Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAugusta Janssens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Saskia Best s.e.best@hro.nl HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009
2
Agenda Pitches Marketingervaringen Trendwatching
3
Pitches Battle Pitch SpinAward
4
Marketingervaringen Wie?
5
Trendwatching
6
Trends Toekomst bestaat niet zonder ‘tijd’. Er is gisteren, vandaag en morgen. Ze zijn met elkaar verbonden. De toekomst begint al vandaag. Iedereen is voortdurend bezig met de toekomst, vaak heel onbewust. Als je je weekend indeelt, of je project, dan denk je aan de toekomst. Je handelingen vandaag bepalen mee de wereld van morgen. Je bepaalt zelf hoever je vooruit kijkt. Dat vraagt een portie verbeelding. Een sprong in de tijd, is een sprong in je fantasie en vereist creativiteit
7
Waarom ? Trendwatching belangrijk om in te kunnen spelen op veranderende behoeften bij consumenten Het gaat erom goed te observeren wat er leeft in de samenleving. Inderdaad letterlijk: to watch trends In tegenstelling tot een hype, die altijd van korte duur, zijn trends van langere duur Belangrijke input voor een succesvol concept traject
8
Trendwatching wordt echt vak De toekomst wordt steeds minder voorspeld en wordt steeds meer voorgesteld middels scenario’s. De hedendaagse trendwatcher is vooral een exploratief onderzoeker, die het voorrecht heeft verdiend om bij de meeste fasen van het conceptontwikkelingsproces betrokken te worden.
9
Opdracht in groepjes Formeer een groepje van 3 naar keuze
10
Trendwatching.com Bron van inspiratie Maandelijkse update Bekijk in drietallen de trends voor 2009 (previous briefings) Beeld je dan in dat je marketeer bent voor Nokia, Apple, Albert Heijn of Ikea en geef aan hoe je voor 1 van deze bedrijven rekening gaat houden met deze trends
11
Indeling Lente 13 februari – Inleiding + SpinAwards 20 februari – Concept presentaties SpinAwards + Trendwatching 27 februari – Krokusvakantie 6 maart - Pitch SpinAwards +Trendwatching+ Conceptpres. Battle 13 maart – Geen les (WERKEN DUS AAN BATTLE) 20 maart – Presentatie Battles 27 maart – Trendwatching 3 april – Trendwatching 10 april – Trendwatching 17 april – Feedbackles NB: 14 april 18.00 uur deadline opdrachten
12
Ciao Presentatie later vandaag terug te vinden op startpagina.cmd.hro.nl Tot volgende week!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.