Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdCornelia Wouters Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Identiteit CMDMEC01-2 les 3 (4)
Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet – module Identiteit (Wiki: vakgroep: Media en creativiteit jaar 1 VT, modulewijzer Docentpagina: alle slides van de afgelopen les + huiswerk volgende les onder mijn naam Aanwezig: dinsdag en woensdag postvakjes Wijnhaven e etage
3
Huiswerk voor vandaag Opdracht 2.4 Creatieve onderzoeksmethode purse diary afmaken: statement cards volgens format! (zie pag. 11 modulewijzer) Vooronderzoek wordt in de les overlegd en beoordeeld als voldoende, onvoldoende of goed 2.1 identiteit algemeen begrip (mindmap in duo-vorm gemaakt) eigen identiteit – testen internet, uitkomsten kwaliteitenspel, persoonlijke missie, 4 andere facetten (zie modulewijzer) een of meerdere creatieve technieken om je creativiteit te prikkelen. Dit alles wordt in één grote mindmap gepresenteerd. 2.3 Onderzoek ten minste 4 verschillende media, zet bevindingen in powerPoint Attentie: 2.2 komt door mijn afwezigheid te vervallen!
4
3. Statementcards
5
Statementcards Je maakt 6 statementcards van de 6 attributen waarvan jij denkt dat ze het meeste zeggen over de taseigenaar. De staementcards geven inzicht in de human values (eindwaarden) van de taseigenaar. Statementcards volgens format vormgeven (zie modulewijzer pag. 11) Uitprinten 1/1 in kleur en overhandigen aan taseigenaar
6
Wat is een concept? Achter ieder ontwerp (idee, product, uitwerking) gaat een concept schuil. Een concept beschrijft de waarde van een ontwerp of product. Een concept geeft betekenis aan een ontwerp of product Denk aan Diary Purse: jezelf zeker voelen ligt ten grondslag aan het rolletje pepermunt dat in je tas zat.
7
Algemeen (concept) en Specifiek (idee)
Algemene kenmerken: Gelden voor alle citroenen Rond Geel zuur Specifieke kenmerken: Gelden alleen voor deze citroen: Beetje puntig Groen plekje Bruin plekje
9
citroenjenever
10
Vandaag in klas: Concept rondom jouw identiteit ontdekken, ideeen hieraan koppelen, medium keuze
Analyseer de opdrachten van vooronderzoek Formuleer hieruit conclusies over je eigen identiteit. Vanuit de conclusies ga je een concept ontwikkelen, je beschrijft de algemene kenmerken van je concept (de betekenis gevende waardes van je identiteit) Welke specifieke kenmerken (ideeën) kan je daaraan koppelen. Welk medium is het meest geschikt om jouw identiteit vast te leggen? Vandaag vastleggen!
11
opdracht Ideeën genereren idee idee idee Ideeën selecteren concept idee idee idee Ideeën genereren Ideeën selecteren uitwerking
12
Conclusie Een concept beschrijft een ontwerp, product of idee op betekenisniveau. Uit één concept kunnen meerdere ideeën gegenereerd worden. Hiervan kunnen we gebruik maken in een creatief proces.
13
Vandaag individueel beoordelen
Vooronderzoek 2.1 – V/O alles in mindmap verwerkt: Duo-onderzoek identiteit algemeen: (mindmap) Onderzoek eigen identiteit: bronnen internet verwerkt in mindmap Uitkomsten kwaliteitenspel verwerkt in mindmap Persoonlijke missie verwerkt in mindmap 4 andere facetten (bijv. onlinegedrag, kledingkast, boekenkast) verwerkt in mindmap. Welke documenten over jezelf verzameld (diploma’s, fotoalbum etc) Vooronderzoek 2.3 – V/O mogelijkheden verschillende media (tenminste 4 media en van elk minimaal drie voor- en nadelen benoemen ), je mag ook met een eigen voorstel komen, verwerk je bevindingen in PowerPointpresentatie
14
Huiswerk volgende week
Opdracht onderzoek van gekozen medium te verwerken in Power Point Verzamel Verzamel minimaal 3 heel diverse voorbeelden die jou inspiratie geven (denk aan de verhouding 80/20) Analyse Analyse van de overeenkomsten tussen de voorbeelden Analyse van de verschillen tussen de voorbeelden Uitproberen Maak een proefje om feeling met het medium te krijgen, een proeffilmpje, een proeftijdschriftje bijv. een vouwmodel, een proef pop/up pagina etc. Zoek tutorials over je medium op het internet
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.