De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Lerares Textiel in het Praktijkonderwijs en textielkunstenares

Verwante presentaties


Presentatie over: "Lerares Textiel in het Praktijkonderwijs en textielkunstenares"— Transcript van de presentatie:

1 Lerares Textiel in het Praktijkonderwijs en textielkunstenares
Workshop WERKVAARDIGHEDEN IN KAART door Liesbeth te Velde Lerares Textiel in het Praktijkonderwijs en textielkunstenares

2 PROGRAMMA Inleiding Spelen van het spel in de hele groep spelvorm met dobbelsteen Spelen van het spel in kleine groepjes spelvorm naar keuze Nabespreking

3 Praktijkervaring Leerlingen ervaren succes door mooie textielwerkstukken Werkstuk is het anker voor succes én aangeleerde vaardigheden Energie van succes gebruiken voor aanleren nieuwe vaardigheden

4 Dit zijn WERKVAARDIGHEDEN
Vaardigheden om goed te kunnen fuctioneren in les en stage zijn belangrijk Dit zijn WERKVAARDIGHEDEN

5 Goede werkvaardigheden geven:
Hoger leerrendement in het hier en het nu Grotere kans om een baan te krijgen én te houden

6 Werkvaardigheden zijn universeel
Voor iedereen, ongeacht beroep of diploma’s Het maakt niet uit of je bakker, kranten-bezorger of arts bent Iedereen gebruikt werkvaardigheden, elke dag weer

7 Ontwikkeling spel Onderzoeken wat er al bestaat over werkvaardigheden
Inventarisatie werkvaardigheden (inbreng collega’s ProAlmere) Keuze overdrachtsvorm (inspiratie ”Kwaliteitenspel” CPS) Ordening in groepen en niveau’s Vormgeving

8 DOEL VAN HET SPEL ÉÉN TAAL om te communiceren met leerlingen, collega’s en ouders Om de leerling naar zichzelf te leren kijken (reflecteren)

9 Martine Delfos: Succes en het gevoel boven jezelf uit te stijgen
is de belangrijkste motivatie om meer te leren en verder te gaan

10 bij oppositioneel opstandig gedrag:
Kernbegrippen bij oppositioneel opstandig gedrag: Succes Structuur Support

11 Belangrijk is: Focus op waar je heen wilt en NIET op wat je niet wilt zien Samenwerking met leerling en ouders bevorderd groei Werkvaardigheden centraal stellen i.p.v. het gedrag van de leerling Complimenteren met wat goed gaat en dit regelmatig herhalen Zelf ook gespiegeld durven en willen worden

12 WERKVAARDIGHEDEN IN KAART

13 WERKVAARDIGHEDEN IN KAART
7 groepen

14 WERKVAARDIGHEDEN IN KAART
3 niveaus BLAUW = basis(werk)vaardigheden GROEN = extra basis(werk)vaardigheden ROOD = arbeids(werk)vaardigheden

15 Het spel met de dobbelsteen
Leg uit wat het betekent Beeld het uit Omschrijf iemand waarop het van toepassing is Geef er een voorbeeld van in een lessituatie Geef er een voorbeeld van in een beroepssituatie Hoe kun je dit leren?


Download ppt "Lerares Textiel in het Praktijkonderwijs en textielkunstenares"

Verwante presentaties


Ads door Google