De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

13 juli 2014 GfK - NRIT Fitness & Wellness Consumer Tracking Ontspannen door inspannen Een 100% representatief consumentenonderzoek uitgevoerd door GfK.

Verwante presentaties


Presentatie over: "13 juli 2014 GfK - NRIT Fitness & Wellness Consumer Tracking Ontspannen door inspannen Een 100% representatief consumentenonderzoek uitgevoerd door GfK."— Transcript van de presentatie:

1 13 juli 2014 GfK - NRIT Fitness & Wellness Consumer Tracking Ontspannen door inspannen Een 100% representatief consumentenonderzoek uitgevoerd door GfK naar het huidige en toekomstige gebruik van fitness- en wellnesscentra in Nederland. Wellness uitgelicht … vanuit het perspectief van de consument met een heerlijk Marketing Strategy sausje

2 13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 2 1.Wat willen uw klanten? 2.Hoe denken uw NIET klanten? 3.Het sportieve concurrentieveld van Wellness? 4.Waar zitten uw Marketing Strategische uitdagingen?

3 13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 3 De antwoorden uit het onderzoek zijn gebaseerd op de PERCEPTIE van consumenten ten aanzien wat de definitie van Fitness & Wellness is!  Mind set support: Fitness & Wellness = Allerlei activiteiten die te maken hebben met inspanning en ontspanning, zoals fitness, spinning, diverse aerobics, zwemmen, maar ook het bezoeken van sauna, kuurbaden, massage en beautybehandelingen.

4 13 juli 2014 GfK - NRIT Fitness & Wellness Consumer Tracking Wat willen uw klanten? 1

5 13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 5 fitnesswellnesscombinatietotaalNederland 12-29 jaar3332293226 30-39 jaar192620 18 40-49 jaar18201518 50-64 jaar1912261922 65 jaar en ouder119101116 Totaal100 Gebruikers zijn relatief jong, met name wellness Basis: bevolking 12+ Leeftijd is voor Wellness nog steeds een belangrijke discriminator. De vergrijzing vormt geen extra drive voor Wellness. Relatief veel geld & tijd (welgestelde 55+) is niet voldoende!

6 13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 6 1 en 2 persoonshuishouden stijgen Eenpersoons2 personen3 personen4 personen5 of meer personen Eenpersoons forecast2 personen forecast3 personen forecast4 personen forecast5 of meer personen forecast 1990-2020 - 500.000 1.000.000 1.500.000 2.000.000 2.500.000 3.000.000 3.500.000 19901994199820022006201020142018 Bron: CBS 1 en 2 personen HH stijgen.

7 13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 7 De huidige belangrijkste doelgroepen stijgen niet de komende jaren 1990-2020 - 2.000.000 4.000.000 6.000.000 8.000.000 10.000.000 12.000.000 1990199419982002 2006201020142018 0 - 20 jr.20 - 65 jr.65+ jr. 0 - 20 jr. forecast20 - 65 jr. forecast65+ jr. forecast Bron: CBS

8 13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 8 Sfeer relatief belangrijk bij keuze wellnesscentrum Belangrijkste keuzecriterium voor Wellness is de kwaliteit van de voorzieningen / activiteiten. Onderschat het belang van afstand niet. Vooral voor herhalers is dit belangrijk.

9 13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 9 Er zit een duidelijk verschil tussen de voorkeuren bij een Wellness bezoek ten opzichte van een Fitness bezoek.

10 13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 10 Ongeveer 2/3 van de wellness gebruikers geeft aan veelvuldig gebruik te maken van de horecavoorziening.

11 13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 11 Wellness succesformule…  Relaxen met het bekende goede aanbod waar men aan gewend is en waar “ik” voorop sta. Niet te ver van de eigen woonlocatie. Tegen een faire prijs in een prettige en sfeervolle omgeving, met een goede horeca voorziening. Bedenk/overdenking:  Verschillende doelgroepen = verschillende wensen.  Hoe kunt u de groeiende “grijze” groep (met geld & tijd) bekoren – “verslaafd” maken?

12 13 juli 2014 GfK - NRIT Fitness & Wellness Consumer Tracking Hoe denken uw NIET klanten? 2

13 13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 13 Handelen?  ik vind het te duur44% J/N  ik beoefen een andere sport24% J/N  ik heb er geen interesse in23% J/N  ik heb geen tijd23% J/N  ik ben er lichamelijk niet toe in staat16% J/N  ik heb niemand om samen mee te gaan11% J/N Waarom komen mensen niet? Kansen! Fitness & Wellness

14 13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 14  als het goedkoper zou zijn45%  als ik meer tijd zou hebben27%  wanneer ik iemand had om samen mee te gaan24%  als mijn werkgever of zorgverzekeraar de kosten21% zou vergoeden  onder geen enkele voorwaarde21%  wanneer ik de beschikking zou hebben over 14% persoonlijke (therapeutische) begeleiding Wanneer zouden uw niet-klanten over stag gaan? Fitness & Wellness

15 13 juli 2014 GfK - NRIT Fitness & Wellness Consumer Tracking Het sportieve concurrentieveld van Wellness? 3

16 13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 16 fitnesswellnesscombinatie NL bevolking Zwemmen56665846 Fitness/aerobics100225526 Wandelsport23303425 Fietsen25222723 Trimmen/joggen22152014 Anders1249411698 Geen sportieve act.010419 Totaal *349259314251 * De antwoorden tellen op tot meer dan 100% omdat meerdere antwoorden mogelijk waren Fitness & Wellness bezoekers zijn gemiddeld gezien sportiever.

17 13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 17 De meeste consumenten die aan Wellness doen, doen ook aan 2-4 andere sporten! Complementair of concurrerend qua geld & tijd! Wat is de ideale Senseo (DE/Philips) combinatie?

18 13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 18 Met zwemmen en fitness is het verband het sterkst voor wat betreft diegene die aan Wellness doen. Zijn 2 niet typisch teamsporten.

19 13 juli 2014 GfK - NRIT Fitness & Wellness Consumer Tracking Waar zitten uw Marketing Strategische uitdagingen? 4

20 13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 20 “Ideale” waarde curve - Prijsbeleid - Advies - Service algemeen - Vriendelijkheid - Meedenken - Bereikbaarheid - Wachttijden - Openingstijden - PR materiaal - Klachtenafhandeling - Productaanbod - Milieuvriendelijkheid - Aanbiedingen - Kwaliteit - Netheid - Scheiding sexen - Etc. Hoe ziet uw waarde curve eruit? Laag Hoog Attributen (Produkt/Service) Typische gemiddelde aanbieder Branche gemiddelde Zone of competitive irrelevance Heeft u een sterk profiel? Grijze muis of kleurrijk?

21 13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 21 Waar legt u de focus? Wat wilt u en wat willen uw klanten?  360º insight 4 dimensies waarop u kunt onderscheiden.

22 13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 22 Hoe staat het met uw marketing-mix? Stelt u Service Marketing centraal  uw medewerkers, processen en uitstraling? Waar zitten uw GAP’s & Kansen?

23 13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 23 Positioneren & segmenteren is essentieel! Maak marketingactiviteiten effectief en de kosten in de grip. Wat u ook doet, consumenten zien uw positionering altijd minder scherp dan u! Positionering grote energie- bedrijven? Wat is de positionering Mediamarkt?

24 13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 24 Waar concurreren? (Hunting Grounds) (Hunting Grounds) Hoe concurreren? (Hunting Strategy) Tweevragen Waar Kansen Concurrentie kracht Haalbaarheid Hefboom effecten Viercriteria Waarom 1.Visie waar u naar toe wilt 2.Externe (markt) oriëntatie 3.Duidelijke focus 4.Roadmap uitgestippeld 5.Uw mensen 6.Monitoren en bijsturen voortgang Zesuitdagingen Hoe Heeft u uw antwoorden klaar op al deze vragen?

25 13 juli 2014 GfK - NRIT Fitness & Wellness Consumer Tracking Maak Duidelijke Keuzes Marketing tip…. Want Een Beetje Zwanger Bestaat Niet


Download ppt "13 juli 2014 GfK - NRIT Fitness & Wellness Consumer Tracking Ontspannen door inspannen Een 100% representatief consumentenonderzoek uitgevoerd door GfK."

Verwante presentaties


Ads door Google