De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media en creativiteit Herfst les 5. pictoanalyse Wie wil, durft, moet of wordt aangewezen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media en creativiteit Herfst les 5. pictoanalyse Wie wil, durft, moet of wordt aangewezen."— Transcript van de presentatie:

1 Media en creativiteit Herfst les 5

2 pictoanalyse Wie wil, durft, moet of wordt aangewezen.

3 En vertel gelijk wat over je dummy

4 Creatief proces

5

6

7 Creatieve technieken Vooronderstellingen Analogieën Omkering

8 Vooronderstellingen. Ontleed je idee voor een gebruiksaanwijzing in cruciale termen. Probeer de vooronderstellingen die aan elke cruciale term verbonden zijn te benoemen. Leg de cruciale termen voor aan een klasgenoot en vraag naar de vooronderstellingen. Vergelijk de resultaten van jezelf en je klasgenoot Leidt dit tot nieuwe inzichten?

9 Ik ga een handige kast timmeren Cruciale termen: –Handige –Kast –timmeren

10 Omkering Neem een vooronderstelling. Bedenk hiervan het tegendeel Wat gebeurt er met je idee als je een of meerdere ideeën omkeert? (Resocieren)

11 Bed en bad Maak een lijst met overeenkomsten. Maak een lijst met verschillen

12 Analogieën Stel een lijst van eigenschappen op van een van de cruciale termen van je startformulering. Maak een analogon met een cruciale term van een klasgenoot (let op woordsoorten: znw bij znw; ww bij ww; bnw bij bnw)

13 Wat gebeurt er met je idee?

14 Aan het werk

15 Huiswerk Dummy thema: Nieuws  ideeen medmec Eerste uitwerking handleiding Plannen voor toepassing


Download ppt "Media en creativiteit Herfst les 5. pictoanalyse Wie wil, durft, moet of wordt aangewezen."

Verwante presentaties


Ads door Google