De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Social. Waar is dat nou weer goed voor?.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Social. Waar is dat nou weer goed voor?."— Transcript van de presentatie:

1 Social. Waar is dat nou weer goed voor?

2

3

4

5

6

7

8

9 Bert Jan van der Steeg @bertjanvdsteeg http://nl.linkedin.com/in/bertjanvandersteeg facebook.com/pages/sharepointtraining SharePoint Consultant Trainer (MCT) Social Business Consulting SharePoint Social Intranet Consulting Huidige projecten: SharePoint Dead Intranet Assessment

10 show of hands Been there, done that. Wat is social? Kon wel eens wat worden De CEO wil het, dus… Ja, we zitten er midden in

11 agenda Definitie. Waar hebben we het over. wat Context. Doelen. Voordelen. Investeringen. waaro m Implementeren. Onderhouden. Evalueren. hoe

12 Het netwerk wint altijd Een geschiedenisles

13 Productiviteit  Network of Hands Tijd 

14 200% 100% 1000x 57% Bron: WikipediaPicture: http://cdn.dipity.com/uploads/events/0d0b99683f11b6b948e718eaa371eefa_1M.png

15 Network of Minds Network of Hands Tijd  Productiviteit 

16 1.29 0.8% 6.27 0.6% Bron: Booz & Company: Maximizing the Impact of Digitization *met 10% meer digitalisering

17 Network of Minds Network of Hands Network of Hearts Tijd  Productiviteit 

18 5.3% 6.4% 7.7% 11.3%

19 social business [ working out loud ] enterprise social networking the social workplace enterprise 2.0

20 The strategic application of social computing to enterprise challenges (Dachis Group)

21 1Anyone can participate. 2Create shared value by default. 3While participation is self-organizing, the focus is on business outcomes. 4Enlist a large enough community to derive the desired result. 5Engage the right community for the business purpose. 6Participation can take any direction. Be prepared for it, and take advantage of it. 7Eliminate all potential barriers to participation. Ease of use is essential. 8Listen to and engage continuously with all relevant social business conversations. 9The tone and language of social business are most effective when they're casual and human. 10The most effective social business activities are deeply integrated into the flow of work. The Ten Tenets of Social Business* Dion Hinchcliffe, Peter Kim, Social Business By Design

22

23 trusted source reputation

24 150 Dunbar’s number De vermeende cognitieve grens aan het aantal individuen waarmee een person een stabiele relatie kan onderhouden Robin Dunbar, British anthropologist

25

26 verstorend Hoe we communicere n Van point-to-point naar social Hoe we organiseren Hiërarchieën naar communities Hoe we creëren Centrale output naar peer output Waar waarde ontstaat Hiërarchieën naar netwerken

27 Waarom

28 Nou…

29 Social business for the sake of social business is stupid

30 elk kwartaal ideëen campagne informatie eilanden ontsluiten betere corporate comms verkorten van time to market met 25% vragen beantwoord binnen 24 uur sneller expertise vinden nieuwe medewerkers alle informatie mobile workforce enablement beloning & erkenning

31

32

33 emotie is cruciaal voor menselijke productiviteit 92% medewerkers blij met hun baan only 14% hebben een emotionele binding met hun werk zijn innovatiever 200% 41% minder ziekte- verzuim betrokken medewerkers betrokken medewerkers zijn productiever

34 trots in een digitale maatschappij betrokken zijnempowered iets bereiktgemotiveerd we leren 90% van ervaring en van anderen

35 integreer bestaande ecosystemen in social.

36 Hoe

37 Adoption = Bringing Worlds Together Technology Enablement People Engagement Business Alignment

38

39 hier wordt social werkelijkheid

40 Recognition Campaigns Education Ambassador Networks Community Management Cultural Assessment Architecture User Experience & Design Mobility Enterprise Integration Deployment Landscape Assessment Coalition Vision, Mission, Values Change Management Governance Socially Enabled Processes Organizational Assessment

41

42

43 Cultural archetypes and Organization

44

45

46

47 #5 technologie is niet het belangrijkste (maar toch…) Informatie architectuur SearchUX Central Admin settings Tool mapping Metadata Columns Content types Usability Web parts Features Integratie Employee centric social Intranet Search social Index tags Integreren met content search Configuratie Deployment naar webapps Schaalbaar Performance Functionaliteit mappen met tooling

48 #4 Toegevoegde waarde In 2014 zal 20% van de zakelijke gebruikers social networking gebruiken als primaire persoonlijke communicatietool in plaats van email.* Begrijp waar de pijnpunten liggen per doelgroep en los die op. Integreer die oplossing in de dagelijkse werkzaamheden Benadruk de persoonlijke voordelen voor de medewerker. Hoe maakt het de dagelijkse activiteiten gemakkelijker. *Source ”Predicts 2010: Social Software is an Enterprise reality”, Gartner

49 #3

50 #2 Communication

51 #1 Community Managers

52 Adoptie meten kwantitatiefkwalitatief minder e-mail aantal posts profiel compleet badges toegekend anekdotes surveys tevredenheidsonderzoek

53 Wat doet SharePoint 2013 voor social?

54 THANK YOU

55


Download ppt "Social. Waar is dat nou weer goed voor?."

Verwante presentaties


Ads door Google