Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMelissa Hendrickx Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Verenigingsdag 2013, 28 augustus
Join the conversation! Verenigingsdag 2013, 28 augustus
2
Marketing & Communicatie
Communicatie in- en extern Promotie aanbod: Sport, Cultuur en Events Branding Website/social media Huisstijl bewaking Intranet Marketing Onderzoek: ontwikkelingen en trends Jaarlijkse analyse
3
Middelen Promotie Events, posters en flyers Intranet voor verenigingen
Netpresenter (plasmaschermen op de campus) Touchscreen entrée Unit Sport Blackboard Delft Calendar (op homepage TU Delft) Voorlichting in Bachelor- en MsC gids Etc…..
4
Huisstijl & Naamgeving
Belangrijk is het plaatsen van het logo van de TU Delft op jullie middelen. Onder de vlag van de TU Delft heb je veel meer bereik dus gebruik het logo van de TU Delft. Nederlands: Unit Sport & Cultuur Engels: Unit Sports & Culture Los: Unit Sport Los: Unit Cultuur Dus alsjeblieft geen Sportcentrum en/of Cultuurcentrum. SnC is uit den boze!
5
Middelen Nieuwsrubriek op website Sport & Cultuur
Stuur een nieuwsbericht naar Vijf W's en één H: Wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe Nieuwswaarde wordt bepaald door de redactie Digitale agenda Op de website houden we de digitale agenda bij. Stuur je bijdrage (mits die interessant is voor iedereen) naar
6
Tegenprestaties Algemeen: Juiste naamgeving
TU Delft Logo gebruiken: website en drukwerk (t-shirt, spandoek, flyer etc.) Noem namen van je sponsors in persberichten Evaluatie met sportcoordinator = Actief informeren van je sponsor: Persbericht activiteit/prestatie sturen naar: met een cc naar je coordinator en Hoofd S&C). Overzicht van persbericht(jes) aanleveren. Twitter met hashtag #SC_tudelft of #tudelft en regelmatig posten op fanpage van S&C. Evalueer dit met je coordinator door er screenprints van te maken.
7
Waarom Social Media? Je bent beter zichtbaar online. Fanpages worden door zoekmachines opgepakt. De Social media zal alleen nog maar toenemen. We kunnen helder stellen: of je doet mee of je mist vele kansen. Online werven van leden; gedurende het hele jaar laten zien hoe leuk het is om bij jullie vereniging lid te zijn. Linkedin is een interessant kanaal als het gaat om netwerken (lees…sponsorwerving). Straks na je afstuderen is Social media ervaring ook handig voor het vinden van een nieuwe baan of klanten. De consument een goeie ervaring geven, verwachtingen overtreffen, luisteren naar ideeen en samenwerken is de basis van succesvolle marketing. De Afdeling M&C kan dat niet in haar eentje waarmaken. Iedereen draagt hieraan bij. Medewerkers S&C maar vooral ook jullie. Jullie zijn allemaal een potentiele woordvoerder, verkoper en manager. Er is een groot onderbenut conversatie potentieel. Deel daarom je enthousiaste verhalen. En wakker dit alsjeblieft ook aan bij je leden!
8
Maslow’s Hierarchy of basic needs
9
Sociaal
10
Twitter Sports and social media make a great team! Whilst fans follow the action, they can share the moment with their friends and fellow supporters.
12
Facebook Facebook kan voor veel verenigingen, sportclubs, stichtingen of non-profitorganisaties een ideale manier zijn te communiceren met haar fans, leden, donateurs, sponsors en andere geïnteresseerden. Facebook heeft een plek verworven in de marketing- en communicatie mix en wordt voor steeds diversere doeleinden ingezet.
13
Stats fanpage S&C De consument een goeie ervaring geven, verwachtingen overtreffen, luisteren naar ideeen en samenwerken is de basis van succesvolle marketing. De Afdeling M&C kan dat niet in haar eentje waarmaken. Iedereen draagt hieraan bij. Medewerkers S&C maar vooral ook jullie. Jullie zijn allemaal een potentiele woordvoerder, verkoper en manager. Er is een groot onderbenut conversatie potentieel. Deel daarom je enthousiaste verhalen. En wakker dit alsjeblieft ook aan bij je leden!
14
In vergelijking S&C heeft volgers… Universiteit Utrecht sportcentrum Het Student Sports Centre Eindhoven 276 Universitair sportcentrum leiden 69 Sportcentrum UT (twente) University of Birmingham 427 MIT rec Sports Harvard Crimson UVA Crea Amsterdam, cultureel studentencentrum Externe cultuur instellingen Educatieve organisatie SKVR 840 De Vak, centrum voor kunsten
15
Win – win Waar kunnen wij mee helpen?
Exposure vergroten en leden werven door…. Delen/retweeten (HP S&C). Wij kunnen niet alles delen… we moeten onze volgers kwaliteit bieden, maar wel de leuke! Liken. Als wij een post van jullie ‘liken’ vergroot dat het bereik aanzienlijk Waar kunnen jullie ons mee helpen? Door te posten laten jullie ons weten wat er te doen is. TU Delft medewerkers en studenten (ook sponsors) krijgen daardoor een beter beeld van wat er allemaal gebeurd bij S&C en bij de sport- en cultuurverenigingen. S&C heeft ambitie om zich als “the conversation company’ te positioneren. Jullie zijn onze beste consultants! Voor ons is de customer experience het belangrijkst. We willen luisteren en samenwerken.
16
Inhoud Stem de online media op elkaar af Maak het visueel (beeld)
Kwantiteit telt niet, kwaliteit des te meer Maak het persoonlijk Betrek actief je leden om interactie te genereren Volg personen en reacties Luister intensief Reageer ook op positieve reacties Reageer authentiek
17
Vertel verhalen! En Luister!
De consument een goeie ervaring geven, verwachtingen overtreffen, luisteren naar ideeen en samenwerken is de basis van succesvolle marketing. De Afdeling M&C kan dat niet in haar eentje waarmaken. Iedereen draagt hieraan bij. Medewerkers S&C maar vooral ook jullie. Jullie zijn allemaal een potentiele woordvoerder, verkoper en manager. Er is een groot onderbenut conversatie potentieel. Deel daarom je enthousiaste verhalen. En wakker dit alsjeblieft ook aan bij je leden!
18
EXPLOrE YOURSELF. ENLarGE YOUR PLAYGROUND.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.