Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGerarda Peeters Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Hoe krijg ik de business mee? 11 februari 2009 Paul Ruijgrok Partner ECM en het Nieuwe Werken Paul.ruijgrok@kbenp.nl www.kbenp-hetnieuwewerken.nl KBenP – Informatie op orde
2
Hoe krijg je de business mee? -Welke business probleem wil je oplossen? -Wat is het werkelijke alternatief? -Hoe overtuig ik business en gebruiker? -Visualiseer de verandering 2
3
Een succesvolle business case Business issue Technologisch haalbaar Medewerkers issues 3
4
Business issues Waar focust de business op? -Efficiëntie -Winst -Omzet -Marktaandeel -Klanttevredenheid -Productleiderschap -Innovatie -Productiviteit -Snelheid -Concurrentiepositie -Concurrentie op de arbeidsmarkt -Milieu 4
5
Business Issues Efficiënt samenwerken -Onnodige interrupties kosten 28% van de werktijd (bron Basex, 2005) -Voor Millennials was het effect groter (bron University of Oxford) -Regie over je werkplek herpakken -Deel van mens-mens interactie vervangen door mens-machine interactie 5
6
Business Issues Productiviteit van de kenniswerker 6 kbenp-hetnieuwewerken.nl
7
Business Issues Het delen van kennis 7 kbenp-hetnieuwewerken.nl
8
Wat is het alternatief? Een oplossing die alles oplost….. -Is ongeloofwaardig -Heeft niet een echte eigenaar -Maakt ontwerpkeuzes lastig 8 Case: factuurcontrole logistieke organisatie
9
Wat is het alternatief? Kies het juiste alternatief -is het alternatief van videoconferencing: –niet meer in het vliegtuig stappen of –betere communicatie? -is het alternatief voor een PDA: –dat mensen niet altijd on-line zijn of –dat je niet de goede mensen aantrekt? -is het alternatief voor het bieden van een blog-applicatie: –dat mensen hun inzichten niet met elkaar delen of –dat ze dat op internet doen? -is het alternatief van een zoekmachine: –dat mensen meer tijd nodig hebben voor het zoeken of –dat ze niet alle informatie vinden of –zelfs niet meer op zoek gaan? 9
10
Overtuigingskracht Is uw verhaal voldoende overtuigend? -A mbitieus -M otiverend -O nderscheidend -R elevant -E cht 10
11
Overtuigingskracht Welk probleem wilt u oplossen? -Zichtbare probleem -Achterliggende probleem -Persoonlijke probleem 11 Case: archief van adviesbureau
12
Medewerkersissues What’s in it for me? -Werken voor een succesvolle organisatie -Work/life balance -Zelfontplooiing -Transparantie 12
13
Medewerkersissues Hoe krijg ik ze mee? -Wat doen ze buiten het werk al? -Projecteer dat op werksituatie -Start met web 2.0 black belts -Buddy-systeem 13
14
Visualisatie Hoe gaan mensen samenwerken nu en in de toekomst? -Beschrijving scenario -Kennis en vaardigheden -Rules of engagement -Technologie -Verwachte voordelen -Verwante scenario’s 14 http://www.microsoft.com/netherlands/mpcp/nl/hetnieuwewerken.aspx.
15
Visualisatie Hoe gaan mensen samenwerken in de toekomst 15
16
Samenvatting -Welke business probleem wil je oplossen? -Wat is het werkelijke alternatief? -Hoe overtuig ik business en gebruiker? -Visualiseer de verandering 16
17
Mensen maken Hoe krijg ik de business mee?
18
het Nieuwe Werken Hoe krijg ik de business mee?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.