Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFerdinand Visser Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
A perfect match? Hoe consumentenpsychologie en internet kunnen worden ingezet om goede doelen aan goede ambassadeurs te helpen Ivar Vermeulen Communicatiewetenschap, VU
3
Hoe “kies” je een ambassadeur?
Bekendheid Doelgroep Persoonlijke betrokkenheid met thema ... Imago?
4
Wat is een imago? = Netwerk van associaties! Easy Goedkoop Oranje
Vliegen Reizen Online = Netwerk van associaties!
5
Past het imago van een ambassadeur bij het imago van een goed doel?
Imago’s meten associaties van consumenten meten! Vragenlijsten? duur valide? Imago’s op internet? associaties op internet…???
6
Associaties op internet?
7
Associaties op internet …
Google #hits voor “Coca-cola Pepsi”= 236,000 Dat is 252,1 keer vaker dan kansniveau
8
Coca-cola / McDonald’s 101,2 Coca-cola / Pepsi 252,1
Meer associaties… Coca-cola / mp ,7 Coca-cola / brood ,8 Coca-cola / McDonald’s 101,2 Coca-cola / Pepsi ,1
9
Wat zeggen associaties ons?
≈ !
10
Past het imago van een ambassadeur bij het imago van een goed doel?
Te bepalen (*) “Webimago’s” van ambassadeurs “Webimago’s” van goede doelen Ambassadeurs X goede doelen (*) dataverzameling: december 2008
11
Webimago’s van ambassadeurs
Marco Borsato
12
Webimago’s van ambassadeurs
Floortje Dessing
13
Ambassadeurs met vergelijkbare imago’s
14
Webimago’s van goede doelen
Unicef
15
Webimago’s van goede doelen
Rode Kruis
16
Webimago’s van goede doelen
Goede doelen met vergelijkbare imago’s
17
Goede doelen X ambassadeurs
SOS Kinderdorpen 17
18
Goede doelen X ambassadeurs
Warchild 18
19
Ambassadeurs X goede doelen
Marco Borsato 19
20
Ten slotte: “Imago-gelijkheid” is niet het hele verhaal!
Wil je een ambassadeur die... …bij je past? …je aanvult? …met je contrasteert?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.