De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

BITS & ATOMEN Hybride ruimten in het alledaagse. Gijs ten Cate.

Verwante presentaties


Presentatie over: "BITS & ATOMEN Hybride ruimten in het alledaagse. Gijs ten Cate."— Transcript van de presentatie:

1 BITS & ATOMEN Hybride ruimten in het alledaagse

2 Gijs ten Cate

3

4 Oude argumentatiestructuur Inleiding Hybride ruimten – Souze e Silva – Manovich – Foucault Slot

5 Kritiekpunten Teveel gericht op een theorie Geen duidelijke argumentatie structuur Uitbreiding naar Cybrids – Kan gevaarlijk zijn – Of juist zeer goed passen

6 Nieuwe argumentatiestructuur Inleiding Hybride ruimten – Souze e Silva – Manovich – Foucault Slot

7 Jhonny Peut

8 Hybrid Gamespace? – Inleiding – Gamespace – Relatie tot het fysieke – Firstspace, Secondspace en Thirdspace – Telepresent State – Conclusie

9 Inleiding – Overgang van fysieke games naar computergames – Trans-reality games – Hoofdvraagstelling: Hoe moeten we de term gamespace zien onder invloed van de veranderende relatie tussen het digitale en fysieke aspect tijdens het spelen van computergames en wat is de relatie met hybride ruimtes zoals Souza de Silva deze ziet/definieert?

10 Gamespace – Nooit duidelijk gedefinieerd. – Visuele aspect is gamespace (Salen & Zimmerman). – Gamespace is ook geluid (James Newman) – Niet de begrensde ruimte die het lijkt te zijn

11 Relatie tot het fysieke – Gamespace is betekenisvorming (Manovich) – Object van onze fantasie (Leirfall & Aarseth) – Paradox: Aan de ene kant ontsnappen we het echte leven, maar aan de andere kant herleven we de echte wereld (Aarseth) – Vergelijkbaar spiegel als utopia en heterotopia (Foucault)

12 Firstspace, Secondspace en Thirdspace – Samenkomst Firstspace en Secondspace (Soja) – Aansluiting op utopische en heterotopische spiegel (Foucault)

13 Telepresent State – Aanwezigheid meerdere ruimtes (Taylor) – Gameplay niet anders dan belichaamde ervaring van ruimte (Newman)

14 Conclusie – Gamespace geen afbakening – Vergelijkbaar met de hybride ruimte van Souza e Silva – Geen nieuwe soort gamespace, wel verrijking.

15 Gert-Jan Noordanus

16 Neemt de mobiele telefoon het verschil tussen de virtuele en de 'echte' wereld weg?

17

18 Oude argumentatiestructuur Inleiding - Wat is Hybrid Space - Wat is mobiele communicatie - Is virtueel hetzelfde als cyberspace - Wat ga ik vertellen Neemt in de toekomst het onderscheid tussen de online en offline wereld weg? - Mobiele telefoon voegt technologieën samen? - Altijd beschikbaar - Voor iedereen bruikbaar - Is er onderscheid tussen online en offline? - Het verschil is weg Conclusie - Toekomst visie, beloofde groei - Grenzen vervagen en nieuwe technologie wordt toegevoegd - Neemt mobiele technologie inclusief alle verschillende manieren van communicatie, het verschil tussen de virtuele en de echte wereld weg?

19 Kritiekpunten Argumentatie mist in de mindmap, maar zit wel in de structuur. Eerst wordt het kader geschetst. Echter zit daar nog overlap in met de algemene inleiding. Conclusie aan het eind van het 2 e hoofdstuk moet naar het derde deel. Delen uit de conclusie moeten naar hoofdstuk 2. Praktijk voorbeelden missen nog. Meer nadruk op het feit dat de grenzen verdwijnen.

20 Nieuwe argumentatiestructuur Inleiding - Wat ga ik vertellen - Wat is mobiele communicatie - Is virtueel hetzelfde als cyberspace Neemt in de toekomst het onderscheid tussen de online en offline wereld weg? - Mobiele telefoon voegt technologieën samen - Altijd beschikbaar en voor iedereen bruikbaar - Is er onderscheid tussen online en offline? - Toekomst visie, beloofde groei Conclusie - Grenzen vervagen en nieuwe technologie wordt toegevoegd - Neemt mobiele technologie inclusief alle verschillende manieren van communicatie, het verschil tussen de virtuele en de echte wereld weg?

21 Stijn Bannier

22 Hybride ruimte in het muzikale netwerk: interactie tussen de online en offline wereld door Sellaband

23

24 Oude argumentatiestructuur Inleiding Het muzikale netwerk Creativiteit Reproductie Distributie Consumptie Conclusie

25 Kritiekpunten Hybride ruimte verduidelijken Mobiliteit erin opnemen Duidelijke verbintenis met het thema Verduidelijken argumentatiestructuur

26 Nieuwe argumentatiestructuur Inleiding Het muzikale netwerk Creativiteit Reproductie Distributie Consumptie Conclusie

27 Melle Gloerich

28 Hybriditeit door middel van Social Networking Sites

29 Hybridteit? Mobiele Telefoon Mobiele Telefoon Offline Online Community OVHyves Uitgaan Studie Sport Werk Facebook Etc. LinkedIn Wat is een community? Past definitie van offline bij online? Hoe overlappen ze? Beinvloedt online offline of andersom? Is online slechts een hulp voor offline? Kloppen de gebruikte metaforen voor online? Mobile as 7th mass media Lefebvre "Social" Schwartz Lefebvre "Mental" Never Ending Friending PosterSouza e Silva Lefebvre "Physical" Status updates Personal info Jane Jacobs - The Death and Life of Great American Cities

30 Oude argumentatiestructuur Inleiding Wat is een community? Lefebvre spaces Gevolgen voor hybriditeit door Mobiele Telefoon Conclusie

31 Kritiekpunten Naast offline ook online community aanhalen Heterotopia meenemen Mobiele telefonie niet nodig Meer auteurs nodig Literatuurlijst toevoegen

32 Nieuwe argumentatiestructuur Inleiding Offline community (Jacobs, McMillan & Chavis) Online community (Rheingold, Lazar & Preece) Samensmelting off- en online (Foucault, Wellman) Hybriditeit (Lefebvre, Schwartz, Souza e Silva) Conclusie


Download ppt "BITS & ATOMEN Hybride ruimten in het alledaagse. Gijs ten Cate."

Verwante presentaties


Ads door Google