De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Share our Vision for Automation.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Share our Vision for Automation."— Transcript van de presentatie:

1 De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Share our Vision for Automation

2 De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Belgomilk Moorslede Transportsysteem 2

3 De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Belgomilk Moorslede Transportsysteem 3 Functionaliteiten: - Transport & opslag van rijpingsboxen in rijpingskamers in hoogbouwmagazijn - Transport & opslag van handelsboxen en –pallets in hoogbouwmagazijn - Kaaskwaliteitskontrole - Bezoekersmogelijkheden - Conveyortechnieken tussen magazijn en kaasbehandelings- lijnen dmv carrousel - Conveyortechnieken tussen magazijn en verzendingszone

4 De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Belgomilk Moorslede Transportsysteem 4 Invoer boxen/pallets Kaasbehandelingslijn Carrousel Hoogbouwmagazijn

5 De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Belgomilk Moorslede Transportsysteem 5 Opslag pallets Verzendingszone Rijpingskamers

6 De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Belgomilk Moorslede Transportsysteem 6 Enkele cijfers: - Totaalbudget: 2.400.000€ - Budget Aut: 450.000€ - Capaciteit magazijn boxen: 1800 posities 1000 posities (optie) -Capaciteit magazijn pallets: 580 pallets 410 pallets (optie) - Automatische kranen: 4 stuks Schaëffer 2 stuks (optie) lengte: 60m (optie+30m) hoogte: 20m 50 boxen in&out/uur/kr. - Kaasboxen: gewicht: 2.000kg - Werkregime: 24h/24h 5dagen/week

7 De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Belgomilk Moorslede Transportsysteem 7 Enkele cijfers: - Carrouselsysteem: lengte: 140m shuttles: 3st. (optie+2) snelheid: 1,8m/s afstand/dag: +/-80km -Capaciteit installatie: 75 boxen/uur invoer 75 boxen/uur uitvoer

8 De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Belgomilk Moorslede Transportsysteem 8 Technische kenmerken: - Carrouselsysteem - Inductieve voeding shuttles - Hoogbouwkranen - Cerastore (mini-WMS) - Koppeling met MES/ERP - PLC-sturing Siemens - Safety PLC-sturing Siemens - Wireless communicatie shuttles - Barcode-opvolging boxen

9 De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Belgomilk Moorslede Transportsysteem 9 Technische vereisten ontwerp: - Siemens-PLC’s - Aparte Safety-PLC - IO via Profibus - HMI via Profinet - Koppeling met WMS-pakket - Koppeling met Siemens-PLC’s andere leveranciers (Schäfer, BMA, etc…) - Wireless communicatie shuttles, ook voor Safety! - SEW-drives - Communicatie met drives over Profibus - Sick-barcodelezers - Communicatie met barcodelezers over Profibus

10 De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Belgomilk Moorslede Transportsysteem 10 Netwerkstructuur

11 De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Belgomilk Moorslede Transportsysteem 11 Netwerkstructuur: detail 1 hoofdkast met Master-PLC’s

12 De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Belgomilk Moorslede Transportsysteem 12 Netwerkstructuur: detail 2 conveyortechnieken voor en koppeling met kranen

13 De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Belgomilk Moorslede Transportsysteem 13 Netwerkstructuur: detail 3 carrouselsysteem

14 De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Belgomilk Moorslede Transportsysteem 14 Netwerkstructuur: detail 4 verzendingszone

15 De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Belgomilk Moorslede Transportsysteem 15 Voordelen structuur: - Alle IO identiek via ET200S-eilanden - Weinig verschillend materiaal (voordeel spare- parts) - Onafhankelijke werking shuttles via eigen PLC’s - Veiligheidsontwerp carrousel eenvoudiger door Wireless-communicatie en eigen PLC’s shuttles - Alle netwerken overal beschikbaar en makkelijk uitbreidbaar Nadelen structuur: - Nodeloos opsplitsen sturings-PLC en safety- PLC

16 De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Belgomilk Moorslede Transportsysteem 16 Opstartproblemen: - Quasi geen - Enkel Wireless Access- point moeten aanpassen naar hogere frequentie - Extra antennes op shuttles voor betere ontvangst - Hierdoor snellere reaktietijd safety en betere dekking! Evaluatie na opstart: - Master-PLC iets te licht, een type erboven was beter! - Opsplitsing sturings-PLC en safety-PLC, beter geïntegreerd in één PLC!

17 De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Belgomilk Moorslede Transportsysteem 17 Foto’s projekt Video projekt Video Cerastore

18 De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Belgomilk Moorslede Transportsysteem 18


Download ppt "De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011 Share our Vision for Automation."

Verwante presentaties


Ads door Google