Download de presentatie
GepubliceerdChristel Brabander Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Hans Slender Lectoraat Sportwetenschap
Presentatie Sociale media en (sport)evenementen Kenniscentrum evenementen 3 april 2013 Hans Slender Lectoraat Sportwetenschap
3
Hans Slender www.twitter.com/hansslender
4
Welcome digital natives
5
Oppervlakkig en lui? Individualistisch? Ongeïnteresseerd? Hangen voor de pc? óf? Slimmer, sneller en socialer? Trouw en degelijk? Betrokken? Altijd connected? vs. digital immigrants
10
Waar zitten de mensen?
12
Sociale media zijn niet het zoveelste marketingcommuni-catie kanaal.
Wat dan wel? 1. Communicatie 2. Beleving 3. Innovatie
13
1. Communicatie
14
Regie
15
Control centre
16
Geïnformeerd worden
17
Eigen app?
18
2. Beleving Verdiepen: Mobiel Slimme stadions Interactieve scoreborden
Verbreden: Meebeslissen Side-events Ontmoeting Verlengen: Communities Games Blogs Registratie Beleving 1.0: Geen mobiel Onpersoonlijk Bron: Gijsbregt Brouwer
19
Beleving verlengen
22
Beleving verdiepen: engagement
Sven Kramer: Voorspel mijn tijd op de 5 km en win mijn schaatspak: #5KMSK
23
Two screen tango: Extra informatie via laptop, mobiel of ipad Voorbeeld
24
Augmented reality tijdens wedstrijd
28
Innovatie
31
Four steps (POST): People Objectives Strategy Technology
32
1. People Wie zijn geïnteresseerd? Waarom zijn zij Wat is hun online gedrag?
33
2. Objectives Vergroten fanbase Fan engagement, betrokkenheid Imago veranderen Interessant zijn voor sponsoren Media aandacht Netwerken en innovatie
34
3. Strategy Wie zijn wij als evenement? Wat maakt ons bijzonder en authentiek? Welke verhalen hebben wij te vertellen? Wat is onze identiteit en imago? Hoe kunnen wij de interactie met deelnemers en bezoekers aangaan?
35
4. Technology
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.