Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEsmée Boer Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
The Architecture
2
GameLoop Opbouw Verschillende Modules Comminucatie Tekenen.
3
MessageLoop (Win32) Blocking Methode. Slecht model voor game… of toch niet ? Type GameLoops
4
Vast aantal updates en FPS. Zelfde resultaat. Variable updates en vast FPS. Teleportatie. Vast aantal updates en variable FPS. Betere graphics. Variable aantal updates en variable FPS. Teleportatie, lijkt alsof game hangt.
5
Wat hebben we nodig ? Game, Wereld, Hero, Enemy, Items, Sounds etc…. Hoe gaan we alles tekenen ? Double buffering ? Cohesie ?
6
Game Wereld Hero Enemy Items Sound Level Debugger ?
7
Veel Modules Cohesie ? Hoe ga je de juiste informatie aan de juiste modules verschaffen ? Functie Chaning ? This->iets()->nogeen()->andere()->printscore();
8
Observer Pattern Model-View-Controller Pattern
10
Queue(Observer Pattern) Observer ▪ ResourceLoader(M) ▪ Debugger(M) ▪ WorldController(MVC) ▪ LevelController(MVC) ▪ CharacterController(MVC) ▪ Renderer(M)(MVC & Observer) ▪ View
11
MessageQueue Queue Ontvangt berichten en verstuurd die naar alle aangemelde Observers.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.