Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKoenraad Sanders Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Les 5 Nieuwe Media Lab: Hoe veranderen nieuwe media sport? 1. Actieve sportbeleving: Nieuwe manieren om te meten wat je doet, nieuwe manieren om sport te beleven, nieuwe competitievormen 2. Passieve sportbeleving: in het stadion en thuis.
2
Actieve sportbeleving: de 6 ingrediënten We kunnen meten: - Waar je bent (GPS) -Acceleratie: Wii, chip in je schoen -Beweging waarnemen: kinect -Hartslag Daarnaast kunnen we met nieuwe media: -Bepalen wat je ziet (op een scherm / door een bril) -Interactie / competitie met anderen organiseren
3
Location based media Ook wel: locative media, locatieve media Mobiel: jij kan overal het internet op LBM: internettoepassingen die weten waar jij bent en de gepresenteerde content daar op aanpassen.
4
Nike+ en MiCoach
6
I NTERACTIEV E LOCATIE GEBONDEN MEDIA
7
Navigatie Waar ben je nu op Google maps?
8
Fototoestel Waar heb ik mijn foto’s genomen
9
Iens Waar kan ik eten in de buurt
10
Appie In welke volgorde haal ik mijn boodschappenlijstje in de dichtsbijzijnde supermarkt
11
Buiten beter Wil de gemeente aub iets doen aan problemen die ik hier zie?
12
Sunseeker Hoe staat de zon in deze tuin door het jaar heen?
13
De 5 trends van sport 2.0 in 2011 Social sports gaming: winnen van je vrienden is leuker Smart stadium: big brother weet waar je zit Smart gear: meten is weten Inchecken: ik kijk nu sport, jullie ook? Korting: loyalty is not only for dogs Bron: Gijsbregt Brouwer, sport 2.0 specialist
14
New Meadowlands Stadium-New Jersey
15
Wifi in stadions
16
Foursquare -Waar ben ik -Wat is leuk hier (en wat niet) -Gaming: badges en majorship.
17
Crowd sponsoring: de kracht van het verbonden individu Urban sports Sociaal zijn is meer dan social media De standaard voorbij Herbezinning: trend of is de wens de vader van de gedachte? Bron: Gijsbregt Brouwer, sport 2.0 specialist De 5 trends van sport 2.0 in 2012
18
Andere ontwikkelingen in toepassingen van interactieve media Augmented reality: visueel remixen van fysieke en virtuele omgeving. Social networking: het delen van informatie via persoonlijke netwerken Gamification: de opkomst van het spelelement in interactieve media. Nieuwe game consoles: kinect, Wii, X-box live Second screen
19
Augmented Reality
20
UpNext Navigatie in een aantal steden + 3D
21
AR Defender: augmented zonder LBM
22
Ubique Maps meets panoramico + social + augmented
23
adidas Originals - Augmented Reality Shoes Teaser
24
PSV als eerste club in NL aan de slag met augmented reality
25
Social networking
26
Streamdin Twitteraars in de buurt
27
Color Sociaal netwerk voor het delen van foto’s. Open voor iedereen in de buurt.
29
Runkeeper Hoeveel / hoe snel heb ik vandaag gelopen / gefietst. + social
30
Gamification van NFL League
31
Second screen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.