Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdNorbert Kuipers Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
Vakantie-ervaringen m.b.v. apps Dr. Jeroen Nawijn NHTV internationaal hoger onderwijs Breda Nawijn.j@nhtv.nl
3
Bestaande methoden: niet goed genoeg Enquetemoeheid, vooral tijdens vakantie Dag van de week/trip en tijd van de dag belangrijk hoe mensen zich voelen Herinnerde beleving is niet hetzelfde als daadwerkelijke beleving
4
Happymap (ontwikkeld door Scapps, nu Dutch Application Company)
5
Data
6
Heat map
7
Leermomenten In 2010 laag percentage smartphonebezit (20%) Geen aparte app voor onderzoek: End-user benefits Mensen vinden apps ‘leuk’; 4000 spontane metingen in korte tijd Tijdmeting in orde; heat maps mogelijk per tijdsperiode/dag GPS onnauwkeurig
8
Ontwikkelingen sinds 2010 Sterke toename smartphonegebruik (20%->60%) Onderzoek in te bouwen in bestaande apps Blackberry vrijwel weggevallen GPS blijft onnauwkeurig Roamingkosten te omzeilen (offline saving) Tablets maken meer Koppeling met social media mogelijk
9
Perfect Days app BA
10
Unieke kansen voor toerisme Sector: Specifieker inzicht in klantbeleving: pieken en dalen in emoties, gekoppeld aan tijd en plaats Positieve emoties als branding opportunity voor tour operators en bestemmingen; de gelukkigste plek op aarde? Klant: Betere vakantiebeleving!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.