De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

The Architecture.  GameLoop  Opbouw  Verschillende Modules  Comminucatie  Tekenen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "The Architecture.  GameLoop  Opbouw  Verschillende Modules  Comminucatie  Tekenen."— Transcript van de presentatie:

1 The Architecture

2  GameLoop  Opbouw  Verschillende Modules  Comminucatie  Tekenen.

3  MessageLoop (Win32)  Blocking Methode.  Slecht model voor game… of toch niet ?  Type GameLoops

4  Vast aantal updates en FPS.  Zelfde resultaat.  Variable updates en vast FPS.  Teleportatie.  Vast aantal updates en variable FPS.  Betere graphics.  Variable aantal updates en variable FPS.  Teleportatie, lijkt alsof game hangt.

5  Wat hebben we nodig ?  Game, Wereld, Hero, Enemy, Items, Sounds etc….  Hoe gaan we alles tekenen ?  Double buffering ?  Cohesie ?

6  Game  Wereld  Hero  Enemy  Items  Sound  Level  Debugger ?

7  Veel Modules  Cohesie ?  Hoe ga je de juiste informatie aan de juiste modules verschaffen ? Functie Chaning ? This->iets()->nogeen()->andere()->printscore();

8  Observer Pattern  Model-View-Controller Pattern

9

10  Queue(Observer Pattern)  Observer ▪ ResourceLoader(M) ▪ Debugger(M) ▪ WorldController(MVC) ▪ LevelController(MVC) ▪ CharacterController(MVC) ▪ Renderer(M)(MVC & Observer) ▪ View

11  MessageQueue  Queue  Ontvangt berichten en verstuurd die naar alle aangemelde Observers.

12


Download ppt "The Architecture.  GameLoop  Opbouw  Verschillende Modules  Comminucatie  Tekenen."

Verwante presentaties


Ads door Google