De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

#3Objecten. Schrijf in LOGO de pseudocode voor een figuur naar keuze (met iig een lus of conditie). Maak tevens een screenshot van het resultaat.

Verwante presentaties


Presentatie over: "#3Objecten. Schrijf in LOGO de pseudocode voor een figuur naar keuze (met iig een lus of conditie). Maak tevens een screenshot van het resultaat."— Transcript van de presentatie:

1 #3Objecten

2

3

4 Schrijf in LOGO de pseudocode voor een figuur naar keuze (met iig een lus of conditie). Maak tevens een screenshot van het resultaat.

5

6  Paar voorbeelden

7

8 - Encapsulatie - Overerving - (Polymorphisme)

9 Auto Encapsulatie

10 Attributen

11 - Encapsulatie OBJECT Gebouw ATTRIBUTES Naam Prijs IncasseringsPunten Stroomkosten * positie * grootte

12 - Encapsulatie OBJECT Racer ATTRIBUTES Naam Acceleratie TopSnelheid Wendbaarheid * positie * gefinished

13 - Encapsulatie OBJECT Bomberman ATTRIBUTES Kleur AantalBommen Powerups * positie * richting * snelheid * explosieGrootte

14 - Encapsulatie OBJECT Sonic ATTRIBUTES ?

15  typedef struct _Actor  {  signed short xpos; // X position (worldspace)  signed short ypos; // Y position (worldspace)  unsigned char size; // Width of the sprite  unsigned char frame; // Current frame in the animation  unsigned char flip; // Enabled when the sprite needs to be mirrored  unsigned char oam; // OAM index, sorted  unsigned short tile; // Tile index  unsigned short startlocation[2]; // Location before moving  unsigned short destination[2]; // Destination when moving  unsigned char speed; // Animation speed;  unsigned char currentevent; // Current event  unsigned char eventstate; // State of the event  unsigned long eventtime; // Event timer  unsigned long signtime; // Sign time  unsigned char initiate; // Whether the actor has to start a new event or not  unsigned char trigger; // Event trigger  unsigned char **idle; // Idle animation  unsigned char idleframes; // Number of frames in idle animation  unsigned char attitude; // Attitude to Brad  unsigned char effectradius; // Visibility radius (to see if an action has effect on others)  unsigned char item; // Current item the actor is using (for dropping)  } Actor;

16

17 Objecten Overerving

18 - Overerving OBJECT Windtrap EXTENDS Gebouw ATTRIBUTES StroomCapaciteit OBJECT Rafinaderij EXTENDS Gebouw ATTRIBUTES SpecieCapaciteit AantalHarvesters OBJECT Gebouw ATTRIBUTES Naam Prijs HitPoints Stroomkosten

19 - Overerving OBJECT Racer ATTRIBUTES Naam Acceleratie TopSnelheid Wendbaarheid OBJECT Speler EXTENDS Racer ATTRIBUTES ControllerNummer PowerUp AantalMuntjes OBJECT CPU EXTENDS Racer ATTRIBUTES AI_Patroon

20 - Overerving OBJECT Speler EXTENDS Bomberman ATTRIBUTES ControllerNummer OBJECT CPU EXTENDS Bomberman ATTRIBUTES AI_Patroon MoeilijkheidsGraad OBJECT Bomberman ATTRIBUTES Kleur AantalBommen Powerups

21 - Overerving OBJECT Sonic ATTRIBUTES ? OBJECT Tails EXTENDS Sonic ATTRIBUTES ? OBJECT Knuckles EXTENDS Sonic ATTRIBUTES ?

22 Methoden

23

24 - Methoden OBJECT Gebouw ATTRIBUTES Naam Prijs HitPoints Stroomkosten METHODS Build Destroy Sell

25 - Methoden OBJECT Racer ATTRIBUTES Naam Acceleratie TopSnelheid Wendbaarheid METHODS Drift GebruikVoorwerp GlijdtUit

26 - Methoden OBJECT Bomberman ATTRIBUTES Kleur AantalBommen Powerups METHODS LegBom GebruikPowerUp Sterf

27 - Methoden OBJECT Sonic ATTRIBUTES ? METHODS ?

28

29 Het tentamen gaat over dit college, zorg dus dat je goed onderscheid kan maken tussen attributen en methoden, en dat je begrijpt wat overerving inhoudt. Woensdag 25/11/09

30 De eindopdracht houdt in dat je mij een link stuurt naar de twee vorige huiswerkopdrachten. Ik verwacht daarbij de volgende uitbreidingen: Opdracht 1: aanvullen met dingen die je gehoord hebt in het college en specificeren met welke andere discipline je het meest denkt samen te werken. Opdracht 2: naast een procedurele tekening (gebruikmakend van ‘repeat’) verwacht ik ook een doelgerichte (zie slide met sneeuwpop, alien, etc). niels.keetels@kmt.hku.nlniels.keetels@kmt.hku.nl (deadline vrijdag 4 december)


Download ppt "#3Objecten. Schrijf in LOGO de pseudocode voor een figuur naar keuze (met iig een lus of conditie). Maak tevens een screenshot van het resultaat."

Verwante presentaties


Ads door Google