Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSonja Moens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
MULTICHANNELING CE / SPM week 3
2
OPBOUW LESSEN Week 1 - Introductie - Wat is MCH Hfdst 1 HOM Week 2 - Introductie E-Business - Achtergronden Retail - Traditioneel naar Online marketing - Online marketingstrategie Hfdst 2 & 3 HOM Week 3 - Web 1.0, 2.0, 3.0 - Online marketingmix Hfdst 4 & 5 HOM Week 4 - E Business - Introductie opdracht website analyses (presentatie wk 6) - Wat maakt een goede website? Week 5 - ICT-model - Usability Hfdst 6 HOM Week 6 - Presentatie Website analyse Week 7 - E-mailmarketing - SEO - Online strategie Hfdst 9 HOM Week 8 - Microsites - Introductie E- marketingplan (inleveren wk 14) Hfdst 11 HOM Week 9 - E commerce meets F Commerce - Social Media Hfdst 12 HOM Week 10 GASTSPREKER Week 11 - Het plan, de campagne - Mobile marketing Hfdst 16 HOM Week 12 - Trends en ontwikkelingen - MCH - Shopping 3.0 Week 13 - Herhaling Week 14 - E-marketingplan inleveren
3
• Lage Kosten • Groot bereik • Bijsturen van campagnes bij tegenvallende conversie • Sterke relatiegerichtheid • Conversie percentage van de sitebezoekers de omzetting van sitebezoek naar een bepaald conversiedoel, bijv. een bestelling of betaling, doorgaans uitgedrukt als een percentage van de sitebezoekers dat converteert tot het conversiedoel.conversiedoel RECAP VORIGE WEEK – VOORDELEN ONLINE MARKETING
4
• E-mail marketing • E-mail marketing is een vorm van permissiemarketing: – Opt-in – Opt-out nterruptiemarketing • Permissiemarketing vs Interruptiemarketing RECAP VORIGE WEEK: PERMISSIEMARKETING
5
1. Internet als missie 2. Internet als kritische succesfactor 3. Internet als strategisch hulpmiddel RECAP VORIGE WEEK: ONLINE STRATEGIEËN
6
-Web 2.0? Web 3.0! -Online marketingmix van alle middelen en het 4R-model Hoofdstuk 4 & 5 HOM VANDAAG
7
Hoofdstuk 4 HOM WEB 1.0, 2.0, 3.0
8
bibliotheek • De handige bibliotheek waar info werd aangeboden. aanbod • Info aanbod, multimediale presentatie, virtuele communicatie, direct marketing en ‘aanwezig zijn’ behoren bij Web 1.0. enmerken • Kenmerken van Web 1.0: 1.Intreding CMS 2.Flash intro’s 3.Online directories 4.MP3’s downloaden WEB 1.0
9
WEB 1.0 NAAR WEB 2.0
10
Web 2.0 kenmerken • 4 voorbeelden van Web 2.0 kenmerken: 1.Er is veel bereidheid tot delen van info, nieuws, ervaringen, etc (sharing) 2.Prive en zakelijk online netwerken is een dagelijkse bezigheid 3.Bijv. mobiele telefoons zorgen voor user- generated content zoals video’s en foto’s 4.Het web heeft ook zakelijk een sterk sociaal karakter gekregen WEB 2.0
11
• Multimedialiteit • Virtualiteit • Connectiviteit Was Nieuwe Media eerst een bedreiging Nu is de toegevoegde waarde erkend. OF
12
1.Social networking en communities 2.Social media 3.Crowdsourcing 4.User-generated content 5.Collaboration en sharing FOCUS WEB 2.0
13
APPLE SITE WEB 1.0
14
APPLE SITE WEB 2.0
15
Waar Web 2.0 sociaal en open is, maakt Web 3.0 het internetters nog makkelijker nog makkelijker door : • vergaande relevante koppelingen van technieken, media, profielen, content en databases. • Kernwoorden zijn relevantie en location based. http://www.youtube.com/watch?v=bsNcjya56v8 WEB 3.0
17
Hoofdstuk 5 HOM ONLINE MARKETING MIX
18
Prijs Cost Plaats Convenience Product Consumer Value Promotie Communication ONLINE MARKETINGMIX: 4P’S NAAR 4C’S
19
• Een aanvullend marketingmodel met 10P’s E-business • Gebaseerd op de Amerikaanse Internetaanpak met focus op E-business/sales. 4C’S NAAR… 10P’S
20
• Positioning • Packaging • Portals • Pathways • Pages • Personalization • Progression • Payments • Processes • Performance 10 P’S
21
POSITIONING: WEHKAMP
22
PACKAGING: BOL.COM
23
PORTALS: STARTPAGINA
24
PATHWAYS • Juiste wegen die naar een site leiden: – Social media – Affiliate netwerken – Zoekmachinemarketing – Domeinnaam zelf!
25
Beperkt compact aanbod linken aan relevante content PAGES: TU DELFT
26
Gepersonaliseerde advertising obv cookies PERSONALISATION: ZALANDO
27
PROGRESSION • Hoe converteert een klant? – Online aankoop – Aanvragen brochure – Terugkerend bezoek aan de site – etc
28
PAYMENTS
29
PROCESSES • Routing • Processen • Frontend / Backend • Functioneel ontwerp
30
PERFORMANCE
31
Twee soorten doelstellingen: • Doelstelling direct afgeleide van de marketingdoelstelling en – strategie • Gekwantificeerde doelstellingen die meetbaar en concreet zijn. ONLINE DOELSTELLINGEN
32
CONVERSIE DOELSTELLINGEN
33
• Zoekmachinemarketing • Social Media • Viral Marketing • E mailmarketing • Affiliates (www.daisycon.com) • Mobile Marketing • Contentstrategie • Online video Advertising • Microsites (www.microwebsites.nl) ONLINE MIDDELEN
34
ZOEKMACHINEMARKETING
35
VIRALE MARKETING: DRIES ROELVINK
36
MICROSITES: ANWB
37
• Het 4R-model voor succes online campagnes. – Relevantie – Rich – Retentie – Reactie & rendement 4R-MODEL
38
VOLGENDE WEEK • E-Business • Introductie opdracht website analyses • Wat maakt een goede website?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.