De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Agenda Verwelkoming Toelichting bij de verkiezing en korte voorstelling van de kandidaat-bestuursleden Verkiezing bestuur Verkiezing voorzitter, ondervoorzitter.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Agenda Verwelkoming Toelichting bij de verkiezing en korte voorstelling van de kandidaat-bestuursleden Verkiezing bestuur Verkiezing voorzitter, ondervoorzitter."— Transcript van de presentatie:

1 Installatievergadering & Algemene Vergadering Socioculturele raad Hasselt donderdag 21 maart 2013

2 Agenda Verwelkoming Toelichting bij de verkiezing en korte voorstelling van de kandidaat-bestuursleden Verkiezing bestuur Verkiezing voorzitter, ondervoorzitter en secretaris bestuur Toekomstvisie ‘Cultuur in Hasselt ’: uw mening gevraagd Voorstelling nieuwe nieuwsbrief Varia

3 Welkom aan de nieuwe leden van de Algemene Vergadering
The Mystical Singers Erfgoed Sint-Lambrechts-Herk Orde van de Hasseltse Speculaas OKRA – Vlamo seniorenharmonie Limburg Nuran Akgun, deskundige Guido Theunis, deskundige ► 185 leden, waarvan 182 verenigingen en 3 deskundigen ► samenstelling → amateurkunsten: 71 verenigingen beeldende kunsten en letteren: 13 dans en volkskunst: 5 harmonies en fanfares: 9 koren en muziekensembles: 35 theater: 9 21 vrouwen en 50 mannen → vorming: 111 verenigingen 57 vrouwen en 54 mannen 80 vrouwen (43 %) en 105 mannen (57 %)

4 Bedankt… Hartelijk dank aan het uittredend bestuur voor de jarenlange inzet: Jeannine Theunis, voorzitster Guido Tournelle, ondervoorzitter Annemarie Renwart, secretaris Yvan Castro Greet Dirix Roeland Gevers Jean-Pierre Haubrechts Kamiel Lenaers Jozef Put René Schepers Lut Ulburghs Olivier Vanderlinden

5 Voorstelling kandidaat-bestuursleden
Sectie vorming: Greet Dirix Femma St-Hubertus Runkst Kamiel Lenaers KWB Godsheide Yvonne Raskin KVLV Sint-Lambrechts-Herk Jeannine Theunis Virga Radio- en Televisieomroep Olivier Vanderlinden App Club Jean-Paul Vanmechelen Verzamelclub de Langeman Guido Tournelle Jeugdmuziekatelier Hasselt Lut Ulburghs Vormingplus Limburg

6 Sectie amateurkunsten:
Inge Feyen Kinderkooracademie België Jeannette Funk Koninklijke vereniging Limburgse schrijvers Roeland Gevers Harmonie Demergalm Godsheide Jean-Pierre Haubrechts Koninklijk Hasselts a Capellakoor Valentin Peters Kunstpunt Caré Jozef Put De Boezeroenen Annemarie Renwart Het Hasselts Toneel Deskundige: Guido Theunis deskundige

7 Verloop verkiezing STAP 1: Verkiezing bestuursleden
Dubbele donkergele kaart Exact 12 bolletjes kleuren Indien minder of meer: stem ongeldig Indien aantekeningen op het briefje: ongeldig Briefje afgeven bij ophaling Tijdens telling: agendapunt ‘Cultuur in Hasselt 2014 – 2019’

8 STAP 2: Bekendmaking 12 bestuursleden
STAP 3: Bestuur trekt zich terug om kandidaat-voorzitter, -ondervoorzitter en -secretaris aan te duiden. STAP 4 a: Er is 1 voorstel van voorzitter, ondervoorzitter en secretaris Leden van de Algemene Vergadering vullen blanco briefje (zalmroze) in met ‘AKKOORD’ of ‘NIET AKKOORD’ STAP 4 b: Er zijn meerdere kandidaten per functie: zie verder

9 De Algemene Vergadering neemt kennis van de namen van de door stemming verkozen 12 bestuursleden:
Greet Dirix Inge Feyen Roeland Gevers Jean-Pierre Haubrechts Kamiel Lenaers Jozef Put Annemarie Renwart Guido Theunis Jeannine Theunis Guido Tournelle Lut Ulburghs Olivier Vanderlinden

10 Namen kandidaat-voorzitters, ondervoorzitters en secretarissen
Kandidaat voorzitter: Jeannine Theunis Kandidaten ondervoorzitter: Guido Tournelle en Olivier Vanderlinden Kandidaten secretaris: Annemarie Renwart

11 STAP 5: Stemming voorzitter
Groene kaart Naam noteren van gewenste kandidaat. Indien maar 1 kandidaat voor deze functie: ‘AKKOORD’ of ‘NIET AKKOORD’ Afgeven bij ophaling Bekendmaking voorzitter STAP 6: Stemming ondervoorzitter Blauwe kaart Idem stap 5 STAP 7: Stemming secretaris Gele kaart Tijdens tellingen: agendapunten ‘nieuwe nieuwsbrief’ en ‘varia’ STAP 8: Welverdiende receptie, aangeboden door het stadsbestuur

12 De Algemene Vergadering duidt door middel van stemming de volgende bestuursleden aan:
Jeannine Theunis, voorzitster Guido Tournelle, ondervoorzitter Annemarie Renwart, secretaris

13 Cultuur in Hasselt Vanaf 2014 maken steden en gemeentes geen aparte plannen meer (‘Jeugd’, ‘Sport’, ‘Cultuur’…), maar 1 stedelijk strategisch plan Tóch belangrijk om vanuit de Cultuursector aan een tekst te werken als basis voor de komende 6 jaar Wij vragen daarvoor de inbreng van De socioculturele raad De stadsdiensten (bib, musea…) De cultuurhuizen (Z33, ccHa…)

14 4 belangrijke vragen: Waar is Hasselt sterk in, op vlak van cultuur / sociocultuur / verenigingsleven Waar scoort Hasselt minder goed? Welke tendens, welke kans vindt u dat Hasselt de komende 6 jaar niet mag laten liggen? Waar bent u zelf waakzaam voor of waar vindt u dat Hasselt voor moet opletten in de komende beleidsperiode?

15 Nieuwe Nieuwsbrief

16 Nieuwsbrief zal 4x per jaar verschijnen
Nieuws dat nuttig is om weten voor verenigingen Over subsidies Over activiteiten bijv. beKOORlijk Over de stad… Gevraagd via : Nieuws uit uw vereniging (bijv. 50-jarig bestaan, nieuwe website…) Zoekertjes (bijv. op zoek naar vrijwilligers, materiaal…) Als u de 1e nieuwsbrief nog niet kreeg: uw adres op de lijst bij het buitengaan

17 Varia Workshop stadsarchief: 21 april om 16u in het stadsarchief. Deelnemers krijgen gratis brochure ‘archiveren voor verenigingen’. Inschrijven via Stand van zaken puntenstelsel: De meeste dossiers werden tijdig ingediend Gelieve het bewijsmateriaal te nummeren In de begroting van 2013 wordt hetzelfde bedrag voorzien voor het puntenstelsel als in Met andere woorden, hier wordt niet op bespaard! Via stemming gaat de Algemene Vergadering akkoord om dezelfde verdeling als 2012 aan te houden, aangezien er zich minimale schommelingen binnen de secties voordoen. Bij de stemming noteren we 3 tegenstemmen en 6 onthoudingen Korte voorstelling nieuw lid A.V: ‘the Mystical Singers’ Praatstoel Harmonie Demergalm

18 Een vooruitblik op 2013 Euregionaal feest van de Amateurkunsten: vanaf nu tot 2 juni De Sage van de Eenhoorn: 19 mei Open Monumentendag: 8 september Thema ‘the best of’ wegens 25ste editie Week van de Smaak: 14 tot 24 november Thema ‘Water en Vuur’


Download ppt "Agenda Verwelkoming Toelichting bij de verkiezing en korte voorstelling van de kandidaat-bestuursleden Verkiezing bestuur Verkiezing voorzitter, ondervoorzitter."

Verwante presentaties


Ads door Google