Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdThomas Beckers Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Comparative Education Contextualiseren van onderwijsvernieuwing
2
“… effective reform requires strong local roots and the broad participation of those with a stake in outcomes, including not only officials, but also students, parents, teacher and communities”. (Samoff 1999) Samoff, J. (1999). Institutionalizing International Influence. Comparative Education, The Dialectic of the Global and the Local. R. F. Arnove and C. A. Torres. Lanham, Boulder, New York, Oxford, Rowman and Littlefield Publishers: 51 - 89 “… effective reform requires strong local roots and the broad participation of those with a stake in outcomes, including not only officials, but also students, parents, teacher and communities”. (Samoff 1999) Samoff, J. (1999). Institutionalizing International Influence. Comparative Education, The Dialectic of the Global and the Local. R. F. Arnove and C. A. Torres. Lanham, Boulder, New York, Oxford, Rowman and Littlefield Publishers: 51 - 89
3
Meso Micro Macro Een Framework voor analyse
4
Societal Sub-Systems: Economical – Menselijk Kapitaal – Behoeften van de arbeidsmarkt Political – Natievorming – Onderwijsbeleid Technological – Overbrengen van nieuwe technologie – ICT en onderwijs Sociological – Culturele normen en waarden bepalen pedagogiek in de klas – Onderwijs brengt (nieuwe) normen en waarden over Het MACRO niveau
5
5 Educational Sub-System: Policies – Bestaand onderwijsbeleid – Beleidsimplementatie op national / regionaal niveau Institutes – Ministeriele departementen (curriculum / PI’s / etc) – Regulerende macht (inspectie) Associations – Arbeidsmarkt – Vakbonden / ouderraden / studentenraden Het MESO niveau
6
School Sub-System: Content – Curriculum – Lesmaterialen Method – Het curriculum in praktijk – Pedagogische concepten – Didactische concepten Teaching – Lesgeven in praktijk – Pedagogische handelingen – Didactische handelingen Learning – Leerlingen in de klas – Leeromgeving Het MICRO niveau
7
7 Plaats de gele en de groene kaartjes met de “contextual issues” in het lege framework Het Framework in praktijk
8
8 Identificeer voor elk analyse niveau de relevante positieve en negatieve factoren en actoren binnen uw eigen (Surinaamse) onderwijs context. Het Framework in praktijk
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.