Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLander Driessen Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Saskia Best s.e.best@hro.nl HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –14 september 2009
2
Agenda Marketingervaringen Boeken Creativiteit Battle of Concepts Marketingagenda
3
Indeling Herfst 31 aug- Start, inhoudelijk en huishoudelijk 7 september- DESIGN 14 september- Korte pitches Battle of Concepts, DESIGN 21 september- DESIGN 28 september- Beoordeling BOC pitches 05 oktober- DESIGN 12 oktober- DESIGN 19 oktober- HERFSTVAKANTIE, MAAR LET OP, we gaan naar de Dutch Design Week in Eindhoven 26 oktober- Design 02 november- Design 08 november (zondag) 24.00 deadline opdrachten, alles online
4
Beoordeling Herfst • Essays naar eigen keuze (bv Dutch Design Week per stuk 1 punt) • Eigen opdrachten (per stuk 1 tot 2 punten) • Eigen college maken van a tot z (2 punten) • Battle (verplicht, 2 punten - Prorail) • Grote Huiswerkopdracht (verplicht 1 punt) • Wekelijkse postings ( 1 punt)
5
Marketingervaringen • Wat viel jullie op?
6
Boeken • Graag boeken meenemen
7
Boeken • In het Darwinjaar verschijnt er veel, zo ook een boek van Geoffrey Miller, een psycholoog • Darwinistische inzichten om ons koopgedrag te verklaren en de de consumptie-maatschappij aan de kaak te stellen • Miller stelt dat marketeers niet zonder Darwin kunnen
8
Darwin en de consument • Hij beweert dat mensen in rijke, geïndustrialiseerde landen goederen en diensten kopen om er (onbewust) een positieve kant van hun persoonlijkheid mee te etaleren. • Ze laten ermee zien hoe fit ze zijn, in de darwinistische betekenis van het woord; de goederen en diensten – van iPods tot huizen en van cosmetica tot universiteitsdiploma’s – zijn uithangborden voor hun biologische goede eigenschappen.
9
Prorail Battle • Gaat ook over innovatie en creativiteit • Als start kijken we eerst naar Malcolm Gladwell http://www.youtube.com/watch?v=iIiAAhUeR6Y
10
Pauze 15 minuten
11
Prorail • Op welke drie punten wil je specifieke feedback? • 1 Groep geeft algemene feedback • 1 Groep geeft de specifieke feedback
12
Andere pitches • Ron • Jordi/Matthijs • Pim
13
Audi Design Award • http://www.dutchdesignawards.nl/nl/stemme n/ http://www.dutchdesignawards.nl/nl/stemme n/
14
Publieksprijs Dutch Design Awards • Verdiep je in de finalisten • Maak een keuze en stem via internet • + maak een korte motivatie in de vorm van een blogpost
15
Voort innovatiecongres • http://www.nieuweproductenbedenken.nl/in novatiecongres/ http://www.nieuweproductenbedenken.nl/in novatiecongres/ • http://www.nieuweproductenbedenken.nl/de fault.asp?pid=1&sid=2&blid=1821 http://www.nieuweproductenbedenken.nl/de fault.asp?pid=1&sid=2&blid=1821
16
Marketing kalender Donderdagavond 24 september 2009
17
• 30 september 18.00 Utrecht: workshop • http://www.teezir.com/ABOUTTEEZIR/INTHEN EWS/WORKSHOPONLINEMERKREPUTATIE/tabi d/155/Default.aspx http://www.teezir.com/ABOUTTEEZIR/INTHEN EWS/WORKSHOPONLINEMERKREPUTATIE/tabi d/155/Default.aspx
18
Tot volgende week • Vergeet niet je blog bij te werken
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.