Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAnja Lenaerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Instructeur B Reglement
2
Agenda Overzicht Examen Onderdelen van het reglement Aandachtspunten technisch reglement Vragen
3
Overzicht Bronnen –FIE- reglement –Vademecum voor de scheidsrechter –Vademecum bij het reglement WWW –http://www.fie.ch/Fencing/Rules.aspxhttp://www.fie.ch/Fencing/Rules.aspx –http://www.schermwiki.behttp://www.schermwiki.be
4
Examen Schriftelijk, meerkeuzevragen 20 vragen per onderdeel (algemeen, floret, degen, sabel) 14/20 per onderdeel = geslaagd 16/20 per onderdeel = nationaal scheidsrechter
5
Onderdelen van het reglement Technisch Organisatie Materiaal Publiciteit Voornaamste onderdeel is het technisch reglement
6
Aandachtspunten We bekijken een aantal wetenswaardigheden en bijzonderheden van het technisch reglement…
7
Schermtijd t.6 Le temps d’escrime est la durée d’exécution d’une action simple absolute tijd = duur enkelvoudige actie
8
De aanval L’attaque est l’action offensive initiale exécutée en allongeant le bras et menaçant continuellement la surface valable de l’adversaire, précédant le déclenchement de la fente ou de la flèche. “Aanval” — zelfde technische beweging heeft andere naam naargelang van de context “Initiële” — initiatief gaat uit van de aanvaller
9
De aanval — vervolg “Offensief” — intentie om te treffen “Ontplooiing van de arm” — aanval begint van zodra de arm zich begint te ontplooien “Bedreiging” — afstand mag niet te groot zijn “Ononderbroken” — arm niet terugtrekken “Beenbewegingen” — irrelevant, enkel treffen voor voltooiing van de uitval
10
Overschrijden van de grenzen Binnen of buiten?
11
Geen lijnen maar vlakken beschouwen Overschrijden van de grenzen
12
Enkel de voeten Volledige voet 2 voeten buiten = treffer altijd geannuleerd 1 voet buiten = geldige treffer indien actie gelanceerd vóór “Halt!” Achterlijn overschrijden = tegentreffer kaart
13
Vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.