Download de presentatie
1
Personal Branding
2
Iedereen wordt als origineel geboren
Maar de meeste mensen sterven als kopie Kirkegaard
3
Programma Inleiding op Personal Branding Een oefening:Elevator Pitch
Voic Ontmoeten
5
‘The world is flat’ (Friedman)
Global Competition PC Internet , , LinkedIn Mobiele telefoon Zelf printen en vormgeven Maatschappij Technologie Arbeidsmarkt Mens Stabiel Tijdelijk Project Zzp-er Law of attraction, proactief Positief Iq, Eq, Pq, Sq Kathedralenbouwer Eigen uniciteit ontdekken
6
Personal branding: Door het vergroten van zelfinzicht en het opvoeren van het onderscheidend vermogen worden betere keuzes gemaakt. Dit zal leiden tot een optimalere inzet van jouw competenties in de markt.
7
Waar wil je als professional voor gaan? Wat zijn jouw unieke talenten?
5 W’s Waar wil je als professional voor gaan? Wat zijn jouw unieke talenten? Welke kansen zie je in de markt? Welk personal brand past daarbij? Wanneer ben je succesvol?
8
Waar wil je als professional voor gaan?
5 W’s Waar wil je als professional voor gaan? Wat is voor jou belangrijk in je werk? Welke keuzes heb je tot nu toe gemaakt? Waar krijg je energie van? Jouw visie, missie en waarden Tool: Missieworkshop
9
Wat zijn jouw unieke talenten?
5 W’s Wat zijn jouw unieke talenten? Wat zijn precies jouw talenten? In welke projecten komen deze talenten het beste tot hun recht? Hoe formuleer je jouw toegevoegde waarde? Waar ben je minder goed in? Tool: Insights Discovery, International Transformational Leadership, Discovery Full Circle, Stars, SWOT
10
Welke kansen zie je in de markt?
5 W’s Welke kansen zie je in de markt? Hoe schat je jouw kansen op de markt in? Wat maakt jou een gesprekspartner in deze markt? Welk personal brand is voor jou een inspiratiebron? Tool:Merkidentiteit, Jobsearch, Banenmarkt, Netwerken (linkedin)
11
Welk Personal Brand past daarbij?
5 W’s Welk Personal Brand past daarbij? Waar kies je voor? Hoe ga je daaraan werken? Op welke doelgroep richt je je? Welke presentatie hoort daarbij? Je zintuigen: zien, horen voelen, ruiken Tool: Presentatie, Houding, Kleding en stijladvies, (Video)CV ,Portfolio CV
12
Wanneer ben je succesvol?
5 W’s Wanneer ben je succesvol? Wat kan succes in de weg staan? Welke werkomgeving heb je nodig? Hoe weet je dat je op de goede weg bent? Tool: Google coëfficiënt, kwantiteit van LinkedIn contacten, tevredenheid, Insights Discovery Full Circle, Persoonijke coaching
13
Een oefening: De eerste indruk
Elevator Pitch
15
Een elevator pitch is een uitgebalanceerde,
duidelijke en geoefende beschrijving van uzelf of uw bedrijf / bedrijfsactiviteiten
16
Als ik u vraag wie u bent en
wat u doet…….wat zegt u dan?
17
De beste ‘Elevator Pitch’:
heeft een prikkelende opening duurt maximaal 40 seconden wordt met passie gebracht eindigt met een vraag of nodigt de ander uit (door nieuwsgierigheid) een gesprek met u te beginnen
18
Een voorbeeld gerelateerd aan het werk:
Ooit een econoom ontmoet die kan schrijven? (Ik heb een combiprofiel.) Ik werk als tekstschrijver en taaltrainer in de zakelijke dienstverlening. Voor mijn klanten is het prettig dat ik weet waar zij het over hebben, na al hun ervaringen met trainers en schrijvers die weinig van economische en financiële zaken begrijpen. Voor mij is het een sport om iets ingewikkelds in begrijpelijk Nederlands uit te leggen. En u, wat doet u?
19
Een voorbeeld gerelateerd aan de persoon:
Ik ben een vrolijke, ondernemende man die houdt van dynamiek in zijn leven en in zijn omgeving. Mijn openheid, enthousiasme en overtuigingskracht maken dat ik makkelijk contacten leg op verschillende niveaus. Ik ben zeer geïnteresseerd in wat mensen beweegt en houdt ervan anderen te inspireren.
20
Dé elevator pitch bestaat niet
Stem uw pitch altijd af op uw toehoorder
21
De elevator pitch moet authentiek zijn
Er is een groot verschil tussen ‘pitch’ en ‘bluf’
22
Stel u bij het maken van een pitch
de volgende vragen: Hoe wil ik overkomen op de ander? Welke sfeer wil ik neerzetten? Wat is het doel van mijn pitch? afspraak opdracht baan …….
23
Hoe vind ik de juiste woorden ?
24
Waarmee kan men u het best vergelijken?
soort auto (merk eventueel) dier sterk merk beroemdheid
29
Actie: Schrijf nu uw eigen pitch volledig uit Doe dat in tweetallen Bespreek uw pitch samen
30
Woorden die u zou kunnen gebruiken zijn:
aanmoedigen initiatief nemen beleid opzetten gestructureerd visionair vastberaden onbevooroordeeld realistisch attent onderzoekend
31
Wie wil zijn of haar elevator pitch
presenteren?
32
Samenvattend: Sfeer Doel Juiste woorden Oefenen Doen!
33
De eerste indruk Voic
34
Doel: Bericht achterlaten Melding van afwezigheid Doorverwijzen Visitekaartje
35
Stijl: Zakelijk Informeel / hartelijk Humoristisch Onpersoonlijk (door provider)
36
Luister nu de voicemail van uw buurvrouw / buurman
Wat valt u op?
37
Top 5: Wat vindt u belangrijk in een voic ? Waar ergert u zich aan in een voic ?
38
Uw eigen voic Schrijf uw voic eerst uit Spreek helder en vermijd dialectfoutjes Glimlach bij het inspreken Bied een mogelijkheid om een bericht achter te laten Let op achtergrondgeluiden bij het inspreken van uw voic Spreek uw voic persoonlijk in
39
Is er nu aanleiding voor u om uw voicemail opnieuw in te spreken?
Gebruik dan dit moment en doe het nu…..
40
Dank voor uw aandacht
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.