Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBertha Pauwels Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Marketing Opportunities
2
Nieuwe Positionering/Merkmissie Living Technology
3
2.297 medewerkers Doelgroep Medewerkers van Saxion Saxion beste werkgever onderwijs volgens Beste Werkgever Onderzoek 2012
4
Opdracht Hoe kan het Saxion haar medewerkers, door middel van een activiteit, intrinsiek motiveren voor het beleven van de nieuwe merkmissie van het Saxion, Living Technology? Extern KansenBedreigingen Saxion’s meer technologische benadering Onderwijs op afstand Concurrentie is meer naar het westen gevestigd Relatief weinig masters Groter aanbod Overlappen- de opleidingen InternStekten Goede samenwerking bedrijven Beste werkgever in onderwijs 2012 2. Groot aanbod Living technology 2.3. ZwaktenSlechts 1 regio1.
6
Merkniveau Merkwaarden Positioneringsstrategie Individueel merk binnen het Saxion SALT moet een vriend worden voor de medewerkers van het Saxion Medewerkers moeten SALT kunnen vertrouwen SALT moet de kennis van medewerkers verrijken SALT is een communicatietool voor medewerkers onderling Company: - een tool om de medewerkerstevredenheid actueel te peilen - een tool om nieuws naar buiten te brengen, zowel naar de medewerkers als naar hun netwerk (de buitenwereld) Customers: - een communicatietool (naar organisatie en collega’s) - een ondersteunende tool voor hun werk - een beetje entertainment Competitors- SALT heeft geen directe concurrenten
7
Marketingmix Product Plaats Mobiele Applicatie voor medewerkers Saxion Prijs Voor gebruiker geen Ontwikkeling en onderhoud Telefoon Medewerkers Saxion Personeel Ontwikkelaar Moderator Beloningen
8
Presentatie Puntensysteem Moodmeter Nieuwsfeature Delen Quote Contact/SaxApp Proces
9
Proces (vervolg) Beloningssysteem
10
Promotie
11
Merkattitude SALT is het eerste wat medewerkers openen als ze op hun werk komen, of reeds op weg daar naartoe. Als een medewerker hulp zoekt, of contact wil met een collega zal hij als eerste aan SALT denken. De medewerkers zullen enthousiast meedoen en sparen voor de beloningen, middels de punten.
12
Draagvlak Informeren SALT motiveert het personeel om: SALT informeert drie kanten op: Naar de werkgever (Saxion) over de medewerkerstevredenheid Naar de medewerkers met nieuws en contactgegevens Naar de buitenwereld via het netwerk van de medewerkers zich meer met ‘Living Technology’ bezig te houden sneller contact met elkaar te zoeken hun netwerk in te zetten voor het verspreiden van Saxion content De motivatie vindt plaats door middel van het puntensysteem. Activeren Motiveren SALT activeert het personeel om met eigen inbreng te komen en meer samenwerkingsprojecten te starten. SALT activeert ook de werkgever (Saxion) om meteen actie te ondernemen als medewerkers niet tevreden zijn.
13
SWOT herzien X Living Technolo gy
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.