Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEva Aalderink Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
1
2
2 ‘EEN MANAGER MOET VAN MENSEN HOUDEN’
3
3 STRATEGIE WEES GEWOON OVERTUIGD DAT HET ALTIJD MET MENSEN BEGINT
4
4 BEGINT BIJ MENSEN WERK VERANDERT HOGERE EISEN DOOR AUTOMATISERING VOEDSELVEILIGHEID FLEXIBILITEIT TEKORT ARBEIDSMARKT FORSE UITSTROOM OUDERE LANGER INZETBAAR VERGRIJZING VIER DAGEN WERKEN INSTROOM JONGE MENSEN OPLEIDEN RENDEERT
5
5 markt arbeidkapitaal = consument/handel = medewerkers= aandeelhouders/ banken ONDER- NEMER
6
6 DE 3 M’S MERK MIDDELEN MENS
7
7 ANTWOORDEN OP DE SUPERMARKTOORLOG MERK NIEUWE PRODUCTEN EFFICIENCY (minder maar hoger gekwali- ficeerde arbeid)
8
8 BOLLETJE 5 WAARDEN VERRASSEND WARM HART ZINNIG GEWOON GOED KOSTENBEWUST
9
9 ONDEUGEND, ONTWAPENEND, ECHT VROLIJK, VERRASSEND NIET TE DUUR, VOOR IEDEREEN BAKKER MENTALE WAARDE INSTRUMENTELE WAARDE DNA MERK BOLLETJE
10
10 BEGINT BIJ DE MENS GRONINGEN: FACTOR ARBEID DE 3 M’s MENS (MERK, MIDDELEN) ANTWOORD SUPERMARKTOORLOG (EFFICIENCY MENS) TRAINEN MENS OP WAARDEN MENSEN GROOTSTE WAARDE NIET OP BALANS VERANDERINGEN:MARKT, BEDRIJF, POPULATIE
11
11 MENSEN ZIJN DE GROOTSTE WAARDE GEEN KOSTEN MAAR IMMATERIËLE INVESTERINGEN DIE RENDEMENT OPLEVEREN
12
12 VEEG DE TRAP ALTIJD VAN BOVEN NAAR BENEDEN SCHOON
13
13 OPLEIDEN MOET DOOR DE TOP, HET MANAGEMENT, DOOR LEIDINGGEVENDEN ZELF ONDERGAAN, GEDAAN EN GEDRAGEN WORDEN
14
14 OPLEIDEN BEGINT KLASSIKAAL EN MET THEORIE
15
15 DOE OPLEIDINGEN NOOIT VANWEGE SUBSIDIE. ZIE SUBSIDIE HOOGSTENS ALS STEUNTJE IN DE RUG.
16
16 HET BEGINT BIJ MENSEN IK ZAG DIE TWEE PRODUCTIELIJNEN IK ERVAARDE DE SUPERMARKTOORLOG IK ZAG DE KOSTPRIJS IK ZAG EEN SOCIAAL PLAN IK ZAG TE ONTWIKKELEN MENSEN IK ZAG DE BASIS DIE GELEGD WAS IK ZAG DE VERANDERINGEN LEREN EN WERKEN PAST IN STRATEGIE ROND MIJN GROOTSTE ASSET: DE MENS
17
17 - MAAK IEMAND VRIJ - VOORLICHTING, START, MILESTONES - DE TRAP - MEDEWERKERS SCHATTEN ZICHZELF TE HOOG IN - MANAGERS HELPEN DAARAAN MEE - BIJ EVC MOET JE MEER ‘KUNSTJES’ BEHEERSEN - PAS OP VOOR GEVOEL VAN VERKAPTE REORGANISATIE - TIJD EN ENERGIE
18
18 HET MODEL VAN HERZBERG JE WORDT ER GOED VAN ZAKEN DIE BETROKKENHEID STIMULEREN FACTOREN DIE DE ‘WERKINHOUD BETREFFEN’ NEUTRAAL MENSEN ZIJN TEVREDEN NOCH ONTEVREDEN JE HEBT ZE NODIG ANDERS WORD JE ONTEVREDEN EENMAAL INGEVULD STIMULEREN ZE NIET MEER FACTOREN, DIE VEELAL DE “WERKOMSTANDIGHEDEN” BETREFFEN DEMOTIVATOREN MOTIVATOREN
19
19 MOTIVATOREN SUCCES EN SUCCESVOLLE ORGANISATIE UITDAGEND WERK ONTWIKKELING, GROEI VERANTWOORDELIJKHEID WAARDERING
20
20 DEMOTIVATOREN GELD WERKOMSTANDIGHEDEN BELEID, VISIE, STRATEGIE PERSOONLIJKE RELATIE LEIDING STATUS
21
21 WIL JE DE BASIS GEZOND HOUDEN ONTWIKKEL LEREN EN WERKEN, INVESTEER IN JE MENSEN WIL JE GOEDE MENSEN BINNENHALEN EN BEHOUDEN DENK AAN HET MODEL VAN HERZBERG
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.