Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSimona Hendriks Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Digital Cities “A new vision of the relationship between citizens and Local Government”
2
Toenemende reguleringen Vergrijzing Technologie als motor van verandering Financiering Teveel/tekort aan mankracht Lokale overheden Financiële middelen staan onder druk “Klant is koning” Situering van de problematiek Digitale Kloof “Net-Gen meets Baby-Boom”
3
eGovernment voor lokale & regionale overheden Uitdagingen & randvoorwaarden van een eGovernment oplossing voor lokale & regionale overheden: De unieke en algemeen geldende oplossing bestaat niet Dé oplossing moet bovendien uiterst evolutief zijn Dergelijke oplossing zou economisch niet leefbaar zijn Valoriseren van gedane investeringen Veel basisfunctionaliteiten zijn echter wel identiek (cfr netwerkbeheer, content management, user interface,…) Ook veel basisvoorwaarden voor een eGovernment platform (cfr beveiliging, stabiliteit, betrouwbaarheid, integratiemogelijkheden…) zijn algemeen geldend (Menselijke) middelen op technologisch vlak zijn beperkt
4
Our vision. Digital Cities Accelerator
5
Wat is “Digital Cities” ? “Digital Cities” is een initiatief dat streeft naar een flexibel en economisch haalbaar platform met een breed spectrum van functionele mogelijkheden, waarbij lokale partners een cruciale rol spelen in het realiseren van eGovernment voor lokale overheden “Digital Cities Accelerator” is een: 1. Out-of-the-box oplossing voor een basisportaal, gebaseerd op standaarden 2. Complete catalogus van gestandardiseerde software services die toelaat om extra kernfunctionaliteiten op korte tijd op te bouwen, en die gemakkelijk aanpasbaar zijn aan de lokale situatie 3. Open platform: lokale partners kunnen bestaande oplossingen enten op dit platform en nieuwe diensten toevoegen aan de portal 4. Evolutief & schaalbaar in functie van toekomstige behoeften
6
Wat is “Digital Cities” ? “Digital Cities” is een portal die een aantal diensten integreert: Diensten voor de Burger Diensten voor de Ambtenaren (intranet) Diensten voor de Verenigingen en/of Industrie Diensten voor het Toerisme
7
Basisprincipe van een ‘Portal’ Opvolging, analyse, rapportering, inzicht Communiceren, delegeren, proces flow Vinden, lezen, begrijpen, beslissen, handelen Centrale toegangspoort tot die informatie die voor een welbepaalde persoon op een welbepaald moment relevant is, in zijn juiste contekst
8
CRM... Citizen Relationship Management Ken uw burgers en uw ondernemingen Ken hun behoeftes Ken hun prioriteiten Ken hun profiel Marketing campagnes (mailings…) Onderzoeken, enquetes Monitoring & tracering Trend analyse en data consolidatie Klachtenbehandeling Eenvormige database van burgers, ondernemingen, leveranciers, …
9
Citizen Intranet (Web) Extranet (Web) Businesses Civil Servant (Front-office and Back-office) Integration Hub Database Portal CRM Contact Center Internet (Web) Internet (Email) Telephone Present Fax Mail Kiosk Building Permits Records Management Public Libraries Sport Facilities Taxes Channel Management Interaction Management Information and Process Management Civil Servant (Content Management) Civil Servant (Attendance) Messaging Instant Messaging Instant Messaging Architectuur
10
Wat is “Digital Cities” ? “Digital Cities Accelerator” is een geavanceerde oplossing voor lokale overheden gebouwd op open standaarden en gebruik makende van basis bouwstenen van het Microsoft platform Office 2003 Windows XP Windows Server 2003 Exchange Server 2003 Sharepoint Portal Server 2003 Microsoft Dynamics CRM 3.0 BizTalk Server 2006
11
Overzicht van Digital Cities functionaliteiten
12
Basic Services. Citizen Portal Institutional Web presence by means of an easily-configurable Internet portal with preconfigured templates Citizenship participation: Forums Online surveys Complaints, suggestions, consultations Directory of Services and Companies News service National and local Street map and georeferenced searches Listings of city events Integrated search service and content management Data analysis: Portal statistics Citizen folder My inbox My taxes Downloading and delivery of Applications My City Hall: Composition Directory, Contacts Proceedings and Services Multidevice and multichannel
13
Basic Services. Public Employee Portal Easily-configurable Intranet portal with preconfigured templates Employee participation service with: Area of collaboration Instant messaging Shared agenda Online surveys Complaints, suggestions, consultations Directory of services Integrated search and content management service Data analysis: Portal statistics Public employee folder My Inbox, my email My pending tasks Alerts My City Council: Composition by department Directory, Contact Procedures and services News Document libraries Multidevice and multichannel
14
Basic Services. Businesses Portal Institutional Web presence by means of an easily-configured Internet portal with preconfigured templates for: Information on products and services Technical information Prices Pictures Promotional information Product reservation Complaints, suggestions, consultations Directory of Services, products and companies Corporate news service Local Nacional Street map and georeferenced searches Listing of opening times, business hours and promotions Integrated search and content management service Data analysis: Portal statistics Small and Medium Bussiness folder My inbox My taxes Download and delivery of Applications Multidevice and multichannel
15
Advanced Services. Citizen Portal E-Government Procedures management Census Tourism: 3D virtual flights Online reservations Route notebook Routes generator Appointments request service Sport facilities Public libraries Mobile notifications service Public key infraestructure service Integrated secure notifications service Integrated payment gateway Payment by mobile Integrated record management service Knowledge management
16
Advanced Services. Citizen Portal (cont.) Learning initiatives Learning software: Intel PC Basics E-learning service Microsoft training courses Training courses based in XML Backoffice integration Mobility services City council activities and agenda Facilities reservation Micro-payments Alerts for under ages school attendance Localization services People Vehicles (police, ambulances) Call Center Massive sending of SMS to citizens
17
Basic Services. Public Employee Portal CRM solution to: Better know citizens and companies Know their needs Know their preferences Know their profile Mobile notifications service Backoffice integration
18
Advanced Services. Public Employee Portal. CRM Integration An Inconsistent relationship From the government to the citizen Fragmented view of the citizen Not processes focused Lack of relationship “memory” From the citizen to the government Independent contact channels Reactive departments versus proactive agencies A Customer Led Approach Consistent citizen relationship Single view of the citizen A quality service offered to the citizenship – Memory of the relationship Several unified channels of contact Proactive relations Consistent process of interaction Cost reductions in service delivery Problems and expectations
19
Advanced Services. Public Employee Portal. CRM Integration CRM solution to: Better know citizens and businesses Know their needs Know their priorities Know their profile Implement marketing campaigns Mailings Surveys Monitoring and tracing Trend analysis and data consolidation Issues management Unified database of citizens, businesses, providers, …
20
Advanced Services. Tourism Portal Route notebook Routes generator Booking platform Mobile alerts Geographic searches Trip planner 3D virtual flights Touch-screen and mobile technology Interest points Suggestions
21
Advanced Services. Communications Portal Advanced communication services Private IP telephony network between municipalities Private service of video telephony between municpalities WIFI spots: IP telephony over mobile terminals PDA terminal to access voice and data over IP Video vigilance over IP wireless networks Distributed IP Call Center Application integration wiiçth IP telephones (Integrated contact directory, portal services, ect.)
22
Advanced Services. Multidevice access Mobile access Selected content Same content Same WebParts Devices SmartPhone PDA PC Mobile phone
23
Conclusie
24
Wat is “Digital Cities” ? “Digital Cities Accelerator” is een geavanceerde oplossing voor lokale overheden gebouwd op open standaarden en gebruik makende van basis bouwstenen van het Microsoft platform Office 2003 Windows XP Windows Server 2003 Exchange Server 2003 Sharepoint Portal Server 2003 Microsoft Dynamics CRM 3.0 BizTalk Server 2006
25
Digital Cities “A new vision of the relationship between citizens and Local Government”
26
Informaticaproject Aalter Informaticaproject Aalter 9 maart 2006 Hans Van den BrandeICC Gent
27
Aalter…. de Burger Centraal
28
Aalter…. in illo tempore ? ? ? ? ?
29
Front Office Back Office Aalter, na de Reorganisatie ? ISO 9001:2000
30
Burger / Vereniging Front Office Back Office DIGITAalterOrchestrator Protos ProtosISO9001:2000 Remmicom Schaubroeck Proces Automatisering/ Workflow Proces Automatisering/ Workflow Portaal Proces-extractie Webservices
31
Remmicom Bedrijven Burgers Schaubroeck CEVI Ambtenaar Toerisme Internet PortaalIntegratie Platform Portaal : Microsoft Digital Cities
32
Burger / Vereniging Front Office Back Office DIGITAalterOrchestrator Protos ProtosISO9001-2000 Remmicom Schaubroeck Proces Automatisering / Workflow Proces Automatisering / Workflow Proces-extractie Webservices
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.