De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 KM2.0 Bijeenkomst De Praktijk. 2 3 4 NUON: ‘Hoe gaan we om met vergrijzing?’

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 KM2.0 Bijeenkomst De Praktijk. 2 3 4 NUON: ‘Hoe gaan we om met vergrijzing?’"— Transcript van de presentatie:

1 1 KM2.0 Bijeenkomst De Praktijk

2 2

3 3

4 4 NUON: ‘Hoe gaan we om met vergrijzing?’

5 5 Visie  Zorgenvrije energie Missie  Het leveren van continu gas en elektriciteit, warmte en koude aan klanten tegen redelijke prijzen en met optimale service Strategie  Het versterken van kernactiviteiten  Het verstevigen van positie op de Noordwest-Europese energiemarkt (NL en Belgie)

6 6

7 7  Betrokkenheid medewerkers  2e plaats beste werkgever  Balans werk en privé (thuiswerken)  Opleidingsmogelijkheiden/ontwikkeling  Actief diversiteitsbeleid  Cafetariamodel, kortingen op verzekeringen  Mobiliteitsbudget (hybride auto)  Afstuderen/stage en traineeships

8 8

9 9  Braindrain op technische afdeling  Unieke expertise (veel specialisten)  Meer grip krijgen op aanwezige kennis en wat nodig is  Kennis borgen door Kweekvijver  Kennis inventariseren (jong en oud) d.m.v. workshops  Kennissituatie verwerken in kennisadministratie Bron: www.managementsite.nl

10 10

11 11

12 12  Na analyse: Sturen op kennis was mogelijk  Gap analyse d.m.v. technologische ontwikkelingen  Benodigde kennis en haalbaarheid  Vergrijzingsprobleem viel mee

13 13

14 14  Het ‘vak’ stond centraal, niet het begrip KM of project  Praktische aanpak in vertrouwde omgeving  Resultaat moet voelbaar zijn op de werkvloer  Ondersteuning van instrument ‘kennisadministratie’. Gekoppeld aan M/V/D/S: Wezenlijke kwaliteitsverbetering in de operationele processen, leidend tot verhoging van de klanttevredenheid verbetering van onze financiële prestaties

15  Kennis is hiermee zowel voor medewerker als voor manager een transparante en te besturen productiefactor geworden! 15

16 16  Kennisgerichter maken van het personeelsbeleid  bv. Kennis bespreekbaar maken in functioneringsgesprek  Inschatten van vergrijzing en actie ondernemen  Evalueren: 1 of 2 keer per jaar opnieuw inventariseren en afzetten tegen nieuwe strategische inzichten

17 17

18 18

19 19

20 20 Definitie: is een leerplek die in eigen beheer is ontwikkeld, waar zowel persoonlijke als organisatieontwikkeling wordt nagestreefd. Het is geen opleidingsinstitituut, maar een ontmoetingsplaats waar kennis ontwikkeld en gedeeld wordt.

21 21  Trainingscentra bedrijfscultuur (Disney Univ)  Kwaliteitszorg en Competentie ontwikkeling (Motorala Univ)  Lerende organisatie (Heineken Univ)

22 22  Enjoyment is essential to learning, Learning is essential for personal development, Personal development leads to personal success, Personal success is behind company success. Learn to Change - Change to learn MOTTO

23 23 60% van de corporate universities leerprogramma’s via het eigen Intranet. E-Learning via het Virtual Learning Centre

24 24 KENNIS INFORMATIE INTERACTIEINTELLECT

25 25

26 26 Verspreiden Ontwikkelen Toepassen

27 27

28 28 Identiteit Assumpties Vaardigheden

29 29

30  Ga verder met je artikel over je onderzoeksvraag. Zorg dat je een 2tal artikelen gebruikt van wat ik heb aangeleverd.  Zoek een leuk boek voor je recensie  Even BIJLEZEN van alle artikelen. 30

31 31


Download ppt "1 KM2.0 Bijeenkomst De Praktijk. 2 3 4 NUON: ‘Hoe gaan we om met vergrijzing?’"

Verwante presentaties


Ads door Google