Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRosa Van Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
Jeroen Verspeek, Hoofd Kijk- en LuisterOnderzoek Datum: 3 oktober 20092 TV- en Radiodag Kabelraden.nl
3
Datum: 3 oktober 20093 Kijk- en LuisterOnderzoek (KLO) Onderzoeksafdeling van de Publieke Omroep sinds 1965 Eerste opdrachtgever van Continu LuisterOnderzoek en Continu KijkOnderzoek (samen met Ster) Informatie over mediagedrag en aanbod, programma’s en media Beschikking over grote mix van onderzoeksinstrumenten, waaronder CLO (radio), KijkOnderzoek (tv), Webmeter (internet) en MAP (waarderingsonderzoek)
4
Datum: 3 oktober 20094 Stichting KijkOnderzoek (SKO) Vanaf 1 januari 2002 verantwoordelijk voor de kijkcijfers in Nederland Joint Industry Committee (JIC) -Publieke Omroep (NPO), SPOT, BVA en PMA Missie -Het doen (laten) uitvoeren van betrouwbaar, valide, marktrelevant en innovatief kijkonderzoek Onderzoeksbureaus -Intomart GfK (panel en meters), MediaXim (classificatie) Panel -1.250 huishoudens, 2.700 respondenten Methode -Peoplemeter voor panel en gasten -Dagelijks rapportage, inclusief uitgesteld kijken, inclusief programmagegevens
5
Datum: 3 oktober 20095 Publieke Omroep in enkele cijfers Televisie Themakanalen TV 101 TV Consumenten 24 Cultura 24 Geschiedenis 24 Holland Doc 24 Humor TV 24 Journaal 24 Politiek 24 / Sport 24 Spirit 24 Sterren 24 Z@ppelin 24/ Familie 24 Radio Digitaal Uitzendinggemist Omroep.nl Omroepsites Themasites (Wetenschap24, etc) Programmasites Etc. Maandbereik themakanalen juli 2009 12 kanalen4.2 miljoen Journaal 242.2 miljoen Best 241.4 miljoen Humor TV 24 1.3 miljoen Sterren 241.1 miljoen 101 TV1.0 miljoen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.