Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJoost Aerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen
2
Terugblik op voorgaande weken Wat is er behandeld? Marketing? Rabobank? Wij behandeld: Typologie/ communicatie/ IJsbergtheorie
3
Wat gaan we vandaag doen? Rollenspelen Typologie Gespreksstructuur Radiofragment Oefening open/ gesloten vragen
4
Rollenspelen Typologie (sde/di) Je hebt de fiets van je vrouw te koop gehangen bij de plaatselijke supermarkt. Je hebt een afspraak gemaakt om iemand te ontvangen die interesse had in je fiets. Bereid je voor. Succes !
5
Waarnemers Geef feedback op: Wat gaat goed? Wat kon beter? Waarnemer 1: let op Non Verbaal gedrag van verkoper Waarnemer 2: Let op Intonatie van verkoper Waarnemer 3: Let op Typologie van klant Waarnemer 4: Let op afgestemd gedrag van verkoper op typologie van klant
6
Uitvoeren en bespreken rollenspelen
7
Welke gespreksstructuur is er? Vier A structuur: Voorbereiding Aanvang Analyse Aanbod Afsluiten
8
Werkopdracht Bepaal met je groepje het volgende: 1.Wat is belangrijk in deze fase (doel..)? 2.Wat doe je wel in deze fase ? 3.Wat doe je (nog) niet in deze fase? 4.Presenteer je uitkomsten voor de groep Groep 1: VoorbereidingGroep 4: Aanbod Groep 2: AanvangGroep 5: Afsluiten Groep 3: Analyse
9
Bespreken werkopdracht
10
Samenvatting Vier A structuur Uitdelen samenvatting
11
Nu radiofragment
12
Open/ Gesloten vragen Wat is verschil? Wanneer pas je de een of de ander toe?
13
Invuloefening Open en gesloten vragen
14
Samenvatting open en gesloten vragen Uitdelen samenvatting
15
Samenvatting avond
16
Huiswerkopdracht Mail voor volgende week vrijdag een gespreksverslag toe volgens de Vier A structuur Geef hierbij aan of het een goed of slecht gesprek was (evt. typologie) en in welke fase dit goede of slechte werd bepaald!!
17
Succes!! Mijn emailadres: Arnold@keiconsultancy.nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.