De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology ; PIC assember programeren 1 Les 5 - onderwerpen Errata.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology ; PIC assember programeren 1 Les 5 - onderwerpen Errata."— Transcript van de presentatie:

1 Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology ; PIC assember programeren 1 Les 5 - onderwerpen Errata Beep Read the switches Wat doen we in les 6 en 7

2 Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology ; PIC assember programeren 2 Pas op : foutje in de tabel

3 Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology ; PIC assember programeren 3 opdrachten les 5 - 1: beep Maak een programma dat 1 keer een piep laat horen (bv 1/4 seconde op 1 kHz) Piepen is niets anders dan knipperen, maar dan met een luidspreker in plaats van een LED, en wat sneller. 1 kHz = 1ms per puls = 500 us hoog / 500 us laag 500 us = 1000 instructies bij 8 MHz 1/4 seconde = 250 pulsen

4 Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology ; PIC assember programeren 4 Read the switches Zet de juiste code op RA0.. RA2 om een rij schakelaars te selecteren Zet ANSEL (0x91, dus bank 1) op 0 Zet CMCON0 op 7 Wacht even (bv 10us = 20 instructies) Lees RC0.. RC3 Als een van die pinnen hoog is dan is de schakelaar in die kolom ingedrukt Herhaal (eventueel) voor de andere 3 rijen

5 Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology ; PIC assember programeren 5 Switch bounce (denderen) Als je een drukknop indrukt maakt hij niet 1 keer contact: hij dendert een tijdje (maximaal ~ 50 ms)

6 Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology ; PIC assember programeren 6 opdrachten les 5 - 2: count Maak een programma dat op de drie 7-segment digits telt hoe vaak de drukknop ‘1’ is ingedrukt. Zorg dat je de schakelaar ten minste 1000 keer per seconde checkt Als je het effect van denderen hebt gezien maak de lus dan trager (check de schakelaars max. 20 ker perseconde) for(;;){ show digit(s) check schakelaar verhoog de teller }

7 Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology ; PIC assember programeren 7 les 6 en 7 Verzin zelf een project(je). Schijf zelf de opdracht. Suggesties: Random RC5 IR zender RC5 ontvanger Fur Elise Reactiesnelheid tester ‘Kitt’ display met 10 verschillende patronen (selecteer mbv de knoppen, sla op in de EEPROM)


Download ppt "Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology ; PIC assember programeren 1 Les 5 - onderwerpen Errata."

Verwante presentaties


Ads door Google