De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 GfK Retail and TechnologyBelgië6 August 2014 GfK Marktonderzoek Vlaanderen Cindy Van Mulders Business Consultant 10 december 2010 Stand van zaken.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 GfK Retail and TechnologyBelgië6 August 2014 GfK Marktonderzoek Vlaanderen Cindy Van Mulders Business Consultant 10 december 2010 Stand van zaken."— Transcript van de presentatie:

1 1 GfK Retail and TechnologyBelgië6 August 2014 GfK Marktonderzoek Vlaanderen Cindy Van Mulders Business Consultant 10 december 2010 Stand van zaken

2 2 GfK Retail and TechnologyBelgië6 August 2014 Agenda GfK  GfK boekenpanel Wie levert momenteel kassaverkopen aan?  Dekkingscijfers Wat zijn de actuele GfK extrapolatie cijfers?  Rapportage GfK stelt een nieuw maandrapport voor.  B2B Planning en modaliteiten voor het B2B onderzoek

3 3 GfK Retail and TechnologyBelgië6 August 2014 Hoe weten we wat het best verkochte boek is? GfK meet boekverkopen aan de kassa bij de retailer: ImporteurUitgeverij Distributeur Boekverkoper Consument ? = goed voor 200.000 verschillende titels per jaar !

4 4 GfK Retail and TechnologyBelgië6 August 2014 2011 2010 2009 Boekpanel Vlaanderen BOEKHANDELS De Zondvloed Raaklijn Ontmoeting Paard van Troje Infodok Van Sande Acco De Wase boekhandel De oude Linde De Plukvolgel Limerick Erik Tonen Books V Press Pardoes winkels … Religieuze boekhandels

5 5 GfK Retail and TechnologyBelgië6 August 2014 Dekkingscontrole De partijen die hebben meegewerkt vertegenwoordigen ongeveer 75% in de GfK cijfers Cijfers werden gebruikt van 2009 en 2010. Enkel de consumenten verkopen zij meegenomen in de dekkingscontrole (excl. scholen verkoop, particulieren verkoop, verkoop aan musea, Nederlandse export, boekenbeurs, …). Wie missen we vooral: Imapress, Pinceel, onafhankelijke boekhandels, stripspeciaalzaken.

6 6 GfK Retail and TechnologyBelgië6 August 2014 Dekkingscijfers 2009 – 2010 Belangrijkste conclusie : de strips zijn ondervertegenwoordigd, hier hebben we nog werk aan de winkel om op eenzelfde niveau te komen als de andere NUR’s.

7 7 GfK Retail and TechnologyBelgië6 August 2014 Maandrapport Voorstelling nieuw GfK maandrapport Gebruikers ervaring GfK website : ww1.book-control.com Voordelen : optie detail opzoeking, op eigen ritme,gebruik rapportering voor intern gebruik, snel verkoopsinzicht (1 week na verkoop), marktaandelen informatie beschikbaar, mogelijkheid tot volgen van eigen acties en marketing campagnes, historiek beschikbaar, flexibiliteit Kan beter : snelheid, user interface, niet duidelijk wat er allemaal mee kan, tijd voor nemen elke week. Daarom : additioneel maandrapport, gratis voor website klanten

8 8 GfK Retail and TechnologyBelgië6 August 2014 B2B onderzoek  Vervolg van ‘TNS’ onderzoek  Onderzoek over de totale Vlaamse boekenmarkt  Hoe meer deelnemers, hoe vollediger  Aanlevering cijfers per fonds, per hoofdgenre en per klant  Confidentieel verwerking  Deelnemers ontvangen de volledige resultaten  Bezorging uitlevercijfers 2008 – 2009 - 2010 : deadline 20/01/11  terugkoppeling hoofdlijnen op ‘Staat van het Boek’ (april 2011) GfK B2B onderzoek Vlaanderen

9 9 GfK Retail and TechnologyBelgië6 August 2014 Wat nog meer?  eBoek/apps Bedankt voor uw aandacht! Vragen?


Download ppt "1 GfK Retail and TechnologyBelgië6 August 2014 GfK Marktonderzoek Vlaanderen Cindy Van Mulders Business Consultant 10 december 2010 Stand van zaken."

Verwante presentaties


Ads door Google