De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: www.gfk.nl bij “GfK Publicaties”

Verwante presentaties


Presentatie over: "GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: www.gfk.nl bij “GfK Publicaties”"— Transcript van de presentatie:

1 GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: www.gfk.nl bij “GfK Publicaties” onder “Supermarktkengetallen” ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt zich de omzet per kassabon?’

2 GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 Paasomzet 2008

3 3 GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 De supermarktomzet in de Paasweek (week 12 2008) bedraagt circa 710 miljoen euro. Dit is 12% meer dan in de Paasweek van vorig jaar. Paasomzet supermarkten: week 13 2002:569 miljoen week 16 2003:574 miljoen week 15 2004:599 miljoen week 12 2005:587 miljoen week 15 2006:621 miljoen week 14 2007:634 miljoen week 12 2008:710 miljoen De stijging van de Paasomzet wordt (ondanks het feit dat een vroege Pasen normaal de omzet iets drukt), veroorzaakt door: - toenemend aantal luxe seizoens eigen merken - omzetontwikkeling supermarkten eerste 12 weken van 2008 (+11%) Paasbeste omzet 2008: 76 miljoen meer omzet dan vorig jaar met Pasen!

4 4 GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 GfK Kengetallen Supermarktomzet weekbasis 2007 - 2008 Opmerking: de schuingedrukte blauwe getallen betreffen voorlopige cijfers. In de supermarktomzet is naast de huishoudelijke GfK omzet uit Consumerscan het belang van de niet huishoudelijke omzet ingeschat (zoals aankopen door bedrijven in supermarkten, persoonlijke aankopen.

5 5 GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 2003 2004 2005 2006 2003 2004 2005 2006 - 2.4% + 0.2% + 4.3% + 0.1% + 0.2% + 3.9% Historie supermarktomzetten (€) Historie bedrag per kassabon (€) Ontwikkeling in de tijd Jaarbasis 2007 + 4.0% 2007 + 2.7%

6 6 GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Maandbasis

7 7 GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Omzet per week (totaal assortiment) Groei ten opzichte van dezelfde week in 2007

8 8 GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 GfK Supermarkt kengetallen Aantal kassabonnen per week Groei ten opzichte van dezelfde week in 2007

9 9 GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 GfK Supermarkt kengetallen: Omzet per kassabon per week Groei ten opzichte van dezelfde week in 2007


Download ppt "GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: www.gfk.nl bij “GfK Publicaties”"

Verwante presentaties


Ads door Google