De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De helderheid van E-mark E-mark Solutions BV E-mark is een interactieve marketing service provider. E-mark levert kennis en techniek voor interactieve.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De helderheid van E-mark E-mark Solutions BV E-mark is een interactieve marketing service provider. E-mark levert kennis en techniek voor interactieve."— Transcript van de presentatie:

1 De helderheid van E-mark E-mark Solutions BV E-mark is een interactieve marketing service provider. E-mark levert kennis en techniek voor interactieve activiteiten, die gericht zijn op groei en rendement voor haar opdrachtgevers. E-mark werkt onder anderen voor Publicis, DHL, T-mobile, Intrum Justitia, Advance, Batavus, Kluwer, Michael Page, Unicef, Delta Lloyd etc.

2 De helderheid van E-mark Doelstelling Een beter beeld te krijgen van Interactieve Marketing mogelijkheden en toepassingen voor uw eigen werkgever. Een actieve rol voor alle deelnemers.

3 De helderheid van E-mark Feiten: •vrouwen verdienen 1 triljoen dollar per jaar - in meer dan de helft (55%) van de Amerikaanse huishoudens zorgen vrouwen voor (minimaal) de helft van de inkomsten •in de afgelopen 20 jaar is het inkomen van Amerikaanse vrouwen met 63% toegenomen, dat van mannen bleef vrijwel gelijk (+0,6%) •bijna een derde van de werkende Amerikaanse vrouwen verdient meer dan hun echtgenoot (1987: 18%; 2003: 32%) •vrouwen besteden meer dan 2 triljoen dollar per jaar - vrouwen besteden beide salarissen

4 De helderheid van E-mark Inhoud •Wat is Traffic? •Hoe kom je er aan •Hoe bereken je wat het waard is •Wat is Viral Marketing? •Doelstelling •Voorbeelden •Wat is E-mailmarketing? •Wat komt erbij kijken •Hoe zorg je ervoor dat het succesvol is •Voorbeelden

5 De helderheid van E-mark TrafficWat is het waard •Internet •Radio •Televisie •E-mail marketing •Viral marketing •Zoekmachines •Adverteren •Get lucky Het voordeel van internet is dat je kunt berekenen of het de investering waard is. Voorbeelden: 1 op de 10 bezoekers schrijft zich in 1 op de 3 ingeschreven mensen leest de nieuwsbrief 1 op de 3 lezers klikt 1 op de 5 klikkers koopt Er zijn 450 bezoekers nodig zijn voor 1 aankoop Een bezoeker kost bijv 10 cent. Kosten van aankoop zijn dan initieel 45 Euro.

6 De helderheid van E-mark Viral Marketing •Wat is viral marketing of relatiemarketing? •Opzetten viral marketing strategie

7 De helderheid van E-mark Viral Marketing Wat is viral marketing of relatiemarketing? In principe verschillen de werking van marketingmethoden als viral marketing, relatiemarketing of multi-levelmarketing niet echt. Een definitie die vaak gehanteerd wordt is de volgende: 'Deze vormen van marketing hebben betrekking op elke strategie die een individu ertoe aanzet een marketing boodschap door te sturen, hetgeen een exponentiële groei van het bereik van een boodschap kan creëren'.

8 De helderheid van E-mark Doelstelling Viral Marketing Heel verschillend: •Traffic •Branding •Prospects •Gegevens verzamelen • etc.

9 De helderheid van E-mark Viral Marketing Voorbeelden: 'Waarom was ik nog voor jou?' (Hierbij konden vrouwen een persoonlijke video naar hun partner konden sturen) Dove (Een persoonlijke brief, waarmee vriendinnen elkaar konden verrassen, met een cadeautje) Andere online praktijkvoorbeelden van viral marketing zijn hotmail, de inzet van een e-cardcenter binnen een website, de ontwikkeling van een screensaver die via allerlei sites gedownload kan worden, een leuke quiz die mensen naar elkaar doorsturen of een spel waarbij je extra punten behaalt wanneer je nieuwe spelers uitnodigt.

10 De helderheid van E-mark Opzetten strategie •Geef de gebruiker iets: een product, een dienst. •Zorg ervoor dat de drempel voor het doorsturen zo laag mogelijk is, of liever nog, dat er in het geheel geen drempel is. Er moet te allen tijde worden voorkomen dat de boodschap minder wordt verspreid vanwege het feit dat het te ingewikkeld is de informatie door te sturen. •Reik de doorstuurmogelijkheid op een presenteerblaadje aan. •Zorg met name bij de start van de campagne voor een sterke incentive om uw informatie door te sturen. •Houd rekening met normale gedragspatronen.

11 De helderheid van E-mark Extra uitleg •Voor het doorsturen van uw boodschap verwacht de gebruiker iets te krijgen. Viral marketing is een kwestie van geven en nemen. Wat u aanbiedt kan een stuk amusement zijn, een proefexemplaar of een dienst, zoals de mogelijkheid een e-card te versturen. •Hotmail bijvoorbeeld geeft gratis e-mail diensten. In ruil daarvoor zet hotmail onder elk mailtje dat door een gebruiker verstuurd wordt een marketing boodschap: "Get your private, free email at www.hotmail.com". •Zoals bijvoorbeeld extra levels in een spel of speciale kaarten in een e-cardcentrum, alleen beschikbaar voor mensen die anderen hebben uitgenodigd. Hierdoor wordt de indruk gewekt dat de gebruiker speciaal is en dat schept een band. •Mensen veranderen hun gedrag niet voor uw viral marketing actie, tenzij ze deze waarderen. Kijk dus naar de dingen die mensen nu ook doen en bepaal hoe u daarin een rol kunt spelen. •Gebruik bestaande communicatiepatronen en netwerken. Maak zoveel mogelijk gebruik van bestaand verkeer en bestaande sociale netwerken en verenigingen of communities. Probeer niet de bestaande communicatiepatronen te verleggen, maar gebruik de reeds gebaande paden. Ga hierbij niet uit van uw concurrentiepositie, maar denk in termen van de toegevoegde waarde die u kunt leveren aan de klant. Als niet juist u zich positief kunt onderscheiden, dan zal niemand de moeite nemen om juist u aan te bevelen in zijn netwerk.

12 De helderheid van E-mark Wat is e-mail marketing •Wat komt er bij kijken? •Hoe zorg je ervoor dat het succesvol is? •Voorbeelden

13 De helderheid van E-mark Wat komt er bij kijken •Strategie: wat wil je bereiken, hoe gaan we dat bereiken •Het verzamelen van adressen •Het verzamelen van extra gegevens •Het opbouwen van profielen •Het gebruikmaken van die profielen •De software •De capaciteit •De snelheid •De controle

14 De helderheid van E-mark Hoe zorg je ervoor dat het succes vol is? •Voorbereiden •Tijd investeren •Goede software gebruiken •Kennis inhuren of opleiden •Analyseren en sturen op resultaten •Profielen opbouwen

15 De helderheid van E-mark Voorbeelden E-mail marketing •Vichy •Meer voor minder •Stay or go

16 De helderheid van E-mark E-mark Solutions bv Adres:Wilhelminastraat 9 2011 VH Haarlem Websitewww.e-mark.nlwww.e-mark.nl E-mailubbo@e-mark.nlubbo@e-mark.nl Tel:023-5518899 Fax:06-50216585


Download ppt "De helderheid van E-mark E-mark Solutions BV E-mark is een interactieve marketing service provider. E-mark levert kennis en techniek voor interactieve."

Verwante presentaties


Ads door Google