De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Concept Development – 4 januari 2010

Verwante presentaties


Presentatie over: "Concept Development – 4 januari 2010"— Transcript van de presentatie:

1 Concept Development – 4 januari 2010
HRO – CMD WINTER 2009 Saskia Best Concept Development – 4 januari 2010

2 Indeling Winter (wederom)
16 november - Start en huishoudelijk 23 november - Businessmodellen, de basis 30 november - Korte pitches Battle of Concepts Businessmodellen 7 december - Businessmodellen 14 december - Beoordeling BOC pitches 4 januari - Businessmodellen 11 januari - Parijs/geen les 18 januari - Businessmodellen 25 januari - Prorail (ochtend en lunch) 1 februari - Quiz en presentatie eindopdracht (TOCH NAAR 18 JAN) 5 februari (vrijdag) deadline opdrachten, alles online TOCH NAAR 31 JANUARI

3 Groepsopdracht 2 punten
Kies een Trend Bedenk een Idee Maak een goed concept Waarin Design Onderscheidend is Realiseer een nieuwswaardige“Guerillacampagne” En overtuig met een goed Businessmodel

4 Beoordeling Winter Wekelijkse posting (dus minimaal 8 postings in totaal!) verplicht 1 punt Essays of opdrachten: per stuk 1 punt of meer (bv Parijs, livestreaming Tedx Amsterdam) Eigen college samenstellen: 2 punten Battle (verplicht): 2 punten Eindopdracht (verplicht) 2 punten Evaluatie (verplicht) 1 punt, nadere info volgt Quiz: bonus

5 Marketingervaringen ??

6 Snellezen Het gaat om slim lezen Dus niet de hele tekst lezen!

7 Zoekend lezen Handig bij scriptie Bekijk inhoudsopgave
Bekijk tussenkopjes Bekijk grafieken, afbeeldingen en tekstkaders Lees eerste en laatste zinnen hoofdstuk

8 Zoekend lezen Daarna: Zoek de signaalwoorden en sleutelwoorden
Lees de voorbeelden Gebruik post its en mindmaps

9 Skimmend lezen Laat al het overbodige weg
Als je merkt dat je tekst niet snapt, is het vroeg genoeg om alsnog de gehele tekst te lezen

10 Scannend lezen Bekijk tekst zonder te lezen
Je ogen vallen als het goed is op de belangrijke woorden Bekijk midden van de eerste regel, zonder de woorden bewust te lezen Laat je ogen rustig over het midden van de pagina naar beneden glijden Bij belangrijke woorden blijft je blik hangen. Lees dit stuk helemaal of skim het

11 Wat facts Een gemiddelde lezer leest 250 woorden per minuut
Met technieken kan je dit verhogen Kennedy haalde een snelheid van 1400 per minuut

12 Nog wat tips Formuleer vragen. Welke informatie wordt gezocht? Zijn dat cijfers of namen? Lees in een omgeving die prettig is. Zoek de stilte op of een regelmatig achtergrondgeluid. Barokmuziek werkt goed. Actieve leeshouding. Zit rechtop, met het hoofd recht en ontspan de schouders. Markeer de tekst tijdens het lezen met een stift, of onderstreep delen. Gebruik een aanwijsmogelijkheid Spreek de woorden niet in gedachten uit. Oefenen, Oefenen

13 Blogposts lezen Mening geven En advies, verbeteringen, aandachtspunten

14 Free: Huiswerk Kom met 20 voorbeelden van Free of combinaties daarvan...

15 Freemium

16 Nog wat leesvoer verdienmodellen
Maar die hadden jullie toch al gelezen toch?

17 Free: Huiswerk Kom met 20 voorbeelden van Free of combinaties daarvan...

18 Nog even wat anders

19 Een businessmodel voor narrowcasting
Lees en kom met een outline

20 Tijd voor eindopdracht
Gebruik je tijd goed!


Download ppt "Concept Development – 4 januari 2010"

Verwante presentaties


Ads door Google