Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdChristina Smeets Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Medmec04 les 1 Game called life
2
Herfst–creatieve technieken Winter–jezelf als ontwerper (identiteit) Lente–ontwerpen met jezelf en anderen (co-creatie) Zomer–ontwerpen met jezelf en anderen in de wereld Jaar 1
3
Engagement: betrokkenheid op de wereld Je bent “in de wereld”. Door je beslissingen geef je betekenis aan je leven. –Je bent een lafaard en je vrijheid niet waard als je anderen volgt en niet zelf beslist. ( vrij naar J.P. Sartre) Creativiteit: Spelend in de wereld Homo ludens (de spelende mens) Het leven is een spel
4
Homo ludens Proeve eener bepaling van het spelelement der cultuur. Johan Huizinga (1938): Spel is noodzakelijk voor de vorming en ontwikkeling van een cultuur. Constant (ca 1955): Nieuw Babylon. Een nieuwe habitat voor de homo ludens
5
Nieuw Babylon Nieuw Babylon is een plaats waar de mens is bevrijd van lichamelijke arbeid. De mens kan zich dan uitsluitend wijden aan het ontwikkelen van creatieve ideeën.
6
Habitat van de homo ludens
7
Spelenderwijs: Onderzoek: –Wat is jouw betrokkenheid op de wereld, waar ligt je passie
8
http://www.shell.nl/home/content/nld/environment_society/
10
Spelenderwijs Onderzoek: Wat is jouw betrokkenheid op de wereld, waar ligt je passie Maak: –Een spel met behulp van moderne communicatiemidelen.
11
Niet zomaar een spel Een spel waarmee je een boodschap of een stellingname overbrengt. Een combinatie van je passie en je creativiteit Engagement en homo ludens
12
Opdracht 1 Vooronderzoek, individueel, Hoe sta jij in de maatschappij?
13
Opdracht 1 Vooronderzoek, individueel, Hoe sta jij in de maatschappij? Mindmap maken Essay schrijven Drie voordelen en drie nadelen noemen
14
Opdracht 2 Vooronderzoek, individueel, onderzoek en speel een game gedurende een week!
15
Opdracht 2 Vooronderzoek, individueel, onderzoek en speel een game gedurende een week! Visuele voorbeelden van meaningful play Hoe is het spel verloop? Wie behoord tot de doelgroep?
16
Opdracht 3 Het spel, groepsopdracht
17
Opdracht 3 Het spel, groepsopdracht Het spel De spelregels Een procesmap: Planning, takenlijst, urenverantwoording, onderzoek, aangepaste feedbackformulier, evaluatie en conclusies
18
Opdracht 3 Het spel, groepsopdracht - informatief, - educatief of - preventief
19
Opdracht 3 Het spel, groepsopdracht Het spel wordt gespeeld in de openbare ruimte
20
Opdracht 3 Het spel, groepsopdracht internet, mobiele telefonie, gps enz.
21
Opdracht 4 Dummy
22
Opdracht 4 Dummy KwantiteitMinimaal 30 items KwaliteitDe dummy geeft blijk van een kritische blik met inhoudelijk commentaar. DiversiteitMinimaal vijf verschillende soorten bronnen zijn aangesproken over minimaal vier verschillende onderwerpen. OriginaliteitSpecifieke, persoonlijke, vakgerelateerde interesses zijn aanwezig. Er is sprake van verrassende vondsten die een ander niet heeft.
23
afsluiting Spelen van de gemaakte spellen op locatie jullie doelgroep is: cmi-studenten. Eten en bal na.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.