Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Medmec04 – Engagement Les 5
2
Les 4 start en werken opdracht 3
Startformulering (abstractieladder) Maatschappelijk thema kiezen Werken aan opdracht 3
3
Opdracht 3 Maatschappelijk thema kiezen
In het team vertel je om beurten aan elkaar over je 3 geformuleerde thema’s uit je essay. Ga op zoek naar overeenkomsten in het team Bediscussieer de verschillende mogelijkheden Kies een thema dat door alle leden van het team gedragen wordt.
4
Ontwerpprocedure Stel met je team een ontwerpprocedure op met als uitgangspunt de drie fasen van het proces: Research en analyse Idee- en conceptontwikkeling Uitwerking Formuleer bij iedere fase wat je doet in het divergerend deel en wat je doet in het convergerend deel. Maak een planning
6
divergeren Toepassen creatieve techniek abstractieladder Koen de Vos :
deviator: Waarom? Doorgaan op een antwoord > ideeën Deviator : Hoe? Doorgaan op één antwoord > ideeën Vervolgens >startformulering = bedenk ….
7
Startformulering/probleemstelling
Bedenk … Pas samen een creatieve techniek toe om ‘out of the box’ te denken en zo tot originele vernieuwende ideeën te komen voor het spel.
8
Opdracht 3 – het spel Ontwikkel een spel rond een centraal thema met een maatschappelijk karakter. 1 . Het spel heeft een informatief, educatief of preventief karakter. 2. Het spel wordt gespeeld in de openbare ruimte. 3. Bij het spel maak je gebruik van moderne communicatie middelen zoals internet en mobiele telefonie, gps, enz. 4. Het spel dient met 3-4 mensen gespeeld te worden. 5. De spelduur is 60 minuten of meer. 6. De spelregels zijn eenduidig en beschrijven onder andere de achtergrond, de doelstelling en de regels om het spel te spelen. De spelregels (inhoud en vorm) zijn onderdeel van de opdracht en de oplevering. Dus besteed aandacht aan de vormgeving. 7. Het spel is aantrekkelijk en inspirerend om te spelen. Het spel nodigt uit tot spelen en je wordt op ideeen gebracht over het centrale thema en hoe je hier zelf mee om kunt gaan. 8. Je maakt een relevant feedback formulier voor de spelers van je spel. 9. Laat het spel spelen door tweedejaars studenten, ontvang en verwerk de feedback. Beoordeel en evalueer individueel het spel in een verslag van ongeveer een A4. 10. Het spel is aantrekkelijk en inspirerend om te spelen. Het spel nodigt uit tot spelen en je wordt op ideeen gebracht over het centrale thema en hoe je hier zelf mee om kunt gaan.
9
Huiswerk research en analyse
In teamverband verder gaan met ontwerpprocedure : Research en analyse : Onderzoeksrapport (samenvatting en vervolg research) Visiedocument of visionboard
10
Huiswerk Idee- en conceptontwikkeling
Divergerend: Ideeën genereren Gebruik creatieve technieken. Convergerend: Selectie van ideeën (Welke technieken gebruik je; denk aan de argumentatie) Concept bepalen Opnieuw ideeën genereren en selecteren Productvoorstel schrijven Tussenproducten: Conceptbeschrijving productvoorstel
11
succes
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.