Then Z+2üZ End If A=34 and Z-2ù2:Then Z-2üZ End
15
IV. Spel-lus het programma afsluiten getkey-functie 45 = clear-toets If A=45 Then ZStandard AxesOn ClrDraw ClrHome Stop End Goto A
16
IV. Spel-lus 3. Neerstort-lus (Lbl B) We gebruiken hier een For-lus. Lbl B ZüB 5üC 5üD For(Á,úZ,0,5 Z-5üZ C+4üC
17
IV. Spel-lus 3. Neerstort-lus Vliegtuig tekenen en wissen Line(C,Z,C+8,Z Line(C,Z+1,C+7,Z+1 Line(C,Z+2,C+1,Z+2 Pt-On(C,Z+3 Line(C+4,Z+2,C+5,Z+2 Pt-On(C+4,Z+3 Line(C+3,Z-1,C+4,Z-1 Line(D,B,D+8,B,0 Line(D,B+1,D+7,B+1,0 Line(D,B+2,D+1,B+2,0
18
IV. Spel-lus 3. Neerstort-lus Vervolg vliegtuig: Pt-Off(D,B+3 Line(D+4,B+2,D+5,B+2,0 Pt-Off(D+4,B+3 Line(D+3,B-1,D+4,B-1,0 Pt-Off(D+3,B-2 ZüB CüD End Disp "CRASHED AND DIED
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.