Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPetrus Peeters Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
BUS & ECOLOGIE Paul Jenné Bus Project Manager Busworld, Kortrijk 21 oktober 2011
2
VAN HOOL VANDAAG 64 Jaar Buservaring 4,300 Medewerkers 1,500 Bussen en Cars per jaar Verticaal Geintegreerd Marktgerichte Flexibiliteit Van Hool Fabriek, Lier
3
► Enhanced ► Environmentally Friendly ► Efficient PUBLIC TRANSPORT
4
CO 2 NO x Fijnstof Kost
5
De “hybrids are coming” !! In een “hybride” bus wordt de aandrijving verzekerd door tenminste twee verschillende bronnen : Diesel-electrisch hybride : diesel+supercaps (of batterijen) Hybride Trolleybussen : 700V net + supercaps (of batterijen) Hybride Brandstofcelbussen : waterstof + batterijen
6
0 10 20 30 40 50 60 70 050100150200250300350400450500550600650 time (sec) speed (km/h) ► stadsbus met veel stop-go ► hoge remvermogens ► recuperatie van remenergie Verloren remenergie op een diesel bus recuperatie van remenergie op een hybride bus Serieel Hybride
7
Hybride Bus Gamma 9 m A308H 18 m AG300H 12 m A300H/A330H De Lijn, Connexxion, ATM Milano, Bologna, Beauvais, Monaco
8
Hybride Trolleybussen ► 20 jaar ervaring in trolleybussen ► 700V netspanning + ultracaps ATM Milano, TEP Parma
9
Multi Propulsion Platform TMB Barcelona
10
Hybrid Right from the beginning
11
2 x 2 Generaties Fuel Cell bussen
12
fuel cell bus, Golden Gate
14
EU Programma’s (FP7 – Hydrogen and Fuel Cells) : 2010 Call : High VLO-City 5 x De Lijn, Antwerpen 5 x Riviera Trasporti, San Remo 4 x Aberdeen, Schotland
15
Dank voor uw aandacht
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.