Download de presentatie
1
Marketing H.2 Marketingbeleid
2
Agenda Industriële marketing Consumentenmarketing
Markt en marktsegmenten Doelgroep en marketingformule Marketingformule en marketingmix
3
Marktgericht ondernemen
Industriële marketing (B2B)
4
Marktgericht ondernemen
Industriële marketing (B2B) Consumentenmarketing
5
Marktgericht ondernemen
Industriële marketing (B2B) Consumentenmarketing Verschillen
6
Markt en marktsegmenten
Geheel van vraag naar en aanbod van een bepaald product of dienst
7
Markt en marktsegmenten
Geheel van vraag naar en aanbod van een bepaald product of dienst Marktsegmenten
8
Markt en marktsegmenten
Geheel van vraag naar en aanbod van een bepaald product of dienst Marktsegmenten Doelgroep
9
Doelgroep en marketingformule
WIE is mijn klant? WAT is mijn aanbod? HOE bied ik mij aan?
10
Doelgroep en marketingformule
Positioneren
11
Doelgroep en marketingformule
Positioneren Plusformule Prijsformule
12
Marketingformule Marketinginstrumenten
De middelen die je gebruikt om je marketingformule zichtbaar te maken.
13
Marketingmix Doelgroep
14
Marketingmix opdracht
Zet met je groepje een marketingmix op. Maak een mindmap met het volgende: 1 Bedenk een marktsegment (wat is je je aanbod) beschrijf je product 2 Beschrijf je doelgroep (wie is je klant en wat zijn hun kenmerken) 3 Beschrijf je marketinginstrumenten (hoe bied je jezelf aan, hoe bereik je je klant) Maak gebruik van je boek H.2 blz 64 t/m 72
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.