Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdTimo Lenaerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
1 Case ‘openbedrijvendag’ OPR-technieken
2
2 Vind de job van je leven op Openbedrijvendag BRUSSEL - Voor veel ondernemingen die deelnemen aan de Openbedrijvendag is het evenement niet alleen een prima pr-vehikel. Verschillende van hen gebruiken de dag ook om personeel te rekruteren. Net als vorig jaar staan er op de website van Openbedrijvendag een hele reeks vacatures bij verschillende deelnemende bedrijven vermeld. Van een lasser bij Eurotechnox over een matrijswisselaar bij Allibert tot een beauty consultant bij Givani.,,We hebben zo'n 191 vacatures", zegt Ann Van Doren.,,Mensen die belangstelling hebben, krijgen een demonstratie van wat de job inhoudt, ze kunnen de sfeer op het bedrijf proeven, een praatje slaan met toekomstige collega's. Bij normale sollicitaties kom je bijna nooit op de werkvloer en heb je vaak geen idee wat de baan nu juist inhoudt. Als de job je bevalt, kan je je gegevens achterlaten en zal het bedrijf je contacteren." Wie niet naar de Openbedrijvendag kan komen maar toch in een bepaalde job geïnteresseerd is kan nu al op de website zijn gegevens invullen.,,Zo'n 250 mensen hebben dat al gedaan", aldus Van Doren. DS 2005-10-1/2
3
3 Huisstijl Symboliek?? Andere huisstijlelementen: typografie, kleur, logo
4
4 Ons bedrijf heeft een gezicht Een gezicht voor wie??? Actiedomeinen – segmenten?
5
5 In schema …. vbnmiddelen Mediarelatiespartnersmediacampagne Arbeidsmarkt- communicatie Recrutering‘vind je job op OBD’ Financiële relatiesBanken, aandeelhouders, …. Community relationsOmgeving, buurtContact met omgevingContact met omgeving, verkoopsstand Public affairsPolitiek (lokaal – nationaal, ….) Interne PR: human relations Personeel, familie, ‘fierheid’ Personeelsmotivatie
6
6 Wat, waar, wanneer Enkele praktische tips over de Openbedrijvendag op een rijtje: De Openbedrijvendag vindt plaats op zondag 2 oktober. Bij de meeste bedrijven kan men terecht van 10 tot 17 uur. De uitzonderingen staan vermeld op de website. De toegang tot de deelnemende bedrijven is gratis. De enige uitzondering hierop zijn bedrijven die het hele jaar door tegen betaling geopend zijn voor het grote publiek. Zij bieden wel een korting op hun normale toegangsprijs. Kinderen zijn meestal welkom. De bedrijven stippelen altijd een strikt te volgen en veilig parcours uit op hun terreinen. Sommige bedrijven voorzien in kinderanimatie of zelfs kinderopvang. Als een bedrijf om veiligheidsredenen geen kinderen kan toelaten (wat heel uitzonderlijk is), wordt dit vermeld op de website. Op de website staat ook een speciaal icoontje bij bedrijven die toegankelijk zijn voor andersvaliden. Elk jaar zetten een aantal brouwerijen, chocoladefabrieken, jeneverstokerijen en kaasboeren hun deuren open. Proeven van de specialiteiten staat steevast op het programma. Men kan op de website per sector of per regio zoeken, zo kan men in eigen streek op zoek gaan naar voedingsbedrijven. DS 2005-10-1
7
7 ‘Begrippenboom’ Huisstijl … Corporate communication PR, PR-activiteitsdomeinen Sponsoring Publieksgroepen, doelpblgr, comm.middelen Uitbesteden van ‘organisatie’ aan externen Communicatieplan …
8
8
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.