Ontwikkeld door CWB3. Opbouw Presentatie 1.Wat is GeoSport? 2.Ontwerp 1.Gebruikte ontwerpmethodieken 2.Ervaring 3.Implementatie 1.Gebruikte technologieën.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ontwikkeld door CWB3. Opbouw Presentatie 1.Wat is GeoSport? 2.Ontwerp 1.Gebruikte ontwerpmethodieken 2.Ervaring 3.Implementatie 1.Gebruikte technologieën."— Transcript van de presentatie:

1 Ontwikkeld door CWB3

2 Opbouw Presentatie 1.Wat is GeoSport? 2.Ontwerp 1.Gebruikte ontwerpmethodieken 2.Ervaring 3.Implementatie 1.Gebruikte technologieën 2.Programmeren 3.Moeilijkheden 4.Uiteindelijk resultaat 2

3 Wat is GeoSport? Webapplicatie: Steunend op GPS (TrackStick) Doelgroep: Sporters die iets meer willen Basis: Parcours weergeven op pc, statistieken Uitbreiding: Community: messages, challenges, … 3

4 Opbouw Presentatie 1.Wat is GeoSport? 2.Ontwerp 1.Gebruikte ontwerpmethodieken 2.Ervaring 3.Implementatie 1.Gebruikte technologieën 2.Programmeren 3.Moeilijkheden 4.Uiteindelijk resultaat 4

5 1.Brainstorm 2.Use Cases 3.Domein model 4.Database structuur 5.Architectuur model 6.Klassendiagram 7.Lay-out schetsen Ontwerp: Gebruikte ontwerpmethodieken 5

6 1.Brainstorm 6 Ontwerp: Gebruikte ontwerpmethodieken

7 7

8 2.Use Cases 8 Ontwerp: Gebruikte ontwerpmethodieken

9 3.Domein model 9 Ontwerp: Gebruikte ontwerpmethodieken

10 4.Database structuur 10 Ontwerp: Gebruikte ontwerpmethodieken

11 5.Architectuur model 11 Ontwerp: Gebruikte ontwerpmethodieken

12 6.Klassendiagram Componentendiagram (= vereenvoudigd klassendiagram) 12 Ontwerp: Gebruikte ontwerpmethodieken

13 7.Lay-out schetsen 13 Ontwerp: Gebruikte ontwerpmethodieken

14 Ontwerp: Ervaring 14 1.Brainstorm 2.Use Cases 3.Domein model 4.Database structuur 5.Architectuur model 6.Klassendiagram 7.Lay-out schetsen

15 Opbouw Presentatie 1.Wat is GeoSport? 2.Ontwerp 1.Gebruikte ontwerpmethodieken 2.Ervaring 3.Implementatie 1.Gebruikte technologieën 2.Programmeren 3.Moeilijkheden 4.Uiteindelijk resultaat 15

16 Implementatie : Gebruikte technologieën Google Web Toolkit Google Maps Eclipse Subversion MySQL 16

17 1.Taakverdeling 2.Opzoekwerk (Java - KML - MySQL) 3.Trial and Error 4.Debuggen 17 Implementatie: Programmeren

18 18 Implementatie: Programmeren

19 19 Implementatie: Programmeren

20 20 Implementatie: Programmeren

21 21 Implementatie: Programmeren

22 codeduplicatie afhankelijkheid 22 Implementatie: Programmeren

23 Implementatie: Moeilijkheden Javaconstructies/nieuwigheden Interface-interactie (RPC) SQL-programmeertaal Verwerken KML-bestanden Tijdsdruk SVN-conflicten 23

24 Opbouw Presentatie 1.Wat is GeoSport? 2.Ontwerp 1.Gebruikte ontwerpmethodieken 2.Ervaring 3.Implementatie 1.Gebruikte technologieën 2.Programmeren 3.Moeilijkheden 4.Uiteindelijk resultaat 24

25 Uiteindelijk resultaat Evaluatie: project geslaagd! Aanvaardbaar project binnen vooropgestelde tijd Alles werkt Grafisch in orde Mogelijke uitbreidingen: Challenges Klassementen/beloningen Blogs, agenda, kalender Verbeterde prestatie-analyse … 25

26 Een realisatie van in opdracht van in samenwerking met Departement Computerwetenschappen 26

27 Vragen ? 27


Download ppt "Ontwikkeld door CWB3. Opbouw Presentatie 1.Wat is GeoSport? 2.Ontwerp 1.Gebruikte ontwerpmethodieken 2.Ervaring 3.Implementatie 1.Gebruikte technologieën."

Verwante presentaties


Ads door Google