Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAgnes Maas Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Brenda Smeenge hoofd marketing & publiciteit
Tropentheater Brenda Smeenge hoofd marketing & publiciteit
2
Aanbod Tropentheater 200 voorstellingen van september tot en met juni
in kleine zaal (185 stoelen), grote zaal (450 stoelen) en marmeren hal (after parties) ruim bezoekers per seizoen Amsterdam
3
Missie Tropentheater Nederlanders door middel van podiumkunsten op een positieve manier in aanraking brengen met niet-westerse culturen. Amsterdam
4
Impressie van voorstellingen
‘harde’ ethnologische muziek Amsterdam
5
Impressie van voorstellingen
Moderne Indonesische Dans Amsterdam
6
Impressie van voorstellingen
‘ easy Afrika’ Amsterdam
7
Impressie van voorstellingen
Flamenco Amsterdam
8
Doelgroep Tropentheater
67% vrouwen en 33% mannen Leeftijd: 35+ Opleidingsniveau HBO+ 80% is werkzaam 90% uit het westen van het land. 50% uit de 3 grote steden 66% autochtoon, 25% niet-westers allochtoon en 9% westers allochtoon 75% uit een- of twee-persoonshuishoudens 25% uit gezin met thuiswonende kinderen in lagere en middelbare school leeftijd Amsterdam
9
Promotie Tropentheater
Promotie mix: Public Relations Promotiematerialen (flyers etc) Direct Marketing Advertenties Internet / Amsterdam
10
Belang Interactieve Media
Groot bereik / gericht bereik 24/7 direct contact met (potentiële) klanten Snel Bestellers laten zelf gegevens achter in database Relatief goedkoop Bindingsinstrument Amsterdam
11
Lessons learned website
+ veelheid aan informatie + vormgeving + online bestellen & zelf plaatsen kiezen + snelle levering + last minute aanbiedingen - Structuur niet helder/ voorstelling niet vindbaar Behoefte aan AV-materiaal thuis tickets printen meer betalingsmogelijkheden Amsterdam
12
Lessons learned webmarketing
Hoe kent u bezoeker van het Tropentheater #45 52% Via #10 11% Via zoekmachine (bv. google) # 9 10% Promotiemateriaal #8 9% Familie/vrienden #9 10% Via # 4 5% Via een link op een andere website #1 1% n=87 Amsterdam
13
Lessons learned webmarketing
Voor google adwords campagne: 865 unieke bezoekers gemiddeld per week Na google adwords campagne 3265 unieke bezoekers gemiddeld per week Aantal transacties september 2007 : 97 Aantal transacties september 2006 : 30 Amsterdam
14
Plannen Nieuwsbrief applicatie I-deal
Samenwerking met Tropenmuseum nieuwsbrief Crosslinks met relevante partijen Amsterdam
15
Webtechniek Content Management Systeem
SRO (database verkoopgegevens) + e-SRO Artifax (database met voorstellingsinfo) KIT Centrale agenda (database met KIT-events) CONCLUSIE: niet alles kan zomaar op de server geplaatst worden! Stand-alone is makkelijker dan concepten die op een of meerdere databases moeten draaien. Amsterdam
16
Opdracht studenten IM Vraagstelling:
Hoe kunnen interactieve media bijdragen aan het genereren van meer kaartverkoop via de website van het Tropentheater? Amsterdam
17
Opdracht studenten IM Vraagstelling - deelvragen:
Hoe kunnen interactieve media bijdragen aan het genereren van meer unieke bezoekers op de website van het Tropentheater? bv: tell a friend Hoe kunnen interactieve media bijdragen aan het genereren van meer naamsbekendheid van het Tropentheater? Bijv: crosslinks / toepassingen mobiele telefoon Hoe kunnen interactieve media bijdragen aan het duidelijker/leuker en interessanter maken van de website van het Tropentheater? Bijv: tickets thuis printen/ interactieve database / bol.com / nieuwsbrief Amsterdam
18
Opdracht studenten IM Let op 1: baken de vraagstelling af; maak keuzes! AIDA-model Focus op specifieke doelgroep/genre Let op 2: denk aan de randvoorwaarden overleg tijdig als je de database wilt benaderen applicaties moeten arbeidsuren besparen Amsterdam
19
Vragen half uurtje John Ligtenberg – webmaster
=>vragen over techniek Jeroen Koster – medewerker marketing => vragen over content Brenda Smeenge – hoofd marketing => overige vragen Amsterdam
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.