Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJasper Bauwens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Social. Waar is dat nou weer goed voor?
9
Bert Jan van der Steeg @bertjanvdsteeg http://nl.linkedin.com/in/bertjanvandersteeg facebook.com/pages/sharepointtraining SharePoint Consultant Trainer (MCT) Social Business Consulting SharePoint Social Intranet Consulting Huidige projecten: SharePoint Dead Intranet Assessment
10
show of hands Been there, done that. Wat is social? Kon wel eens wat worden De CEO wil het, dus… Ja, we zitten er midden in
11
agenda Definitie. Waar hebben we het over. wat Context. Doelen. Voordelen. Investeringen. waaro m Implementeren. Onderhouden. Evalueren. hoe
12
Het netwerk wint altijd Een geschiedenisles
13
Productiviteit Network of Hands Tijd
14
200% 100% 1000x 57% Bron: WikipediaPicture: http://cdn.dipity.com/uploads/events/0d0b99683f11b6b948e718eaa371eefa_1M.png
15
Network of Minds Network of Hands Tijd Productiviteit
16
1.29 0.8% 6.27 0.6% Bron: Booz & Company: Maximizing the Impact of Digitization *met 10% meer digitalisering
17
Network of Minds Network of Hands Network of Hearts Tijd Productiviteit
18
5.3% 6.4% 7.7% 11.3%
19
social business [ working out loud ] enterprise social networking the social workplace enterprise 2.0
20
The strategic application of social computing to enterprise challenges (Dachis Group)
21
1Anyone can participate. 2Create shared value by default. 3While participation is self-organizing, the focus is on business outcomes. 4Enlist a large enough community to derive the desired result. 5Engage the right community for the business purpose. 6Participation can take any direction. Be prepared for it, and take advantage of it. 7Eliminate all potential barriers to participation. Ease of use is essential. 8Listen to and engage continuously with all relevant social business conversations. 9The tone and language of social business are most effective when they're casual and human. 10The most effective social business activities are deeply integrated into the flow of work. The Ten Tenets of Social Business* Dion Hinchcliffe, Peter Kim, Social Business By Design
23
trusted source reputation
24
150 Dunbar’s number De vermeende cognitieve grens aan het aantal individuen waarmee een person een stabiele relatie kan onderhouden Robin Dunbar, British anthropologist
26
verstorend Hoe we communicere n Van point-to-point naar social Hoe we organiseren Hiërarchieën naar communities Hoe we creëren Centrale output naar peer output Waar waarde ontstaat Hiërarchieën naar netwerken
27
Waarom
28
Nou…
29
Social business for the sake of social business is stupid
30
elk kwartaal ideëen campagne informatie eilanden ontsluiten betere corporate comms verkorten van time to market met 25% vragen beantwoord binnen 24 uur sneller expertise vinden nieuwe medewerkers alle informatie mobile workforce enablement beloning & erkenning
33
emotie is cruciaal voor menselijke productiviteit 92% medewerkers blij met hun baan only 14% hebben een emotionele binding met hun werk zijn innovatiever 200% 41% minder ziekte- verzuim betrokken medewerkers betrokken medewerkers zijn productiever
34
trots in een digitale maatschappij betrokken zijnempowered iets bereiktgemotiveerd we leren 90% van ervaring en van anderen
35
integreer bestaande ecosystemen in social.
36
Hoe
37
Adoption = Bringing Worlds Together Technology Enablement People Engagement Business Alignment
39
hier wordt social werkelijkheid
40
Recognition Campaigns Education Ambassador Networks Community Management Cultural Assessment Architecture User Experience & Design Mobility Enterprise Integration Deployment Landscape Assessment Coalition Vision, Mission, Values Change Management Governance Socially Enabled Processes Organizational Assessment
43
Cultural archetypes and Organization
47
#5 technologie is niet het belangrijkste (maar toch…) Informatie architectuur SearchUX Central Admin settings Tool mapping Metadata Columns Content types Usability Web parts Features Integratie Employee centric social Intranet Search social Index tags Integreren met content search Configuratie Deployment naar webapps Schaalbaar Performance Functionaliteit mappen met tooling
48
#4 Toegevoegde waarde In 2014 zal 20% van de zakelijke gebruikers social networking gebruiken als primaire persoonlijke communicatietool in plaats van email.* Begrijp waar de pijnpunten liggen per doelgroep en los die op. Integreer die oplossing in de dagelijkse werkzaamheden Benadruk de persoonlijke voordelen voor de medewerker. Hoe maakt het de dagelijkse activiteiten gemakkelijker. *Source ”Predicts 2010: Social Software is an Enterprise reality”, Gartner
49
#3
50
#2 Communication
51
#1 Community Managers
52
Adoptie meten kwantitatiefkwalitatief minder e-mail aantal posts profiel compleet badges toegekend anekdotes surveys tevredenheidsonderzoek
53
Wat doet SharePoint 2013 voor social?
54
THANK YOU
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.