De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kill Kyle. Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kill Kyle. Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net."— Transcript van de presentatie:

1 Kill Kyle

2 Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

3  Graphics:  3D modelling  Textures  2d Artwork  Animaties  Fonts, enz. Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net Software: – 3Dmax – Maya – Photoshop Of open source: – Blender – Gimp

4 Programmeren: - C (++) - Scripting - Speciale platforms (bv webgames) Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net Property schipangle,radius,richting,snelheid --later energy en dergelijke toevoegen on getpropertyDescriptionList me list = [] addProp list, #richting,[#comment "richting in hoek",#format #float,#default0.05] addProp list, #snelheid,[#comment "snelheid",#format #integer,#default5] return list end on exitframe me -- verplaatsing schotel radius = sqrt(power(abs(sprite(me.spritenum).loch- sprite(2).loch),2) + power(abs(sprite(me.spritenum).locv- sprite(2).locv),2))

5 Concept design:  Verhaallijn  Storyboard  Level design  Spelregels Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

6 Audio:  Midi  Audio Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net Software: Logic Cubase Protools

7  Graphics  Programmeren  Concept  Audio  Projectleiding  AI, Physics engine’s Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

8 Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

9 Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

10 Programmeren in C of in een scripttaal? Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

11 typedef struct { double x,y,z;} XYZ; /* Rotate a point p by angle theta around an arbitrary axis r Return the rotated point. Positive angles are anticlockwise looking down the axis towards the origin. Assume right hand coordinate system. */ XYZ ArbitraryRotate(XYZ p,double theta,XYZ r) { XYZ q = {0.0,0.0,0.0}; double costheta,sintheta; Normalise(&r); costheta = cos(theta); sintheta = sin(theta); Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

12 q.x += (costheta + (1 - costheta) * r.x * r.x) * p.x; q.x += ((1 - costheta) * r.x * r.y - r.z * sintheta) * p.y; q.x += ((1 - costheta) * r.x * r.z + r.y * sintheta) * p.z; q.y += ((1 - costheta) * r.x * r.y + r.z * sintheta) * p.x; q.y += (costheta + (1 - costheta) * r.y * r.y) * p.y; q.y += ((1 - costheta) * r.y * r.z - r.x * sintheta) * p.z; q.z += ((1 - costheta) * r.x * r.z - r.y * sintheta) * p.x; q.z += ((1 - costheta) * r.y * r.z + r.x * sintheta) * p.y; q.z += (costheta + (1 - costheta) * r.z * r.z) * p.z; return(q); } Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

13 XYZ ArbitraryRotate2(XYZ p,double theta,XYZ p1,XYZ p2) { XYZ q = {0.0,0.0,0.0}; double costheta,sintheta; XYZ r; r.x = p2.x - p1.x; r.y = p2.y - p1.y; r.z = p2.z - p1.z; p.x -= p1.x; p.y -= p1.y; p.z -= p1.z; Normalise(&r); costheta = cos(theta); sintheta = sin(theta); Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

14 q.x += (costheta + (1 - costheta) * r.x * r.x) * p.x; q.x += ((1 - costheta) * r.x * r.y - r.z * sintheta) * p.y; q.x += ((1 - costheta) * r.x * r.z + r.y * sintheta) * p.z; q.y += ((1 - costheta) * r.x * r.y + r.z * sintheta) * p.x; q.y += (costheta + (1 - costheta) * r.y * r.y) * p.y; q.y += ((1 - costheta) * r.y * r.z - r.x * sintheta) * p.z; q.z += ((1 - costheta) * r.x * r.z - r.y * sintheta) * p.x; q.z += ((1 - costheta) * r.y * r.z + r.x * sintheta) * p.y; q.z += (costheta + (1 - costheta) * r.z * r.z) * p.z; q.x += p1.x; q.y += p1.y; q.z += p1.z; return(q); } Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

15 In scripttaal: Rotate (“kubus”, axis, degrees) Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

16  Zie: www.gamesmaken.startpagina.nlwww.gamesmaken.startpagina.nl Bv. Gamemaker Macromedia director Darkbasic Pygame Torque Blender gamekit e.v.a...... Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

17 Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

18 Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

19 Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

20  No1: Uitdaging  No2: Doel duidelijk?  No3: Interactie goed?  No4: Easy to master, hard to learn  No5: Balans in je game ... De spelregels zijn het belangrijkste! Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

21  Niet 2d of 3d  Niet de schoonheid van de graphics  Niet de verhaalcontext (b.v. fanatasy of space) Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

22 “Een game is als een mooie vrouw: een mooi uiterlijk is meegenomen maar als ze geen interessant karakter heeft, is de lol er snel vanaf” Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

23 Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

24 Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

25 1. e4 e5 2. Nf3 Nc6 3. Bb5 a6 4. Ba4 Nf6 5. O-O Be7 6. Re1 b5 7. Bb3 O-O 8. h3 Bb7 9. d3 d6 10. a3 Na5 11. Ba2 c5 12. Nbd2 Nc6 13. c3 Qd7 14. Nf1 d5 15. Bg5 dxe4 16. dxe4 c4 17. Ne3 Rfd8 18. Nf5 Qe6 19. Qe2 Bf8 20. Bb1 h6 1/2-1/2 Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

26 “Contest Arena Would someone please tell me how to play this game? And why does the instructions have to be like 10 pages long?...(enz. enz.) ” Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

27 Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

28  Vermijdt een (geschreven/gesproken) uitleg  De drempel om met een game te beginnen moet niet te hoog zijn (besturing)  Zorg dat het interessant blijft (steeds iets moeilijker/verrassingen) Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

29  Zijn de handelingen duidelijk die je moet verrichten?  Reageert de computer (snel genoeg) op je acties?  Krijg je de juiste feedback?  Enz. (zie diverse artikelen op het web/boeken over interactie of ergonomie) Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

30 Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

31 Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

32 Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

33 Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

34  Welke discipline(s) wil je je in bekwamen?  Welke instrumenten ga je gebruiken?  Hoeveel tijd heb je?  Alleen of in een groep?  Inhoud is belangrijker dan de vorm! Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net

35 Voor bronnen en startpunten zie: www.gamesmaken.startpagina.nl Nadere info/vragen/opmerkingen: email via www.wouterbaars.net Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net


Download ppt "Kill Kyle. Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net."

Verwante presentaties


Ads door Google