Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLouisa Verhoeven Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Come out and play: gamen in de stad
2
Positiebepaling Actie in de stad Smartphone of PDA Citygames: wat is het?
3
Smartphones Spelscherm met: - Spelkaart, scores, tijdsverloop - Posities - Virtuele voorwerpen en personages - Openbare plaatsen zijn onderdeel van spel - Voor- en medestanders in de stad GSM stuurt deze info naar spelserver en terug
4
GPS-ontvangers GPS-ontvanger: - Stuurt positie door naar GSM (via Bluetooth) - Klein, makkelijk mee te nemen
5
GPS in GSM Nokia N95 Mio A701
6
Wat biedt La mosca?
7
The target: een achtervolgingsspel in de binnenstad
8
Gamen in de stad
9
Voorwerpen oppikken
10
Een virtuele misdaad
11
Verdedigingsmiddelen •Stoorzender •Kogelvrije vest •Mijn
12
Technisch
13
Van 4 tot 12 deelnemers
14
Distributie particulieren •Start bij Outpost: Gent en Antwerpen –Goed gelegen –Goede ontvangstruimte –Uitstekende openingsuren + 7/7 –Game minded •Uitleen van 4 toestellen (GSM&GPS) voor groepen tot 12 spelers •Groepsprijs 80€ voor 2 uur spel •Waarborg 30€ per GSM&GPS
15
Doelgroep particulieren •Actieve volwassenen •Onze target: 18-35 jaar •Vriendengroepen, vrijgezellenavonden, feestjes •Nieuwe outdoor ontspanningsvorm in de stad
16
Distributie bedrijven •Teambuilding & incentives •Teams tot max 36 personen •Begeleiding via Kelly Events (Vlaanderen) •Nederland: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht (door Mister Rotterdam & Living Story)
17
Citytracks: een stadsrally voor groepen & bedrijven
18
Citytracks: screenshots
20
Business spel: screenshots Verzamel geld in de stad Koop goederen Sla ze op in de stockruimte Verkoop via opdrachten
22
The Treasure of the Monk
23
Vriend of vijand (Eén)
26
De toekomst
27
Uitbreiding naar Europa •Concept dat in elke stad kan toegepast worden •Uitbreiding van concept naar Europese gamecenters en evenementenbureaus •Start in Nederland
28
Uitbreiding naar andere devices (PDA, GPS)
29
Verkoop van spelen via site Voor de eerste gebruikers van GSM- toestellen met ingebouwde GPS: eind 2007 Pas booming tegen eind 2009
30
Andere toepassingsdomeinen •Toerisme: stadverkenning en -beleving •Marketing: ‘experience marketing’ Games op zomerfestivals, stadsfestivals,... Productlanceringen
31
Citygames en toerisme
32
Voordelen citygames •Creëren een belevenis: je verkent de stad op ongekende wijze •Vergroten de actieradius van de bezoeker •Mogelijkheid om ook ‘s avonds een attractie te kunnen aanbieden •Jong, bruisend, innovatief karakter
33
Moeilijkheden •Eigenheid van openbare besturen •Uitleenproces op poten zetten •Technofobie •Beperkte of geen budgetten •‘We zullen wel zien’
34
De toekomst •Personal navigation: Tom Tom vs Nokia •Navigatie wordt mainstream: 2006: 295.000 2007: +500.000 •Toeristische citygames op Tom Tom •Spelers laden spel op toestel: bv. geheugenkaart
35
Nu bent u aan zet! Meer info op: www.lamosca.be
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.