Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBarbara Jacobs Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
1 KM2.0 Bijeenkomst De Praktijk
2
2
3
3
4
4 NUON: ‘Hoe gaan we om met vergrijzing?’
5
5 Visie Zorgenvrije energie Missie Het leveren van continu gas en elektriciteit, warmte en koude aan klanten tegen redelijke prijzen en met optimale service Strategie Het versterken van kernactiviteiten Het verstevigen van positie op de Noordwest-Europese energiemarkt (NL en Belgie)
6
6
7
7 Betrokkenheid medewerkers 2e plaats beste werkgever Balans werk en privé (thuiswerken) Opleidingsmogelijkheiden/ontwikkeling Actief diversiteitsbeleid Cafetariamodel, kortingen op verzekeringen Mobiliteitsbudget (hybride auto) Afstuderen/stage en traineeships
8
8
9
9 Braindrain op technische afdeling Unieke expertise (veel specialisten) Meer grip krijgen op aanwezige kennis en wat nodig is Kennis borgen door Kweekvijver Kennis inventariseren (jong en oud) d.m.v. workshops Kennissituatie verwerken in kennisadministratie Bron: www.managementsite.nl
10
10
11
11
12
12 Na analyse: Sturen op kennis was mogelijk Gap analyse d.m.v. technologische ontwikkelingen Benodigde kennis en haalbaarheid Vergrijzingsprobleem viel mee
13
13
14
14 Het ‘vak’ stond centraal, niet het begrip KM of project Praktische aanpak in vertrouwde omgeving Resultaat moet voelbaar zijn op de werkvloer Ondersteuning van instrument ‘kennisadministratie’. Gekoppeld aan M/V/D/S: Wezenlijke kwaliteitsverbetering in de operationele processen, leidend tot verhoging van de klanttevredenheid verbetering van onze financiële prestaties
15
Kennis is hiermee zowel voor medewerker als voor manager een transparante en te besturen productiefactor geworden! 15
16
16 Kennisgerichter maken van het personeelsbeleid bv. Kennis bespreekbaar maken in functioneringsgesprek Inschatten van vergrijzing en actie ondernemen Evalueren: 1 of 2 keer per jaar opnieuw inventariseren en afzetten tegen nieuwe strategische inzichten
17
17
18
18
19
19
20
20 Definitie: is een leerplek die in eigen beheer is ontwikkeld, waar zowel persoonlijke als organisatieontwikkeling wordt nagestreefd. Het is geen opleidingsinstitituut, maar een ontmoetingsplaats waar kennis ontwikkeld en gedeeld wordt.
21
21 Trainingscentra bedrijfscultuur (Disney Univ) Kwaliteitszorg en Competentie ontwikkeling (Motorala Univ) Lerende organisatie (Heineken Univ)
22
22 Enjoyment is essential to learning, Learning is essential for personal development, Personal development leads to personal success, Personal success is behind company success. Learn to Change - Change to learn MOTTO
23
23 60% van de corporate universities leerprogramma’s via het eigen Intranet. E-Learning via het Virtual Learning Centre
24
24 KENNIS INFORMATIE INTERACTIEINTELLECT
25
25
26
26 Verspreiden Ontwikkelen Toepassen
27
27
28
28 Identiteit Assumpties Vaardigheden
29
29
30
Ga verder met je artikel over je onderzoeksvraag. Zorg dat je een 2tal artikelen gebruikt van wat ik heb aangeleverd. Zoek een leuk boek voor je recensie Even BIJLEZEN van alle artikelen. 30
31
31
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.