Download de presentatie
GepubliceerdFenna Jonker Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Het Universitair Medisch Centrum Utrecht
Peter Schlebaum, senior Inkoper & teamleider facilitaire Inkoop
2
Het UMC Utrecht bestaat uit ;
Academisch ziekenhuis Utrecht
3
Het UMC Utrecht bestaat uit ;
Wilhelmina Kinderziekenhuis
4
Het UMC Utrecht bestaat uit ;
Medische faculteit Utrecht
5
Kerntaken ; Patiëntenzorg: het bieden van ‘state of the art’ zorg waar bijzondere kennis of expertise voor nodig is. Onderzoek: het verrichten van toonaangevend wetenschappelijk onderzoek van ‘bench to bedside’. Onderwijs: het bieden van een uitstekende opleiding aan studenten, (bio)medische onderzoekers, artsen en andere zorgverleners. 5
6
UMC Utrecht, 10.882 professionals…
6
7
Enkele kerncijfers 10.882 medewerkers 3.500 studenten 1042 bedden
opnamen per jaar bezoekers voor de eerste keer polikliniek bezoek operaties
8
Inkoop bij het UMC Utrecht
Cluster Inkoop valt binnen het Facilitair Bedrijf (800 medewerkers) Cluster Inkoop (28 medewerkers) bestaat uit drie Inkoopteams; Team Facilitaire Inkoop Team Medische Inkoop Team Laboratoria Inkoop
9
€ 407.000.000,-- Inkoop volume Het cluster Inkoop heeft bij 7000
crediteuren een inkoopvolume van ; € ,-- Waarvan € ,- bij de top-100 leveranciers
10
UMC Utrecht veilingen via Negometrix
April “handschoenen niet steriel” September 2005 “vaste telefonie gesprekskosten” November “Aardgas meerjarencontract” Februari “Print & Kopieer faciliteiten” December 2006 “Matrassen” Juni “Verband materialen” Juni “Defibrilatoren”
11
UMC Utrecht veilingen via Negometrix
Juni “Administratie diensten” Juli “Digitaliseren archieven” Mei “Multifunctionals” Mei “Centrale reprografische diensten” Juli “Briefpapier” Juli “Enveloppen”
12
Verloop van enkele veilingen
13
Veiling op laagste prijs (minimaal -/- € 1.000,- per biedstap)
een simpele veiling op laagste prijs…
14
Veiling op laagste prijs (minimaal -/- € 15.000,- per biedstap)
een veiling met veel concurrenten
15
Veiling op laagste prijs (minimaal -/- € 3.000,- per biedstap)
Een veiling waarbij de ‘marktconformiteit’ helder wordt…
16
Veiling op prijs/kwaliteit
Een simpele veiling waarbij de laagste prijs toch niet de winnaar geworden is…
17
Veiling op prijs/kwaliteit (minimaal -/- € 15.000,- per biedstap)
Een langdurige veiling met enorm financieel resultaat !
18
Veiling op prijs/kwaliteit (minimaal -/- € 15.000,- per biedstap)
Een veiling met een hevige ‘strijd’…
19
Een veiling brengt leveranciers in beweging!
Een veiling geeft leveranciers meerdere kansen hun aanbod aan te passen, dit in tegenstelling tot een éénmalig “best-offer’. Enkele voorbeelden van openingsbieding en slotbieding bij dezelfde leverancier in één veiling…! € ,- > € ,- € ,- > € ,- € ,- > € ,- € ,- > € ,- € ,- > € ,- € ,- > € ,- € ,- > € ,- € ,- > € ,- € ,- > € ,- € ,- > € ,-
20
Maar een garantie krijgt u niet…
Een veiling waarbij geen enkel nieuw bod is uitgebracht Een veiling met een hevige ‘strijd’…
21
Dank voor uw aandacht.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.