Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLucas Verlinden Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Vakdidactiek Informatica bij vragen: tijldb@bigfoot.com het gebruikte materiaal: http://cage.rug.ac.be/~tijl Tijl De Backer
2
Huis pu setxy 50 –150 setfc [255 255 0] bitblock 50 100
3
Voegen for [i -150 150 20] [voegX :i] rt 90 for [i -150 0 6] [voegY :i] VoegXVoegY setxy :x –150 pd fd 150 pu setxy -150 :y pd fd 300 pu
4
De FOR-lus for (i = 0; i <= 6; i += 2) {...} for [i 0 6 2] [...] for [i 0 6] [...] for [i 6 0] [...]
5
Voegen for [i -150 150 20] [voegX :i] rt 90 for [i -150 0 6] [voegY :i]
6
Raam setfc [0 0 255] setxy -100 - 100 bitblock 100 50
7
Deur setxy 50 -150 setfc [255 255 0] bitblock 50 100
8
Deur
9
setxy 85 -100 setpc [0 0 0] setfc [0 0 0] pd circle 5 fill pu
10
Dak setxy -150 0 setpc [0 0 0] pd fd 300 lt 125 fd 100 pu make "old pos
11
Dak setxy -150 0 setpc [0 0 0] pd fd 300 lt 125 fd 100 pu make "old pos setfc [0 0 0] setxy 0 10 fill setxy -150 0 rt 70 pd fd 100 make "current pos rt 55 fd ((item 1 :old)-(item 1 :current)+1) pu
12
Dak
13
Samenvatting 1. for-lus 2. bitblock 3. circle
14
Deel 2 13246570... 5.369.126.139 Volgende is 1 bij de vorige tellen 5.369.126.140
15
Recursie Definitie: rij getallen xi waarbij elk getal, op n na, uit te drukken is in functie van de n voorgaande. Die n getallen bepalen welke rij gegenereerd wordt. Bv: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 44, 65, 109,... of 1, 0, 1, 2, 1, 0, 1, 2, 1, 0, 1, 2, 1, 0, 1, 2,...
16
Recursie Kite
17
Recur.Di am Top s Bot Aframe hoofdprogra mma tekent de ribben bovenste helft onderste helft tekent het kruis Kit e
18
ht make "step1 :x / :num make "step2 :tail / :num cs rt 45 recur.diam :x :tail lt 45 aframe :x :tail Kit e
19
Recur.Di am Top s Bot Aframe hoofdprogra mma tekent de ribben bovenste helft onderste helft tekent het kruis Recur.Di am
20
Kite tops :x bot :x :tail pu rt 90 fd :step1 lt 45 pd if :x = :step1 [stop] recur.diam :x - :step1 :tail Recur.di am
21
Kite Recur.Di am Top s Bot Aframe hoofdprogra mma tekent de ribben bovenste helft onderste helft tekent het kruis Top s
22
Kite Top s make "shortside (sqrt 2)*:x fd :shortside rt 90 fd :shortside
23
Kite Recur.Di am Top s Bot Aframe hoofdprogra mma tekent de ribben bovenste helft onderste helft tekent het kruis Bot
24
Kite Bo t make "longside sqrt((:x * :x)+(:tail * :tail)) make "angle arctan(:x / :tail) rt 45 + :angle fd :longside rt 180 - 2 * :angle fd :longside rt :angle
25
Kite Recur.Di am Top s Bot Aframe hoofdprogra mma tekent de ribben bovenste helft onderste helft tekent het kruis Aframe
26
Kite Afra me fd :x bk (:x + :tail) fd :tail rt 90 fd :x bk (2 * :x) lt 45
27
Recursie Kite
28
Recursie Multitriangle Driehoek tekenen als deeldriehoekjes tot de zijden klein genoeg zijn
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.