Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJacobus Meijer Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Modelleren Steve Stomp VU Masterclass Game Development maart 2006
2
Inhoud Levels Levels Programmatuur Programmatuur BasisBasis OperatiesOperaties Texture Texture Licht Licht Renderen Renderen Animeren Animeren Huidige modellen Huidige modellen
3
Levels 2D Graphics 2D Graphics SpritesSprites 3D Graphics 3D Graphics Opgevulde driehoeken met een textureOpgevulde driehoeken met een texture Polygons Polygons Vertices Vertices
4
Wat zijn vertices & polygonen? Een vertices is een punt met drie coordinaten: x, y en z Een vertices is een punt met drie coordinaten: x, y en z De polygonen zijn de vlakken van een object en bestaan uit N vertices (punten) De polygonen zijn de vlakken van een object en bestaan uit N vertices (punten)
5
Programmatuur 3D Studio MAX 3D Studio MAX Blender Blender Cinema 4D Cinema 4D Lightwave Lightwave Maya Maya Softimage XSI Softimage XSI Zbrush Zbrush
6
De vormen Basisvormen Basisvormen Bol, cylinder, kegel en kubusBol, cylinder, kegel en kubus Operaties Operaties RotateRotate ScalingScaling ExtrudeExtrude SubdivideSubdivide
7
Extrude & Subdivide
8
Texture UV-mapping UV-mapping ProjecterenProjecteren Technieken Technieken PlanarPlanar CylindricalCylindrical AutomaticAutomatic PeltPelt
9
Licht Typen Typen AmbientAmbient DirectionalDirectional PointPoint SpotSpot AreaArea
10
UV mapping
11
Renderen Uitrekenen van de resulterende afbeelding Uitrekenen van de resulterende afbeelding RaytraceRaytrace ScanlineScanline RadiosityRadiosity
12
Voorbeeld
13
Animeren Skelet Skelet Boom structuurBoom structuur Key frames Key frames
14
Huidige modellen Groeiend aantal polygonen Groeiend aantal polygonen Motion Capture Motion Capture AnimatiesAnimaties
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.