Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAndrea Bos Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Kill Kyle
2
Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
3
Graphics: 3D modelling Textures 2d Artwork Animaties Fonts, enz. Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net Software: – 3Dmax – Maya – Photoshop Of open source: – Blender – Gimp
4
Programmeren: - C (++) - Scripting - Speciale platforms (bv webgames) Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net Property schipangle,radius,richting,snelheid --later energy en dergelijke toevoegen on getpropertyDescriptionList me list = [] addProp list, #richting,[#comment "richting in hoek",#format #float,#default0.05] addProp list, #snelheid,[#comment "snelheid",#format #integer,#default5] return list end on exitframe me -- verplaatsing schotel radius = sqrt(power(abs(sprite(me.spritenum).loch- sprite(2).loch),2) + power(abs(sprite(me.spritenum).locv- sprite(2).locv),2))
5
Concept design: Verhaallijn Storyboard Level design Spelregels Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
6
Audio: Midi Audio Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net Software: Logic Cubase Protools
7
Graphics Programmeren Concept Audio Projectleiding AI, Physics engine’s Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
8
Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
9
Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
10
Programmeren in C of in een scripttaal? Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
11
typedef struct { double x,y,z;} XYZ; /* Rotate a point p by angle theta around an arbitrary axis r Return the rotated point. Positive angles are anticlockwise looking down the axis towards the origin. Assume right hand coordinate system. */ XYZ ArbitraryRotate(XYZ p,double theta,XYZ r) { XYZ q = {0.0,0.0,0.0}; double costheta,sintheta; Normalise(&r); costheta = cos(theta); sintheta = sin(theta); Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
12
q.x += (costheta + (1 - costheta) * r.x * r.x) * p.x; q.x += ((1 - costheta) * r.x * r.y - r.z * sintheta) * p.y; q.x += ((1 - costheta) * r.x * r.z + r.y * sintheta) * p.z; q.y += ((1 - costheta) * r.x * r.y + r.z * sintheta) * p.x; q.y += (costheta + (1 - costheta) * r.y * r.y) * p.y; q.y += ((1 - costheta) * r.y * r.z - r.x * sintheta) * p.z; q.z += ((1 - costheta) * r.x * r.z - r.y * sintheta) * p.x; q.z += ((1 - costheta) * r.y * r.z + r.x * sintheta) * p.y; q.z += (costheta + (1 - costheta) * r.z * r.z) * p.z; return(q); } Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
13
XYZ ArbitraryRotate2(XYZ p,double theta,XYZ p1,XYZ p2) { XYZ q = {0.0,0.0,0.0}; double costheta,sintheta; XYZ r; r.x = p2.x - p1.x; r.y = p2.y - p1.y; r.z = p2.z - p1.z; p.x -= p1.x; p.y -= p1.y; p.z -= p1.z; Normalise(&r); costheta = cos(theta); sintheta = sin(theta); Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
14
q.x += (costheta + (1 - costheta) * r.x * r.x) * p.x; q.x += ((1 - costheta) * r.x * r.y - r.z * sintheta) * p.y; q.x += ((1 - costheta) * r.x * r.z + r.y * sintheta) * p.z; q.y += ((1 - costheta) * r.x * r.y + r.z * sintheta) * p.x; q.y += (costheta + (1 - costheta) * r.y * r.y) * p.y; q.y += ((1 - costheta) * r.y * r.z - r.x * sintheta) * p.z; q.z += ((1 - costheta) * r.x * r.z - r.y * sintheta) * p.x; q.z += ((1 - costheta) * r.y * r.z + r.x * sintheta) * p.y; q.z += (costheta + (1 - costheta) * r.z * r.z) * p.z; q.x += p1.x; q.y += p1.y; q.z += p1.z; return(q); } Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
15
In scripttaal: Rotate (“kubus”, axis, degrees) Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
16
Zie: www.gamesmaken.startpagina.nlwww.gamesmaken.startpagina.nl Bv. Gamemaker Macromedia director Darkbasic Pygame Torque Blender gamekit e.v.a...... Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
17
Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
18
Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
19
Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
20
No1: Uitdaging No2: Doel duidelijk? No3: Interactie goed? No4: Easy to master, hard to learn No5: Balans in je game ... De spelregels zijn het belangrijkste! Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
21
Niet 2d of 3d Niet de schoonheid van de graphics Niet de verhaalcontext (b.v. fanatasy of space) Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
22
“Een game is als een mooie vrouw: een mooi uiterlijk is meegenomen maar als ze geen interessant karakter heeft, is de lol er snel vanaf” Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
23
Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
24
Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
25
1. e4 e5 2. Nf3 Nc6 3. Bb5 a6 4. Ba4 Nf6 5. O-O Be7 6. Re1 b5 7. Bb3 O-O 8. h3 Bb7 9. d3 d6 10. a3 Na5 11. Ba2 c5 12. Nbd2 Nc6 13. c3 Qd7 14. Nf1 d5 15. Bg5 dxe4 16. dxe4 c4 17. Ne3 Rfd8 18. Nf5 Qe6 19. Qe2 Bf8 20. Bb1 h6 1/2-1/2 Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
26
“Contest Arena Would someone please tell me how to play this game? And why does the instructions have to be like 10 pages long?...(enz. enz.) ” Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
27
Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
28
Vermijdt een (geschreven/gesproken) uitleg De drempel om met een game te beginnen moet niet te hoog zijn (besturing) Zorg dat het interessant blijft (steeds iets moeilijker/verrassingen) Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
29
Zijn de handelingen duidelijk die je moet verrichten? Reageert de computer (snel genoeg) op je acties? Krijg je de juiste feedback? Enz. (zie diverse artikelen op het web/boeken over interactie of ergonomie) Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
30
Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
31
Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
32
Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
33
Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
34
Welke discipline(s) wil je je in bekwamen? Welke instrumenten ga je gebruiken? Hoeveel tijd heb je? Alleen of in een groep? Inhoud is belangrijker dan de vorm! Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
35
Voor bronnen en startpunten zie: www.gamesmaken.startpagina.nl Nadere info/vragen/opmerkingen: email via www.wouterbaars.net Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.