De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Van B-to-B naar B-to-C Het realiseren van incrementele verkoop via alternatieve kanalen Hans Offringa 15 en 22 juni 2010 Het realiseren van incrementele.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Van B-to-B naar B-to-C Het realiseren van incrementele verkoop via alternatieve kanalen Hans Offringa 15 en 22 juni 2010 Het realiseren van incrementele."— Transcript van de presentatie:

1 Van B-to-B naar B-to-C Het realiseren van incrementele verkoop via alternatieve kanalen Hans Offringa 15 en 22 juni 2010 Het realiseren van incrementele verkoop via alternatieve kanalen Hans Offringa 15 en 22 juni 2010

2 Even een eekhoorntje afstoffen Verschuivende waardeketens Eigen webshop versus bol.com Mobiliseren van online marketeers Web 2.0 – user generated content Voorbeelden Aktie

3 Even een eekhoorntje afstoffen 1995 bedenken concept 1996 ontwikkelen en testen 1997 online PPOD bedrijf Gopher Publishers 1998 prijs EZ 1999 venture capitalists 2000 zwaar weer 2001 verkoop aan branchegenoot 2009 12,5 jarig bestaan, kleine speler in markt, maar model internationaal geaccepteerd.

4 Essentie Gopher model was: Verkorting keten Voorraadloos leveren Productiekosten na verkoopinkomsten Personaliseren Customizen Doorbreken gevestigde orde Ideëel: minimaliseren gebruik grondstoffen Verschuivende waardeketens

5 Traditionele waardeketen Boekhandel Distributeur Drukker/Binder OntwerperUitgever Auteur Klant Redacteur

6 Wat past het beste bij je eigen organisatie? Waardeketen 2010 Klant Auteur Facilitator (Uitgever)

7 Nog geen site – wegwijs - Nadenken en oriënteren, dan beslissing nemen Eigen site – besparen - Besparen t.o.v. Bol, Amazon e.a. - Maar hoe komt de klant daar nu? Zelf doen versus Bol en Amazon

8 Bestelling aannemen Levering: –Voorraad –POD –Digitaal Betaling: –Factuur –iDeal –Paypal –Creditcard Verpakken en verzenden Aanmanen Voorraadkoppeling Nog geen eigen site?

9 Besparen t.o.v. Amazon, Bol etc. Maar hoe komt die klant nu naar je toe? Wel een eigen site?

10 InformatieMeningDiscussie Oriëntatie Aankoop Nieuws Reacties Forum Pricewatch Van de kracht van de consument… naar de macht van de consument. Hun online ecosysteem: Mobiliseren online Marketeers

11 Communities en constituents, waar zijn ze? Online communicatiemiddelen: Web 2.0 User generated content Facebook Twitter Hyves

12 Managementboek.nl -topic-georiënteerd Tweakers.nl -product-georiënteerd Whiskyforum.nl -een mix van topic en producten Voorbeelden

13 Managementboek.nl Topic georiënteerd

14 Tweakers.net Product-georiënteerd: prijs&productinformatie redactionele content community

15 Whiskyforum.nl Een mix van info en producten

16 Directe verkoop door auteur

17 In de online communities zitten heel veel potentiële klanten waar je met hogere marges incrementele verkopen kunt doen. Je marketeer zit op het web, dagelijks! Aktie Niet in plaats van Niet of/of Niet en/of Maar: …..

18 (of laissez-faire?) Dank voor jullie aandacht Hans Offringa En/En !


Download ppt "Van B-to-B naar B-to-C Het realiseren van incrementele verkoop via alternatieve kanalen Hans Offringa 15 en 22 juni 2010 Het realiseren van incrementele."

Verwante presentaties


Ads door Google