Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Definitie van marketing
Luisteren naar wat de markt vraagt
2
In de praktijk is dat vaak
Het creëren van vraag!
3
De markt is verzadigd
4
Positionering: hoe creëer je onderscheid?
Uniek !!!!
5
beter ! nieuw !
6
Producten zijn makkelijk te imiteren
Onderscheid is moeilijk aan te tonen
7
Onderscheid (zie van Kralingen) komt door:
Productkenmerken (beter, sterker, harder) Prijs (korting, dubbele airmiles) Communicatie (humor, sex) Maar ook ……
8
Concepting Naar Jan Rijkenberg
9
Concepting Het merk is een gedachtegoed
Productontwikkeling volgt op conceptontwikkeling en niet andersom Je richt je niet op een doelgroep, maar creëert een volggroep
10
Conceptmerken creëren een mentaliteit
12
Conceptmerken zijn personen
13
met een verleden authentiek persoonlijk intiem eigen karakter
14
Meerwaarde Wat levert dat op? Wat is het merk je waard?
(heeft je merk meer waarde dan je concurrent?) Wat is het merk je waard?
15
€ 12.95
16
€ 49,-
17
€ 59,-
18
Onbetaalbaar?
19
Emotie + Waarden = Betekenis en Expressie
20
De benefits van een conceptmerk:
Ergens bij horen Fanclubs Identificatie voor de gebruiker Binding voor de eigenaar
23
Een life-stylevoorbeeld
Zelf je meubels in elkaar zetten? Hou je van natuurlijk design? Scandinavisch design ? Ben je dan lid van: …….
25
authentiek innovatief
26
Hoe kun je een goed concept ontwikkelen?
27
Trendwatching: kijk om je heen
Kijk naar wat de markt wil (van welke fanclub wil je lid zijn?)
28
Welke merken doen dat ?
30
2 fingers up for the big boys
Positive change 2 fingers up for the big boys What's next?
31
Brandmanagement gaat over:
Wat betekent dit voor de komende weken? Brandmanagement gaat over: Merkpositionering Merkwaarde (brand equity) Brandstretching (merkarchitectuur) Merkdynamiek en communicatie Merkenrecht Globalisering
32
En voor nu … Is jouw merk een conceptmerk?
Is er een volggroep? Wie is dat? Is er een gedachtegoed? Wat maakt jouw merk anders dan de concurrent? Presentatie over 45 minuten
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.