De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

A perfect match? Hoe consumentenpsychologie en internet kunnen worden ingezet om goede doelen aan goede ambassadeurs te helpen Ivar Vermeulen Communicatiewetenschap,

Verwante presentaties


Presentatie over: "A perfect match? Hoe consumentenpsychologie en internet kunnen worden ingezet om goede doelen aan goede ambassadeurs te helpen Ivar Vermeulen Communicatiewetenschap,"— Transcript van de presentatie:

1 A perfect match? Hoe consumentenpsychologie en internet kunnen worden ingezet om goede doelen aan goede ambassadeurs te helpen Ivar Vermeulen Communicatiewetenschap, VU

2

3 Hoe “kies” je een ambassadeur?
Bekendheid Doelgroep Persoonlijke betrokkenheid met thema ... Imago?

4 Wat is een imago? = Netwerk van associaties! Easy Goedkoop Oranje
Vliegen Reizen Online = Netwerk van associaties!

5 Past het imago van een ambassadeur bij het imago van een goed doel?
Imago’s meten associaties van consumenten meten! Vragenlijsten? duur valide? Imago’s op internet? associaties op internet…???

6 Associaties op internet?

7 Associaties op internet …
Google #hits voor “Coca-cola Pepsi”= 236,000 Dat is 252,1 keer vaker dan kansniveau

8 Coca-cola / McDonald’s 101,2 Coca-cola / Pepsi 252,1
    Meer associaties… Coca-cola / mp ,7 Coca-cola / brood ,8 Coca-cola / McDonald’s 101,2 Coca-cola / Pepsi ,1

9 Wat zeggen associaties ons?
!

10 Past het imago van een ambassadeur bij het imago van een goed doel?
Te bepalen (*) “Webimago’s” van ambassadeurs “Webimago’s” van goede doelen Ambassadeurs X goede doelen (*) dataverzameling: december 2008

11 Webimago’s van ambassadeurs
Marco Borsato

12 Webimago’s van ambassadeurs
Floortje Dessing

13 Ambassadeurs met vergelijkbare imago’s

14 Webimago’s van goede doelen
Unicef

15 Webimago’s van goede doelen
Rode Kruis

16 Webimago’s van goede doelen
Goede doelen met vergelijkbare imago’s

17 Goede doelen X ambassadeurs
SOS Kinderdorpen 17

18 Goede doelen X ambassadeurs
Warchild 18

19 Ambassadeurs X goede doelen
Marco Borsato 19

20 Ten slotte: “Imago-gelijkheid” is niet het hele verhaal!
Wil je een ambassadeur die... …bij je past? …je aanvult? …met je contrasteert?


Download ppt "A perfect match? Hoe consumentenpsychologie en internet kunnen worden ingezet om goede doelen aan goede ambassadeurs te helpen Ivar Vermeulen Communicatiewetenschap,"

Verwante presentaties


Ads door Google